22 Aralık 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

22 Aralık 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

CEMİYET eçen haftanın ortasında İstanbul- lular Cumhurbaşkanı Celâl B yar'ı Beyoglundakı kitap Sarayında aralarında gördüler. —Devlet Başka- nına İngilizce bilen başyaveri Deniz Kurmay Yarbayı yakışıklı Faik Ta- luy refakat ediyordu. Celâl Bayar kendisine gösterilen şık, — zarif ciltli ecnebi kitapları alakayla tetkik etti. sonra bunlardan bazılarını satın ala- cağını bildirdi. Paket edilen kitaplar arasında "Dark Moment", "History of Mahomet, the Congueror", "Tur- key and Iran" adlı eserler de bulunu- yordu. Cumhurbaşkanının bu İngilizce ki- tapları, yılbaşında dostlarına hediye etmek üzere aldığı san lıyor. on senelerin en kıymetlı hediye- lerinden birini İran Şahmın tek kı zı Prenses Şehnaz, müstakbel kayın- pederi General Zahidi'den almıştır. hava meydanına gönderilen muha- birlerin Ççoğu, — gazetelerin siyaset sahasında tecrübeli elemanları değil, röportaj muhabirleri, spor yazarları vesaire gibi, genç basın mensuplarıy- dı. Yalnız bir tek başmuharrir zah- met edip de Nehru ile görüşmeğe gel- mişti. Hatta hazır bulunanların ya- rısından fazlası yabancı dil bilmiyor- u. Dudağında bir tebessümle uçak- tan inen ve Vali Muavını tarafından karşılanan Başbakan, basın odasına girince karşısında birbirleriyle itişe- rek bağırışan haşarı delikanlıları, kapıya omuz veren öfkeli foto mu- habirlerini, vakası kırmızı karanfil- li seyircilerden mürekkep bir kalaba- buldu ve kültür merkezinden yi- ne dudağında bir*tebessümle ayrıldı. eynelmilel güzellik — müsabakala- Brında ve varyete pistlerinde tak- dir toplayan genç kızlarımız, memle- Celâl Bayar Kitap Sarayında Yılbaşı Hediye 65 bin dolar - serbest borsa- da 750 bin lira değerinde bir elmas yüzüktür. enç Prensesin Ardeşir Zahidi ile geçen cumartesi günü ya- pılacak düğü annesinin rahatsızlıgı yuzunden önümüzdeki bahara bırakılmıştır. oğuyla batıyı anlaştırmak üzere İAmerikaya giderken İstanbuldan geçen Hındı tan Başvekili Pandit Nehru bizim gazetecilerle anlaşama- dı. Kendisine sorulan sualler Hint hükümetinin nasıl telâkki ettiği çoktan bilinen meselelere dairdi; bu- na rağmen Milletlerarası duruma da- ir görüşü ve bilhassa Kıbrıs ihtilâfı- na dair sözleri, basın tarafından hal- ka çok yanlış Ve eksik aksettirildi. Bu aksaklığın basit bir sebebi vardı: Hint Başbakanı ile görüşmek üzere 28 hazırlığı ketimizi ziyaret eden tanınmış be- kârları izdivaca Isındırmak husu- sunda nedense hiç muvaffakiyet gös- teremiyorlar. Son seneler zarfında Irak Kralından Peter Townsend'e ka- dar birçok "büyük, mükâfat" Türki- yeye — geldiler. Sosyete — tabiriyle parti arayan anım, — kızlarımızın nabızlarını hızlandırıp, terzi faturala- rını yükselttikten sonra arkalarında bir yeis işi bırakarak geçip gittiler.. Geçen hafta bu acıklı kervanın bir yolcusu daha uğurlandı. Birkaç aydır Boğaziçinde yerleşerek civar güzelle- ri telâşa veren Haydar Prensi, Başbakan Nehru ıle bırlıkte Londra- ya uçtu. * 5 Aralık Cumartesi gecesi Hilton Otelinde baraj açılışlarını hatırla- tan bir merasim vardı. Eski "Men-i is raf” kanunuyla alayeden düğünleri a- detine Ethem İzzet Benice de uyarak beş haneli bir rakam sarfıyla kızını evlendırıyordu Bu gövde gösterisinin haşmetine ağzı açık kalanlar arasın- da Amerikan İktisad ateşesi bile vardı; düğün hakkında fıkrı sorulan ateşe, "Dehşet" dedi, ma hesabı ben ödememek şartryla!" Düğünün en güzide davetlileri bir masa etra- fında toplanmış bulunan Reisicum- hur Celâl Bayar, Devlet Bakanı Emin Kalafat ve İstanbul Valisi Fahrettin Kerim Gökay idi.. d eçenlerde burada kendisinden ba- his ettiğimiz briççilerimizden Ha- lük Kibar'dan uzun bir tekzip mektu- bu aldık. Kendisi Hiltondaki toplantı- ların Lâlezar salonunda değil, lokan- tanın bir bölmesinde haftada iki değil üç defa Briç meraklıları ara- sın da değil, İstanbul Briç Klübü aza- ları arasında vuku bulduğu — vesaire gibi hususları bildirerek bu mühim mevzularda efkârı umumiyeyi ya- nıltmamıza son derece sinirlendi- ğini — yazıyor Ayrıca — beynelmilel bir şöhreti olduğunu da şiddetle tekzip ediyor. İstanbul Briç Klübü azalarını aynı zamanda Briç me- raklısı sanmak gibi hatalara sap- landığımız için özür diler, kendisinin beynelmilel şöhreti bulunmadığını a tavzihen açıklarız * Bu hafta beynelmilel şöhreti gayrı kabili tekzip Briç oyuncularından Amerikalı Mrs. Sims geldi. Memleke tinin ilk kadın tayyarecilerinden 0- lan ve halen sıkıntıdan dünyanın et- rafında hiç durmamacasına dönmekte bulunduğunu söyleyen Mrs. Sims'e bir muhabir. Briç oyununun insan zekâsını — geliştirip — geliştirmediğini sordu Sevimli kadın pılot bu suale gülerek: "Zannetmem", diye cevap verdi, "tanıdığım brıç oyuncuları te- rasında aptal çok var.' * G uzel şarkılarıyla halkımızın şük- ran zan sarışın bir ses san atkarımızın başına — devlet kuşu kondu. Sanatkârın boynuna pek y seklerden yedi bin liralık bir kolye düştü. * Güzel kadın seyretme meraklıları artık her çarşamba günü İstan- bul Toplu Basın Mahkemesi salonu önünde toplanıyorlar. Zira hakkında bir basın dâvası açılmış bulunan dan- sözler kralıçesı Ozcan Tekgül, hemen. her ça rşamba. Toplu Basın Mahke- mesinin huzuruna çıkıyor, hayranla- örme edava- fırsatını kaçırıveriyorlar. * Her sene propelier Club namı diğer iş Adamları Klübünün verdiği ogle zıyafetınde hiç kadın bulunmaz, Jübe yalnız erkekler âzâ o- labılır. Bu sene de verilen ziyafette ananeye riayet edildi. Buna fena hal- de sinirlenen hanımlar arasında bu klüp toplantılarında konuşulan "iş" lerin ne cins iş olduğuna dair dediko- du aldı yürüdü. AKİS, 22 ARALIK 1956