21 Nisan 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

21 Nisan 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

s POR Güreş Türkiye - Macaristan Silindir gibi.. Türkiye - Macaristan 14 Nisan cumartesi gecesi Türkiye Macaristan greko-romen güreş karşılaşmalarının yapıldığı Spor ve Sergi Sarayında en çok heyecan çe- ken adam şüphe yok ki, antrenör Ce- lal Atikti. Senelerce güreş minderle- rinin hâkimi olan bu eski kurt, rin- gin etrafında dört dönüyor, hataları m gördüğü gençleri seslenerek ikaz ediyordu. Celal Atik güreşlerden ev- vel gazetecilere beyanat vermiş ve Peşte mağlubiyetinin revanşını ala- cağımızı müjdelemişti. Antrenör 5-3 lük bir galibiyet ümid ediyor, bir şanssızlık olursa bizim için en fena Huriye Certel Terzi Mülajlarının geldiğini — sayın Müşterilerine bildirir. Tel: 21471 Atatürk Bulvarı KALAÇ Ap. D/5 Yenişehir - ANKARA 34 netice 4-4 berabere olabilir diyordu. Nitekim bir değil, iki şanssızlık oldu. Hüseyin Akbaş jüri tarafından mağ- lüp sayıldı. Rıza Doğan da kolayca kazanabileceği bir müsabakayı çok çekingen ve hareketsiz davarandığı için kaybetti. Böylelikle Macaristan- la 4-4 berabere kaldık . Fakat ser- best güreşte rakiplerimizi bir silin- dir gibi ezdik. Tuşlar biribirini ko- Fakat bu neti- cede rakıplerımızın serbest stilde bir hayli geri olmalarının rolü büyüktü. Gureşımızın Melburn olimpiyatların- dan önce, hakıkı kıymetini ortay koyacağı en büyük imtihan Avr Festivali olacaktır. Gureşçılerımız bu müsabakaya kadar kampta kala caklar ve çalışmalara ara verılmıye- cektir. Bu müddet zarfında milli ta- kımımızda görülen en büyük kusu- run - teknik kıfayetsızlıgın - gideril- mesine çalışılacaktır. Futbol “Al takke, ver külah'' Galatasaray klübü lokalinde soğuk bir hava esiyordu. Kimsenin canı konuşmak istemiyordu, herkes ken- dini kabahatli hissediyordu. Fırtına birdenbire kopmuş ve herkesi şaşkı- na çevirmişti. Doğrusu istenirse, Liz- bonda yapılan Türkiye - Portekiz ma çında son derece bozuk oynayan ve hiç de formda olmadıklarım ortaya koyan Galatasaraylı şohretlerın, lıg lideri ve şampiyonlukta iddiası olan bir takımda yer almaları, klüpleri i- çin ağır bir handikap olacaktı. Nite- kim Galatasarayın emektar antrenö- rü Gündüz Kılıç bu oyunculara ta- kımda yer vermek mesuliyetini yük- lenmek arzusunda değildi. Lig maç- larından evvel yapılan Vasco de Ga- ma karşılaşmasında Turgay, B. Ali ve Rober oynatılmadı. Bu şüphesiz bir antrenörün hakkıydı. Buna kim- senin bir diyeceği bulunmaması lâ- zımdı. Fakat Turgay ve B. Ali İda- re Heyetinden bonservislerini iste- yince her şey değişti. Roberin de bu iki futbolcuya katılmak kararında ol duğunun duyulması işleri büsbütün karıştırdı. Galatasaray form durum- ları ne olursa olsun bu çok şöhretli futbolcuları kaçırmak arzusunda de- ğildi. Böyle bir hâdiseye sebebıyet yermek idare heyetini çok müşkül vaziyete düşürebilirdi. Hemen faali- yete geçildi. Futbolcularla konuşul- du, tam bir anlaşma zemini bulun- muştu ki, antrenör Gu düz — Kılıç İdare Heyetının hareket! ı vazıfesı- ne bir d hele s yarak stifa Gündüz por işlerimizin — insanın şahsıyetını, izzetinefsini, şerefini ren- cide edecek şekilde dedikodular ve uydurmalar içinde yüzdüğü" kanaa- di. Galatasarayın — tebliği "Hadise birden alevlenmiş ve ateşin bacayı sarması ihtimali belirmiş- ti. Bu telâş arasında Coşkunun An- karada 19 Mayıs stadında Brezılyalı futbolcu Pinga'nın çenesini dağıtan yumruğu nerdeyse unutulacaktı. Bre zilyalıların — şikayetçi olmamalarına rağmen Savcılık Coşkun hakkında takibat açmıştı. Tahkikat bir taraf" tan devam ederken, Galatasaray Klü bü idare heyeti de meseleyi kendi zaviyesinden ele almıştı. Yayınlanan tebliğde Coşkun için bir sürü hafifle tici sebep zikrediliyor ve bu futbol- cunun disiplin yoluyla cezalandırıla- cağı bıldırılıyordu. Tebliğin alâka u- yandıran tara değildi. Bonser- vis isteyen futbolcular ıle istifa eden antrenörün durum edilmek isteniyordu. Tebliğde antrenörün lig maçlarının sonuna kadar vazifesine devam edeceği de ve "Bazı futbolcu- larımızın takımd an — çıkarılacakları a klüp rılmak — istedikleri hakkındakı dedıkodular tamamen a- sılsızdır deniliyordu. Türkiy Br ezılya milli maçı Futbol Federasyonu heyeti Anka- ra'da dört gün süren toplantısın- dan sonra bazı kararlar almış bulun- maktadır. Bu k arlar arasında Türkiye Brezilya mıllı maçının 1 Mayısta İs- tanbul'da yapılacagı milli takımı- mız iovanni'nin — çalıştıracağı ve mıllı takıma girecek oyuncuların 28 dan müsabaka günü- ne kadar kampta kalacagı bidiril- mektedir. Macar milli maçının galebesinden sonra Portekiz maçında aldığı kötü neticeden sonra takımımızın bu maç- ta nasıl bir netice alacağı hususun- da şimdiden, bir şey söylemek müm- kün olamaz. Fakat insiyatifini kay- betmiş milli takımımız karşısında teknik ve sürat bakımından üstün olduğu bilinen — Brezilyalı futbalcu- ların daha hakim bir oyun çıkara- caklarına muhakkak nazarıyla — ba- kılmaktadır. Turgay Şeren Gözden düştü AKİS, 21 Nisan 1956