22 Aralık 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

22 Aralık 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

Haftalık Aktüalite Mecmuası Sene 3, Cilt: VITI, Sayı: 137 18992 (Yazı 15221 (İdare) İşleri) Fiatı: 60 Kuruş Neşriyat Metin TOKER Müşaviri Imtıyaz Sahibi ve yazı işlerini fiilen are eden Mes'ül Müdür: Yusuf Ziya ADEMHAN Umumi Neşriyat Müdürü HAMDİ AVCIOĞLU Teknik — Sekreter M. Nevzat ÜNLÜ Karikatür — : AN Fotoğraf : Hüseyin EZER Osman ÖZCAN ASSOCIATED PRESS TÜRK HABERLER AJANSI Klişe : Doğan Klişe ATELYESİ Müessese Müdürü : Mübin TOKER Abone Şartları 3 aylık n : 6 lira aylık (25 nüsha) : 12 lira 1 seneli (52 nüsha) : 24 lira * İlân Şartları : 3 renkli arka kapak (Tam Sayfa): 350 lira Kapak içi 300 lira, Sa i metin sayfaları ntimi 4 lir: Dizildiği ve Basıldığı Yer Rüzgârlı atbaa — ANKARA Tel: 15221 Basıldığı tarih: 20.12.1956 Kapak resmimiz G. Humphrey Modern Süleyman Kendi Aramızda Üniversite hakkında F ransada bazı unıversıte hocaları ik- tidarı şiddetle te n yazılar neşretmişlerdir. Prof. Maurice Duver- ger, başbakanı tenkit eden bir yazısın- da şöyle diyor: "Başbakan utanmalı ve unutmamalı ki, kısa bir zamanda siyasi mevta haline gelecektir. Hiçbirşey onun karanlık istikbalinin Öönüne geçemiye- cektir." Yine Paris Hukuk Fakültesi Profesörlerinden Andre Philips bir a- çık mektubunda söyle demiştir: "Ceza- yirdeki gangstervâri hareketinden son- ra, hükümetin giriştiği Süveyş mace- rası başlıbaşına bir rezalettir. Bu ha- rekâtla bütün —Avrupa ekonomisi allak bullak edilmiş. Fransanın milletlerara- sı itibarı tamamen zedelenmiştir.." Fa- kat bu profesörlerin kürsülerinden u. zaklaştırıldıklarına veya tecziye edil- diklerine dair hiçbir haber duymadık. Şerafettin Elci - Ankara A sağıdaki marşı "Üniversite Marşı" olarak teklif ediyorum. Hakka tapan bir milletin, irfanı hür ef- dını, vicdanı hür hfadıyız, Nabza göre şerbet veren kimse yoktur a Hür bir vatan kuran ırkın, ATA'mızın, hürriyete candan bağlı ev- lâdıyız. Ekdefi SUR- Ankara Politikacılar hakkında KİS'in 135. sayısında "Zihniyet" baslığı altındaki yazının sahibi, içerden doğan ve dışardan gelen hadi- seleri isimlendirirken İstiklal harbini, yani Türk milleti için ölüm kalım mü- cadelesini saydığı tehlikeler dışında bı- rakmış! mesele ki, onun dehşeti ve neticesi itibariyle kutsiyeti, nesiller bo- yunca asil Türk milletinin ruhunda ve şuurunda yaşıyacaktır. "İnönü mesele- si" de ancak, işte bu imanın yok edil- diği gün halledilmiş olu Cafer Murathanoğlu - İstanbul memleketi ve Milleti İkinci Cihan Harbinin meşum badiresinden onun kurtardığını bizden çok bütün dünya teslim etti 1 inci Cihan Harbinde Enver paşanın dört erkânıharp Binbaşısından biri. Ye- mende topçu binbaşısı ve İstiklâl Sava- şında müstevli orduların Anadoluya sal- dırışlarında ilk zafer kazanan komutan ve daha sonra da tatürkün olarak görünen İnönü. numaralı diplomatı olduğunu ispat etti. nun böyle olduğunu Batı Avrupa- nın Churchill'den sonra gelen devlet adamı Adenauer onu İstanbulda evin- de gayrıresmi olarak ziyaret etmekle ifade etti. Buna Lozan ve Montrö ahit- namelerini de eklersek, bu halkın ona olan muhabbetinin sebeblerinden bir nebzeyi anlatmış oluruz. Eski bir ata sözü vardır "Meyvalı ağaca tas atan çok ölür" derler.. Yusuf Aturgil - Manisa ecmuanızdaki "Zihniyet" başlıklı Mve Natık Poyrazoğlu imzalı — yazı beni fazlasıyla teessüre şevketti. Bu na- sıl bir zihniyettir ki, memleketin tarihi- ne zafer kazandırmış, inkilâp yapmış ve Cumhuriyetin tek kıymetli yadigârı 0- larak halen aramızda yasayan çok sev- diğimiz bir insana hücum ediyor, O muh terem insan ki, şey borçludur. de dahi edilmeyecek hislerdir. Bu ne zihniyetdir ki İnönüyü, Moskof bozun- tularıyla, Bulgarlarla Şeyh Sait isyanı- nı çıkartan Kürtler ile bir tutuyor. Bu memleketde halledilmesi gereken bir mesele varsa, o da bu şekilde düşü- nen zihniyetlerin yok edilmesidir. N, . Kars ünevver Türk gençliği Haçlı sefer- lerini, Timurun taarruzlarını, salta nat kavgalarını, Kaynarca, Yas muahe- delerini. Tilsit mülakatını, 13 Rus har- Balkan bozgununu, Şeyh Sait İs- ve daha nicelerini bütün tefer- mahiyetini bilmek- bini, yanını ruatı ile okumuştur, tedi Aynı gençlik hem yakın samanda. Ci- han Savaşlarım, İstiklâl — Mücadelesini, Sakaryayı, Dumlupınarı, İnönüleri de, Lozan Konferansını da defalarca oku- muş ve o günleri hizzat yasayan dede- lerinden, babalarından, ağabeylerinden dinlemiştir. Bu hakikatlara öylesiye inanmış, iman etmiştir ki, bundan böy- le hiç bir fikir, hiç bir kuvvet onu ak- sine inandırmaya muvaffak olamıyacak- tüf İnönü meselesi çoktan bitmiştir ve lâyık olduğu asıl değeri, yeri gönüller- de, dimağlarda, zihinlerde almıştır. milletinin — malıdır ve ebediyen yürüyeceği bir önder olarak kalacaktır. iddia eden- ler ki mevcut, ispatta muvaffak olamı- yacaklardır. Böylece asıl meselelerin, — meselesi: Hakikatleri baltalamak isteyenlerin bu yıkıcı teşebbüslerine mani olmak mese- lesi meydana çıkıyor. Bu ise tecelli ede- cektir kanaatındayız. Nazm)li< Ertuğrul - Kayseri A zizim bahadır" şevkle okudum. dokunan yazılar Basın başlıklı mektuba Bizde hep zülfiyare Kanunu gere- ğince aynı sütunlarda tavzih ediliyor. Halbuki sayın Dülgerin bu çok güzel teklifi kabul ettiğini — veya etmediğini. Mecliste Devlet Bakanından sözlü soru ile sorup sormayacağını AKİS'in aynı sütunlarında tavzih değil de ifade etme- sinin Demokrasimize .ne kad uygun olacağını gazeteci disinden daha iyi Foto Mehmet Barut -Bodrum * Mecmua hakkında rkek okuyucusu fazla —olan AKİS'e adın sayfalarını fazla — buluyorum. hatırlayacağınız veçhile, ve usturuplu yazılar tavsiye et- miştiniz. Eh, hiç olmazsa Ulus haftada İki üç defa dediğinizi yapıyor. Biz de, AKİS'e, okuyucu olarak, daha güzel ve daha ciddi yazılar tavsiye ede- riz. Nurettin Özden - Amasya 3