21 Mayıs 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

21 Mayıs 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

Mısır - Türkiye karşılaşacak Kazanacak mıyız? tirazlara sebep olmuştur. Fakat alâ- kalı şahıslar önümüzdeki mevsimde yapacağımız milli temasları nazarı itibara aldıklarını ve atletlerimize bir an evvel form kazandırmak için bu müsabakayı kabul ettiklerini söy- lemektedirler. Umumiyetle iki gün sürecek olan yarışlar neticesinde ta- kımımızın iyi netice alması beklen- mektedir. 100, 200. 4! ve bayrak yarışlariyle üç adımda Mısırlı atlet- ler daha şanslı görünüyorlar. Fakat 800, 1500, 5000, 10000 metrelerle, u- zun atlama, yüksek ve sırıkla atla- malarda atletlerimizin yaptığı dere- celer Mısırlılardan çok ileri durum- dadır. Bu bakımdan netice itibariyle en az on puvan farkla milli teması kazanacağımız söylenmektedir. Bu karşılaşmanın — neticesi Barcelon'da Temmuz ayı içerisinde yapılacak 0o- lan Akdeniz olimpiyatları için bir imtihan sayılmaktadır. Basketbol Profesyonelliğe doğru Uzun boylu zayıf bir adam bir mu- hallebici dükkânında - Kadıköy'- ünde - Fenerbahçenın dev basketbol - cusu Altan Dinçer'i karşısına alarak ona kırk beş dakika müddetle dur- madan bir şeyler anlattı. Dev basket- bolcuya nasihatte bulunan adam Fe- nerbahçe azalarından biri idi. Ve İda- re heyetinde vazifesi yoktu. — Altan Dinçer bu konuşmadan bir saat evvel kulüp lokalinde idarecilere müracaat etmiş ve kendisine on bin lira veril- mediği takdirde Fenerbahçeden ayrı- lacagını söylemişti. İdare heyeti tan'a ancak bir hafta sonra cevap yerecegını bildirmiştir. İdareciler Al- nın bu astronomik teklifini pek yadırgamadılar. Çünkü onların kula- ğına Altan'a Ankaradan yapılmış o- lan cazip teklifler de fısıldanmıştı. Ankara gücü kulübünün idarecisi Zeki Saner geçen hafta Altana An- karagücü takımında oynadığı iki ma- ça mukabil beş yüz lira vermişti. Ayrıca Zeki Saner dev basketçiye Fenerbahçeden ayrılıp Ankaragücüne girmesini teklif etmiş, iki senelik mu- kavele imza ettiği takdirde beş bin lira transfer ücreti, ayda sekiz yüz lira kulüpten ve bin lira da bulacak- ları bir milesseseden olmak uzere ce- man bin sekiz yüz maaş verme- yi taahhüt ettiğini bildirmiştir. İşte amatör basketçi bu cazip teklif kar- şısında bir tereddüt geçirmiş ve Fe- nerbahçeden ayrılmak kararını ver- ayri mesul şahıs onu lira maaşla Fenerbahçede kal- maya ikna etmiştir. Bu hadise bas- ketbol sporunda profesyonellik çığrı- nın açılmasına bir başlangıç telakki ediliyor. .» Atatürk kupası maçlarından Akıl topta değil, uyakta Kulüpler Fenerbahçenin Kongresi Fenerbahçeliler kongrelerde dai- ma müttehit kitledirler. Bu sefer de aynı tesanüdü göstereceklerdir. Hizip iddiası tamamiyle hilafı haki- kattir. Esasen her kongreden evvel bu gibi suni havaların yaratılmaya çalışıldığını görmekteyiz. Bu defa da yaratılmak istenilen havanın tasni edilmiş olduğu kongre günü görüle- cektir. Merak ediyorum. İşte o za- man, bu gibi havaları yaratmaya ça- lışan kulübümüz duşmanları ne yüzle beyanı fikir edeceklerdir. Bu sözleri, bir haftadan beri Fe- nerbahçenin kongresine ait gazeteler- de çıkan muhtelif haberleri tekzip etmek maksadiyle umumi kâti Üş- tü Dağlaroğlu söylüyordu. İdarecilik- teki celâdeti bir tarafa, hususi ha- yatında Daglaroglu hakıkaten mu- nis bir adamdı. r dünyamızda son zamanlarda 1sm1nden sık sık bah- sediliyordu. Başarılı işleri "kulübü i- çin" olduğu söylenebilir. Ama; son hâdiselere karışması hiç de lehine ol- mamıştır. Bilinen bir şey varsa o da herkes tarafından tekzip edilmiş ol- masına rağmen Fenerbahçe camia- sında bir huzursuzluğun mevcudiye- tidir. Bu huzursuzluk iki sene evvel başlamış ve zaman zaman had bir safhaya gelmiş, hattâ idare heyetine bile sirayet etmiş ve bir takım ihti- lâflara yol açmıştı. Kavrakoğlunun bundan bir ay evvel çektiği sert nu- tuklar havayı bir dereceye kadar ya- tıştırmıştı. Fakat son zamanda ona karşı bir hizibin harekete gözden kaçmıyor. Vakıa ratanlar şimdiki halde sureti haktan gözükmektedirler. Esas maksatları- nı gızleyıp kongre günü kafi darbe- yi vurmağa hazırlanıyorlar. Bir ara Dağlaroğlu ve Hayrullah Güvenirin idare heyetinden uzaklaştırılacakları- en çok şimşek Fakat kendilerini destekleyen gurup kuWetlidir. Değil fevkalade, hattâ, normal kongrede bile bu şahısların değişmeleri mevzuubahis değildir. 1- darecilerin şimdiki halde sadece kon- gre işleriyle uğraşmaları kulübün iş- dikleri halde Fenerbahçede böyle bir hareket gözükmüyor. Alâkalılar, ida- recilerin koltuk davası ile meşgul ol- duklarını söylemektedirler. AKİS' E Abone olunuz Posta Kutusu 582 AKİS 21 MAYIS 1955