29 Aralık 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

29 Aralık 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

Yılbaşı gecesinde son hazırlıklar İ lut elbiseler” ismini alan bu elbiseler kadınlar tarafından fevkalâde çok tutulmuştu.. Açık mavi, — beyaz toz pembe, uçucu eflâtun ve kırmızı renkleri bilhassa moda olan ince muslinler bu senenin son modası olan drapeye gayet müsaitdi. Kadınlar, bu elbiselerde şart olan çıplaklıkları— 1 aynı kumaştan, ince etoller ile ga- yet ustalıklı bir şekilde örtebiliyor ve böylece gökteki bulutlar gibi devam- lı bir hareket halinde, dolaşıyorlardı. Bu uçucu müslin ve şifon kumaşları, şahane danteller, yumuşak kadifele- ri, tabii selenlerı Ankaralılar bazan buyuk balolarda, şık toplantılarda görüyorlardı. Ama piyasada bunlara rastlamak hakikaten imkânsızdı.. Ya- pılacak şey modellerden ilham almak, sun'i taftayı — astarlıyarak, astarlıgı yüz yaparak kendi yağımızla kavrul- maktı.. Bu da hem buluş sahibi ter- zilerimize,,hem de bu buluşlardan is- tifade eden müşterilere ayrıca bir zevk veriyor ve iftihar vesilesi olu- du. Treni kaçıranlar Yılbaşı hazırlıklarını yaparken tre- ni kaçıranlar olmuştu. Bunlar za- manında kumaşlarını alamıyan, manında terziye gidemiyenlerdi.. sellileri de vardı: Yılbaşı geceleri dı- şarıya çıkmayı âdet edinenler kala- balıktan, ekseri elbiselerin zarara uğ- radığını, bilir, yeni bir şey giyinmeme- yi tercih ederlerdi. Ama ne de olsa gene her kadın yeni yıla bir elbise ile girmeyi tercih ederdi, hele evinde oturup misafir kabul edecek veya bir aile, toplantısına gidecekse, bu yeni elbise adeta şarttı.. Fakat treni kaçı- AKİS,29 ARALIK 1956 ranların üzülmemesi lâzımdı. Dünya- nın her tarafında çıkan birçok mec- mualar, kadınlara birkaç saat için- de dikilebilen ve çok Aaz bir paraya mal olan elbise modelleri veriyorlar- dı. Bu elbiseler ilhamlarını gene bü- yük terzilerden almışlar, fakat güç uplar yerine az dikişli biçimleri, parlak renkli kumaşları tercih etmiş- erdi. Ekspres elbiseler emleketimizdeki — kumaşları göz önünde bulundurarak biz de yılba KADIN şı veya buna benzer bir gece için diki- şi kolay, ucuza mal olan "ekspres el- biseler” icat edebiliriz. Bunun için çar şıya çıkmak, dikkatle Vıtrınlere bak— mak ve biraz da düşün kâfi g lecektır Yapacağımız ılk ış guzel yah, yünlü jarse bulmaktır. İtiraf e- delim ki bu biraz güç olacaktır. Çün- ü son Zamanlarda iyi cins siyah Jarse bulmak da bir hayli güçleşmiş- tir. Fakat bize lâzım olan çok ufak bir parçadır: Tamamiyle açık yakalı, kolsuz küçük bir bluz yapabilecek kadar bir parça.. Böyle küçük bir jarse bluz gece çıkan bir kadın, için hakiki bir hazinedir. Bedene yapışık bu küçük bluzun altına lâzım olan şey, zengin ve renkli bir etekliktik. Madem ki piyasada, en bol ve en u- cuz olan şey sun'i tafta ile astarlık setendir, bunlardan istifade etmek pek âlâ mümkündür. Mesele, rengi seçebilmektedir. Tatlı bir kırmızı Ör- dekbaşı yeşili, bal — rengi, guzel bir mavi siyahın altına çok iyi gidecek- tir. Bu kumaşlar astarlandıkları tak- dirde tamamiyle k ve zengin bir görünüş kazanırlar, büzgüye gelmez- ler. Bunun için kumaşa en çok yakı- şan biçimi seçmek lâzımdır. Bu da düz iplik Üüzerine kesilmiş parçalı kloşlardır. PParçalar etek uçlarına doğru, gödeler yapacak kadar, geniş- letilmelidir. Bu renkli ve ucuz etek- likler zengin ve o nisbette iddiasız ol- malıdır. Onlara yandan iki büyük cep koymak, önden düğmeli yapmak, beline kendi kumaşından, genişçe bir kemer takmak mümkündür.. Etek için, bluz gibi siyah bir kumaş kul- lanıldıgı takdirde bunu belden büzgü- lü yapıp büyük bir çiçek demeti ile neş'elendirmek de hoş bir fikirdir.. "Ekspres elbiseler" bir kadım top- lantının en zengın giyimli — kadını yapmazsa da onu en çok hoşa giden, en cazip kadım yapabılır ki, maksa da budur Göz alan ucuz tuvaletler İş bilenin, kılıç kuşananın 27