2 Mart 1957 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 17

2 Mart 1957 tarihli Akis Dergisi Sayfa 17

Şerm El Şeyh bölgesinde İsrail askeri "Bedavaya kilmem!." ıktısadı bağların devam ettirilmesi e bölgenin asayişinin korunmasına kuvvetlerinin de iştiraki şar- tıyla, bölgenin Birleşmiş Milletler vesayeti altına — sokulmasına artık İsrail de rıza gosterecektı Orta Do- ğunun bu genç devleti, fedailerin tek- rar ortaya çıkmasını ek içi bizzat kendisinin göz kulak olması gerektiğini —tecrübeyle — öğrenmişti at Arap memleketleri, Milletler kuvvetleri — arasında İsrai polislerinin de dostluğu ile İsrailin meşru talepleri- ni uzlaştırmaya çalışıyordu. u arada Pravda ve İzvestia, iki yüzlü bir şahsiyet takip eden Ameri- kanın İsraile 400 milyon dolarlık bir yardımda bulunduğunu yazıyordu. Rusların maksadı acıktı: İsrail mese- lesini Alet ederek, Eısenhower doktri- nini daha dogmadan Öldürmi Arap - İsrail ıhlılafının halli, Amerikanın Orta Doğu sıyase— tinin muvaffak olabilmesi için zaruri bir şarttı Macaristan İhtilâlciler mahkemede Geçen hafta Budapeştede bir da- duruşması ihtilâlden beri ilk defa, “aleni" olarak yapıldı. Soluk gri badanalı Beledıye Mahke- mesi binasının en geniş salonunda 300 kadar dinleyici bulunuyor. valarına bakılaca sanıkların sayısı ise 12 idi. 25 yaşlarında tıbbiyeli biri genç kız, tiyatro yazarı Joszef Gali ve Macaristanın en iyi gazetecisi AKİS, 2 MART 1957 Çel Gyula Obersovszky de sanıklar ara- sındayd Vücuduna hiç uymayan kocaman mavi bir mantoya sarınan ufak yüzlü, narin doktor namzedi bil- hassa nazarı dikkati sekiyordu. Kızın ismi Gizella İlona Toth idi. Gizli mensup sandığı bir adamı öl- dürmekten su luydu Mikrofonun ö- nünde, gizli polisi nasıl öldürdüğünü anlatması 3,5 saat sürdü. Genç kız el bombasıyla bir Rus tankını nasıl işe DÜNYADA OLUP BİTENLER yaramaz hale getirdiğini anlatarak hikayesine başladı. 40 yaşlarında bir kadın olan hâ in ölümün bütün teferruatıyla söylettirmeye ça- lışıyordu. İlona önce maktul Kollar'ın üniformalı bir resmini görmüştü tilal günü gizli polise rastlar rastla- maz vazifesinin onu öldürmek oldu- üşünmüş ve tereddüt etmeden polisi bıçaklamıştı. İhtilâlcilerin muhakeme edildikleri soluk gri badanalı bina kalabalık bir polis kuvveti tarafından kordon al- tına alınmış bulunuyordu. Içerde ise sanıkların tam arkasında adamla üniformalı bır mıştı. Kukla hükü beri bu dâvanın hazırlıklarıyla uğra- şıyordu. Basına dâvaya geniş yer a- yırmaları için emir verilmişti. Hatta b tıyla yapılan uzun bir mülakat gaze- telerde neşredilmişti. Kukla Kadar'ın Asılenn işledikleri gayet âdil bir şekilde muhakeme edildiğine halk efkârmı inandırmak istiyordu. Fakat henüz hiçbir Macar, aynı hükümetin aha bir ay evvel 20 yaşında bir genç kızı astırdığını unutmamıştı. Mısır Kahraman diktatör!. ir vakitler Kore'deki Birleşmiş Mil- letler kuvvetlerine komuta eden A- merikan generali James Van Fleet geçen haftanın başında Kahirede bu- lunuyor ü; ma sadece bir iş adam sıfat rikalı ış adamlarının gıttıklerı memleket hakkında, gaze- telerin baş sayfalarında neşredılen beyanatlar vermek gibi garip bir â- Macar ihtilalcileri alenen Halk - asılanları muhakeme ediliyor unutmadı