29 Aralık 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

29 Aralık 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

Ld Haftalık Aktüalite Mecmuası Sene : 3, Cilt: VITI, Sayı: 138 Rüzgârlı Sok. Ovehan Kat: 3, Daire: 7 P. K. 582 — Ankara 18992 (Yazı ) 15221 (İdare) Fiatı : 60 Kuruş Neşriyat Müşaviri : Metin TOKER İmtiyaz Sahibi ve yazı ışlerını fılen idare eden Mes'ül Mü Yusuf Ziya ADEMHAN * Umumi Neşriyat Müdürü Hamdi AVCIOĞLU Teknik — Sekreter : M. Nevzat ÜNLÜ Karikatür TURHAN Fotoğraf : Hüseyin EZER Osman ÖZCAN ASSOCIATED PRESS TÜRK HABERLER AJANSI * Klişe : ; Doğan Klişe ATELYESİ Müessese Müdürü Mübin TOKER Abone Şartları ; 3 aylık (12 nüsha) : 6 1ira 6 aylık (26 nüsha) : 12 lira 1 senelik (52 nüsha) : 24 lira İlân Şartlar 3 renkli arka kapak (Tam Sayfa): 350 lira Kapak içi 300 lira, metın sayfaları Santimi 4 Dizildiği ve Basıldığı Yer : Rüzgârlı Matbaa — ANKARA Tel: 15221 Basıldığı tasrihi 27.12.1956 Kapak resmimiz : Paul H. Spaak Hür Avrupanın sesi Kendi Aramızda Dış hâdiseler hakkında imdiye kadar, pek çok kimse gibi ben de AKİS'i alır almaz Yurtta dup Bitenleri okur sonra vakit bul- dukça Ööteki rafları — karıştırırdım. i i kısmın daha tiryakisi ol- a Olup Bitenler. Yalnız iç değil, hakikaten dış hadıselerm de hakiki yüzünü sadec KİS'ten takip edebiliyorum aksatlı haberlerin maksadını o kadar güzel, tarafsız ve vukufla tahlil ediyorsunuz ki, aşkol- sun!. Ruhi Güven - İstanbul rtık dış politikamız . hakkında ne düşündüğümü soranlara — "AKİS geçiriyorsunuz. — Allah bu süzgeci, büyük başlık meraklısı gün- delik gazetelere de İhsan etsin. Ragıp Tankur - Ankara ktidarın dış hadiseler hakkında memleketi tenvir etmesinin lüzumu kadar ısrarla istenmediğini söyliyerek Menderes'i mazur göster- meye ça]ışıyorsunuz Dünyada ve Ahi. rette : P. nin, Hür P. nin ve C.M.P. nin ellerı yakamızda olacaktır. Naci Tuğrul - İstanbul Kalkınma hakkında T ürkiyede iktisadi kalkınmada ye- ni bulunmuş olan ve tatbik edilen "cezbe teorisi" burada alâkayla takip edilmektedir. Bu teorinin malt cephesi mal ve hizmet miktarının artmasını dıkkate almadan, para ve kredi hac- mini milyarlarla çogaltmak tedavül suratıne aza hız vermekti r Profesör bunu anlamadıgını söy- ledı Ben dedim ki; "Ama Einstein'ı anlıyanlar enderdi!" "Türkiyede anla— yan var mı?" dedi. "Var, az ama Var dedim. Behzad Bilgini, Profes - had Erimi, gazeteci Saftı Kılıçlıoglu— nu ve Server Somuncuoğlunu sayalım. Profesörün yüzünde acı bir ifade be- lirdi, bir şey demedi. Ama ben sez- dim: Anlıyamıyordu, teori zordu! Kadıoğlu - Hamburg Üniversite hakkında ecmuanızın 1 Aralık 1956 tarihli sayısının 11. sahifesinde — çıkan Törenler, 22 Aralık sahifedeki ni de okudu Fakat Sayın Dekan tek. zip mahiyetinde olan -zira kendisi de sının metni ile "kaş parken.göz çı- defte ki, insan ilk okuyuşta hem fark ediyor. Adeta bu kısımlar polııı— kayım diye bar bar bağırıyor.. Güner A. Ünalan - İstanbul 37 nci sayınızda. Dil ve Tarih,- Coğ- rafya Fakültesi Dekanı Prof Sedat Alp'in, Fuzuli'yi anma töreninde söyle- dikleri nutkun tam metnini "Kanun Mecburiyeti" baslıgı altında neşretme- nizi doğru bulm Bir sairimizin azız ruhunu yâı delmek için yapılan e- ve nik Unıversıtesının Ankarada acılısını müjdeleyen bir nutkun kanunen mecbur olmasanız da neşret— meniz lazım gelmez mi idi? Mahmure Bulver - İstanbul K öylüyüm. Çeyrek derecede okur yazar olmadığım halde gazete ve mecmuaları kekeleye kekeleye okur. birşeyler anlamağa çalışır ve zevk du- yarım. abza göre şerbet vermeyin di- dekanın vekâlet alınışı, dealıst Profesorlerın erin bir- da geniş yer işgal etti. "En Hakiki Mürşit İlimdir" sözünün Üniversite kapısınla üzerinde yazılı ol- duğunu öğrenince, içimden burkuldum, kıvrandım. Acaba — Hürriyet bu mu? Bu mu Demokrasi? A. B. Eren - Ahmetli üneşin — balçıkla — sıvanamıyacağı hakikatinin bütün — çıplaklığına rağmen, bu ise kalkışmak göğü boya- mak kadar hayalı ıgne ile kuyu kaz. ve güldürü- tarıyetını savunmak rıyetı bahsınde tanık t B sıl Munevverlerın acısı, tılı. anlamıyla uhtar Bütün ozledıklerı de, haksızlığı ma hürriyeti yerine, haksızlığın sona erdirilmesidir. H. Hacıbaşıoğlu - Bafra A sağıdaki iki mısramm —sayın Profe- sör .Turhan Feyzioğluna duyurul- masına delâletinizi rica ederim: Miri derviş bahste nâ-ehl imiş meğer İbni Kemal sandık Ebü-cehl imle meğer! Yaşar İnan - Ankara . limsever zenginlerimizin himayes de, siyasi ve malt sapıklıkların te— sir sahası dışında, hür fikirlerin ocağı olacak bi "İlim Yuvası" — kurulması fikrini, mecmuanız sulunları arasında -zemin ve zaman çok müsait olduğu halde- bugüne kadar savunana rastla- madık. Yoksa aydın kişiler arasında "Paris", hâlâ 19 uncu asır sonundaki kıymetini kaybetmedi nü? Bize ait her meselenin serbestçe konuşulacağı yer, ne vakit Türkiye olacak? Emin Ömergil - Ankara