22 Haziran 1957 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

22 Haziran 1957 tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

Teşkilât Transfer muanıması entiz futbol sezonu kapanmadan n ve umumi efkârı ziyadesiy- le meşgul eden bazı transfer hadise- lerâ, haftanın hayli heyecanlı geçme- tratli futbolcusu Hilmiyi “alıp kaçtı- ğahı” acıkça ilân etmişti. Bu ilk ha- dise değildi. Kulüp iler; gelenlerinin sütüun dolusu beyanatları gazeteleri dolduruyor, mukavelesinin biteceği öğTenilen futbolcular bu gazete say- falarında acık artırmayla “adeta' sa- tılıyordu. Hilmi hadisesi son ve şim- dilik en mühim vak'aydı. Fenerbah- ceti idareciler milli takımın bu cin a- damını “artık” külttlplerine mal ettik- Jerini, bu muameleye tahimatnamenin mani olmadığım söylerken, Vefalılar şiddetle itiraz ediyorlar, Hilminin an- cak Vefada kalabilecefğtini, talimatna- menin bunu âmir olduğunu bildire- rek, oyuncuyu — cezalandırıyorlardı. Hilmi meselesi dahi ilk karışık hadi- sedeğildi. Gecen yıl, genç Fenerbah- eeliler Beşiktaşlı Ahmet Berman'ı Kadıköye uçurmuşlar, hususi maçla- rında oynattıktan gonra ligde de ta- kımda yer vereceklerini iddia ettikle- yi sırada uzun kasalnrla geri vermişlerdi. Berman mıydı? matnameyi hazırlayanlar bile cevap da nasıl hareket edeceğini bilmiyor, hangi şartların transfere engel oldu- u kestirilemiyordu. Talimatname, a- deta futbolcunun aleyhine hazırlan- mış bir cok saçma hükümlerle do- luydu. Kontratı biten sporcular, ku- lüpleri tarafından keyfft bedellerle sa- tışa çıkarılıyor, ekseri ödenmesi ka- bil olmayan bu mantıksız bedeller yü- zünden, kulübüne olan kontratlı bor- &gaspediliyordu. Kulüp dogıştırmek is- teyen futbolcuların en büyü orku- su “satışa çıkmak” tı. Satışa çıkarı- lan futbolcuların transfer nadirattandı. Bu yetleri dinliyecek “hangisi” olduğu da mechuldü Mu- tazarrır. oyuncular yoksa Federasyona mı Doğrusu aranırsa kulüpler Federas- yonun birçok kararlarını, türlü yol- dinlemiyorlar- Hele “para” hususunda kulüplerin o- yuncularına yaptığı hususi muame- . Kontratı bi- mek isteyen oyuncu, teklifi reddetti- ği an, kontrat için tekli( edilen mik- ARİS, 82 HAZİRAN 19657 Fenerbahçeliler Almanya seyahatinin başında Bu sene deniz yok!.. tarın çok yüksek bir misli ile aatış listesine ithal ediliyordu. Ölçü, insaf- tı. Talimatname veya mantık yoktu. Bütün futbolcular şikâyetçiydi. Satıl- madıkları takdirde ellerine geçen u- fak bir yüzde onları “mecburen” kontratı imzalamağa — götürüyordu. Kulüplerdeki çeşitli dertler yanında transfer ayında karşılaştıkları ma- niler, profesyonel olmağa çalışan fut- bolcuları zarara sokuyordu. Derdin giderilmesi, hem de bir an önce gide- rilmesi lâzımdı. Şimdi bütün gözler Ankarada toplanan ve profesyonellik talimatnamesini düzene sokacağı bil- dirilen İstişare Heyetine — çevrilmiş bulunmaktadır. Son Ümit budur. Ar- tık futbolcular da, kumpler de, spor- severler de Ahmet ve Hilmi mese- lelerinden mkmışlardır Türk lutbolu— nun ilerisi için muntazam ve duğu zaman - hiç olmazsa - anlaşılı- bilecek talimatnamelere ihtiyac var- dır. Bu kadar basit kelimelerle ifade edilen şikâyetin de anlaşılmıyacak tarafı yoktur... Kulüp Seyahat başlarken F utbol sezonu kapandıktan sonra kulüp antrenörlerini ziyadesiyle Ü. zen bir mesele, bu yıl ortadan kalk- mış bulunuyor. Hususi maçlar için oyuncularını denizden toplamağa a- lışmış idarecilerin yüzü gülüyor, fut- bolcular da denize vidememenin ver. diği sıkıntıyla âdeta surat asıyorlar. Bu. futbol sezonunun kapanmıyaca- gını gösteren Federasyon Kupası devam ederken, ler diğer tarafta kulüplerin uzun süreli seyahatler angaje etmeleri bu yazın hususiyetidir. Fenerbahçe Almanya, Fransa ve Danimarkada beş maç oynamak Üzere Köln'e uçuyor, Gala- maçlar oynayara gredin Zenith'ini 2-1 yenen, Moskova Dinamosu'na 1-3 y Fenerbahçeden sonra, Sarı-Kırmızı- tasaray, Sovy rete sahip Paramanov, Bachachkine, İgor Netto haf hattı ile Titchenko, O- gonkov geri kademeleri ve sağaçık Tatlıchine, soliç Salnikov, solaçık Til- jin'in yer aldığı Spartak takımı, Sov- yet millt takımının ikinci kalecisi İ- vanov'a sahip bulunmaktadır. Fener- bahçenin Rusyada cıkardığı “çok iyi” lekette — bıraktığı nerjisi ile kuvvetleneceği söylenebi- lir. Bütün yurt Sarı-Kırmızılı takım- la beraber olacaktır. Bu seyahat için- de Galatasarayh idarecilerin hassasi-