30 Haziran 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

30 Haziran 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

BUNLAR HEP HAKİKATTİR Dün pazar yerinde bir hayli hara- retli, canlı sülük satışları olmuş- tur. Malüm olduğu üzere sülüğe eski bir âdete göre kan emdirilir ve böyle- ce kan alıcı olarak kullanılır. Galiba aksa la dün pazarda muhtelif su dolu şışe— ler içinde sülük satılmıştır. Siyah v alaca renkli sülükler su dolu şışeler— de pek canlı bir şekilde kıvrılıp bükü- lüyor, oynaşıyorlardı. Su dolu bir şişe sülüğün fiyatı toptan elli kuruşa, yani adedi beş kuruştan müşteri bulmak- taydı. Pazarlık neticesinde on sülüğü kırk kuruştan alanlar da olmuştur. Sülük alıcı ve satıcıları bu fiyatların pek ucuz olduğunu beyan etmişlerdir. (Türk Dili — Balıkesir) ehrimizde biri 18 diğeri 5S0 yaşın- d arp- mışlar fakat kendilerini gızlıce Çtjakıp eden emniyet memuru tarafından ka- çamadan suçüstü yakalanmışlardır. akarya — Eskişehir) Dun akşam geç vakit Alaeddin bul— Varında aslında tuhaf olan ve u- cuz atlatılan bir kaza olmuştur. Postahane önünden bulvara çıkmak- ta olan bir payton o esnada Belediye istikametinden gelen ufak bir taksi ile çarpışmıştır. İnsanca en ufak bir za- yiat ile arabaya ve atlara bir şey ol- mamış, buna mukabil otomobilin ön kısmında nikelâjları tamamen, dökül- müş ve ezikler husule gelmıştır (Yeni Konya) K epsüt Ortaokulu sergisinde bir hırsızlık hâdisesi olmuştur. Salo- nun bir penceresi sökülerek 1çer1 gi- ren bir şahıs tarafından bir kız öğren- ciye ait 20 liralık bir kombinezon ve iki mendil çalınmıştır. Yapılan tahki- kat sonunda hırsızlığı bir erkek öğ- rencinin yaptığı tesbit edilerek hâdise hakkında gereken tahkikata başlan- (A mıştır. masya Sesi) Diyarbakır, Şehrinize — bağlı Şeyhkent koyunde Mehmet Sait Gür adlı bir çobanın dişi köpeği bu- gün bir hilkat garibesi doğurmuştur. Başı tamamen domuza ve gövdesi kö- peğe benziyen yavru, köye uğursuzluk getirir telâkkisiyle koylu çocuklar ta- rafından öldürülmüştür. (Yeni Adana) umartesi günü Balya kazasında enterecan bir hırsızlık olmuş ve bir köylünün iki adet tavuğu bir cami imamı tarafından çalınmıştır. Koca camii mahallesinden Hüseyin adında bir Vatandaşın iki tavuğu, imamlık yapan M.G. ve eşi Z.G. tarafından ça- lınmıştır Hadısenın alâkalılara ihbar edilmesi üzerine sanıklar hakkında gereken tahkikata, başlanmıştır. (Balıkesir Postası) 26 Antalya — Bal arıcılığının inkişafı için şehrimiz Tekni Mü- cadele Teknisyenliği tarafından eşek arıları ile mücadeleye yeniden başlan- mıştır. Bu cümleden olarak teknisyen- lik eşek arılarının tanesini 5 kuruştan satın almakta ve arı yuvaları için bü- yük çapta ikramiyeler vermektedir. Şehrimizde eşek anlarına karşı acı- lan kampanyada bilhassa talebeler ön plânda gelmekte ve bu arada günde 15 lira kazananlara rastlanmaktadır. (Türk Dili — Balıkesir) Kötürümlerin maçı Basket çok yüksekte 1fteler kazasının Kayı köyünde ay- i grenci seven Kezban adında bir kadın münakaşa sonunda Meryem a- dındaki arkadaşını çamaşır tokacı ile başından, ağır — surette yaralamıştır. Bayılan kadın koma halinde hastaha- neye kaldırılmıştır. Sakarya — Eskişehir) Birecik, — Kasabamızda garip bir intihara teşebbüs vakası olmuştur. Babası ölen Antepli Nezihe isimli bir genç kızı annesi sevmediği birine ver- mek 1stemış ve bu hususta ısrar et- miştir. Bu yüzden evden kaçan Nezihe bindiği Antep otobüsü Birecik köprü- süne geldiği zaman yere inmiş ve 25 m. yükseklikteki köprünün ortaların- dan kendini sulara fırlatmıştır. Hâdise yerinde bulunan İzmirli Ah- met Ergun derhal suya atlamış, kızı muhakkak bir ölümden kurtarmıştır. Hastahaneye kaldırılan Nezihe, an- nesinin arzu ettiği erkeğe gitmek iste- mediğini söylemiş, kurtarıcı Ahmet'in evlenme teklifini memnuniyetle kar- şılamıştır. (Hedef — Izmıt) D ün şehrimizde halkın hayret na- zarları ile karşılanan çok. garip bir hâdise cereyan etmiş, hastahane- n çıkan bir katil üzerinde pijama oldugu halde cezaevine götürülmüştür. Geçenlerde Yenişehirde işlenen ci- nayetin faillerinden olan katil Yakup Baranse, maktul Salih'in dayısı tara- fından ağzından yaralandığı için Bur- sa Memleket Hastahanesine kaldırıl- mıştı. Tedavisi sona eren bu 60 lık palabı- yık katil üzerinde beyaz desenli açık kahverengi yollu bir pijama, ayakla- rında da sadece mor bir çorap olduğu halde garip bir kıyafetle iki jandar- manın nezareti altında halkın hayretli bakışları arasında caddelerden geçiri- lerek cezaevine götürülmüştür. (Yeni Ant — Bursa) ersin — Silifke yolu üzerinde kulesi civarında bir koyda denıze uçmuş 1956 model İstanbul 32547 p kalı bal rengi bir otomobil bulunmuş- ur. Bazı kısımları yosun tutmuş olan otomobilin çalınmış veya hariçten ge- tirilerek denize atılmış olması ihtima- li üzerinde durulmaktadır. (Amasya Sesi) G aziantebin Güreniz köyünde ayıcı- lar tarafından oynatılan bir ayı karşısına geçen bir köylü ka rünce âşık olmuş gibi ellerini açarak kadına yalvarır vaziyetler almış, buna kızan ayıcı hayvanı çekerek çadırına bağlamıştır. Az sonra sahibi başından ayrılınca ayı büyük bir gayret sarfiyle boynundaki ve burnundaki zincirleri kırarak kaçmış ve doğru âşık okluğu kadının evinin kapısına gitmiştir. A- yının ortadan yokoldugunu gören ayı- cı hayvanı aramağa başlamış nihayet kadının evi önünde sızlanırken bul- muştur. Ayı sahibinin geldiğini görün- ce ne bulursa atmağa koyulmuş ve bir fırsatını bulup — dağa kaçmıştır. Halk ve avcılar dağda ayıyı aramak- tadırlar . (Sakarya — Eskişehir) Geçen gün Karamürselde Ferah ha- mamında bir şoförün 5 lira parası çalınmıştır. hamamının müşterilerinden olan şoför İbrahim Serbest daha evvel hamamda 10 lirasının çalındığını an- lamış ve son gidişinde cebinde bulu- nan paraların seri numaralarını almış- tır. Hamamdan çıktıktan sonra para- sının 5 lirası noksan olunca durumu karakola bildirmiştir. Zabıtaca yapılan aramada para ha- mamın müstahdemlerinden 938 do- ğumlu Ömer Kurt adındaki şahsın ü- zerinde yakalanmış ve Ömer verdiği ifadesinde, her hamama gelenden 5-10 lira tırtıklıyorum, demiş ve tanzim e- dilen -evrakı ile adliyeye teslim edil- miştir. ( İzmit) AKİS, 30 HAZİRAN 1956