10 Aralık 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

10 Aralık 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

BUNLAR HEP HAKİKATTİR T ıırkıye de 1955 yılı sür'at rekoru kırıldı? Çoruh İli'nin Borçka ilçe- sinde Nuri Özdemir, İstanbul'a git- mek üzere postaya 28.8.1955 de bir taahütlü mektup vermiş. Bu taah- hütlü mektup İstanbul'a kaç günde gitse beğenirsiniz? Tam "74" günde. Gerisini siz deyin... (Karagöz) Bursa (Hususi) — Şehrimizde bir oburluk rekoru kırılmıştır. Dağ- cılık kulübünün şef garsonu bir iddia üzerine — bir oturuşta 1 tavuk, 750 gram tulumba tatlısı, 1 ekmek kada- yıfı, yarım kilo börek yemiş, 10 şişe bira, 5 bardak su, yarım kilo süt ve bir çay içmek suretile bahsi kazan- mış ve bütün yediklerinin içtikleri- nin yarısını arkadaşları vermiştir. (Yeni Adana) Emniyet Müdürlüğü tarafından alı- nan bir karar gereğince, Genelev- lerde dost tutma mevzuu kaldırılmış ve dostu olanların Genelevlere gir- mesi yasak edilmişti. Bu durumdan müteessir olan Ge- nelev kadınları ile dostları türlü şe— killerle müracaatlar yaparak bu rarın kaldırılmasını istemişlerse buna muvaffak olamamışlardır. Vaziyete bir çare bulamayan ge- nelev kadınları dün umumi bir grev yaparak, patronlarına çalışmıyacak- larını bildirmiş ve bunun üzerine ev- ler lâmbalarını yakmamı şiardır. Kadınların grevi Emniyetçe haber alınmış ve saat 10 şıralarında bir po- lis ekibi genelevlere gönderilerek, ka- dınları çalışmaya mecbur tutmuş ve o.î e evlerin elektriklerini yaktırmışlardır. Bu arada bir patron vekili polisler ta- rafından tokatlandığını iddia etmiş- tir Genelevlerde dost yasağına karsı umumi bir hoşnutsuzluk olduğu ve ne olursa olsun dostlarının evlere gel- mesine müsaade edilmesi istenmek- tedir. Emniyet Müdürlüğünün bu du- rum karsısında nasıl bır karar vere- ceği merak edilmektedi (Yeni Adana) Dün şehrimiz doğumevinde mesut bir hadise olmuş ve 60 yaşında bir kadın ilk çocuğunu dünyaya ge- tirmiştir. Bu münasebetle mesut anne do- ğumevinden ailesi tarafından çıkarı- larak merasimle evine götürülmüş, iki de kurban kesilmiştir (Yeni Adana) Mersın -— Dün şehrimizde 3 saat içinde en fazla kahve içecek ola- nı seçme müsabakası yapılmıştır. Müsabakaya dört kişi iştirak et- miş ve Çukurova Fabrikası elektrik, isçilerinden Şefik Kansal 2 saat 13 dakikada 57 fincan kahve içerek mü- sabakayı kazanmıştır (Azim - İzmit) Isparta — Bugün şehrimizde çok enteresan bir davaya bakılmıştır. Şehrin maruf ailelerinden bir kız, ev- lendiği ilk gece bakire çıkmadığı id- diasiyle babasının evine gönderilmiş, mahkemeye intikal eden hâdise so- nunda gelin şehrimizde Ayşe Tarhan ve İbrahim Oğuz isminde iki kadın doktoru tarafından muayene olun- Uçan at Ama “çift kuvvet" değil 26 muştur. Doktorlar güveyin iddiasını teyid eder mahiyette rapor vermiş- ler, fakat kız tarafı buna itiraz ede- rek Ankarada daha selâhiyetli dok- torlardan müsbet rapor almıştır. Bu- nun üzerine, şeref ve haysiyetlerinin kırıldığı ıddıasıyle gelinin babası ta- rafından iki doktor aleyhine dava açılmışt Bugün gizli olarak bakılan dunu- ma bazı hususların tahkiki için başka güne bırakılmıştır. — (İstiklâl - Gebze) zmit — Kandıranın Garipler kö- ünden T. isimli genç bir kız aynı koyden sevgilisi S. isimli delikanlıyı orla kaçırmıştır. Genç kız hakkında takıbata geçilmiştir. (Yeni Adana) D eğirmendere — Kasabamız Hükü- met konağında enteresan bir teca- vüz hadisesi olmuştur. ğrendiğimizi göre hükümet dai- resindeki eşyalar Belediyeye ait o- l p tahsisat çıkıncaya kadar emane- n verilmiş bulunmaktadır. Belediye Reısının bilinmiyen bir sebepten do- layı Nahiye Müdürüne kızması neti- cesinde bizzat reis tarafından Nabi- e Müdürlüğünün kapısı kırılmak su- retiyle eşyalar zorla içeriden alınmış- tır. Hâdise hakkında zabıt tutulmuş ve gerekli mercilere müracaat edil- miştir. Muhitte hayret ve teessür u- yandıran bu hareketin'ne netice ve- receği merakla beklenmektedir. (İstiklâl - Gebze) nkara — Dün akşam üzeri şehri- mizin Ulucanlar semtinde 55 yaş- larında Sami Uzunoğlu adında biri- sinin o civar kahvelerden birine fesle geldiği görülmüş, bunun üzerine kah- vede gülüşmeler başlamıştır. Bu va- ziyet karşısında Sami Uzunoğlu ora- da barınamamış ve dışarı çıkarken fesini çıkararak koltuğunun altına saklamıştır. (Yeni Adana) G eçen gece, Ankara'nın Yenişehir' semti Sağlık sokağında gece ya- rısından sonra bir kadın çıplak ola- rak sokağa fırlamıştır. Çırılçıplak sokakta dolaşan bu genç kadının ai- levi bir geçimsizlik yüzünden kendisi- -İ sokağa attığı sanılmaktadır. İstanbul'un Feriköy Avukat cad- desinde de Tahsin adında birisinin çı- rılçıplak sokak ortasında yattığı go- rülmüştür. 3 kilo şarap, bir kilo is- pirto içen bu çıplak öbür — dünyayı boylamıştır. (Karagöz) arıkamış — Kazamıza bağlı Se- lim nahıyesının Alisofu köyünde evvelki gün 16 yaşında bir çocuk, arkadaşını kaba etinden bıçaklanmış- tır. Komşunun ölen danasından kö- pekleri için et keserken etin bud ta- rafı üzerinde aralarında kavga çık- mış ve 16 yaşındaki Binali arkadaşı Vergayı ağır şekilde yaralamıştır. Kars) AKİS, 10 ARALIK, 1955