22 Haziran 1957 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

22 Haziran 1957 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

SPOR - — y a lüp olduğu macç. ajanslar vasıtasıyle Avrupaya “Türkiye Rusya” milli maçı olarak duyurulmus ve bütün İn- giliz gazeteleri müsabakayı — “milli karşılaşma” olarak vermişlerdir. Bu hadisenin tekrarı, dikkatli bir müra- caatla önlenmelidir. Futbol Beşinci'ye bir kupa F ederasyon Kupası maçları ilk tur- larını tamamlarken futbolla ilgili cevreler neşin bir hükme varmışlar- dı: “Galatasaray bu kupayı kazana- caktır". Fenerbahçe gibi kudretli bir rakibi elimine eden Sarı-Kırmızılı ta- kım, hafta içinde oynanan Beşiktaş - Galatasaray macına kadar “hâlâ” fa- vurıydı Fakat bu macı seyreden her » Galatasaray takımındaki teknik mondini'nin elinde sıkı hir calışmay- la İzmir Şanıpiyonluğundan sonra, Federasyon Kupasına da iştirak hak- kını kazanan Altaylılar, geçen hafta son derece sıkı bir “Futbol harbi” ni -0 kazanmış bulunuyorlar. Kendi sa- halarında Adananın sertten ileri Mıl- N Mensucat takımı ile oynayan İz- mirliler, hadise dolu bir macçtan son- ra rakiplerini farklı bir mnklmnycte uğratmışlardır. Bununla bera - tayın İstanbul maçları hadıqciız geç- meğe namzettir. Sadece iki revanşı değil, ikincilik: prestijini ortaya ko- yarak şampiyonluk ümitlerini oynı- yacak olan İzmirin siyah-beyazlıları Birinci Federasyon Kupası maçların- da ikinciliği kazandıkları takdirde her halde İzmiri sevince boğacaklar- dır. Sıcakların tesiriyle esasen güç seyredilen kupa karşılaşmaları so- nuna ulaşırken, İzmir temsilcisinin Besiktaş 8 — Gençlerbirliği: 0 Kupa peşinde yorgunluğu ve top bezginliğini açık- ça görmlş, Beşiktaşın 2-1 lehine çe- virdiği milsabakadan sonra Birinci Federasyon Kupası'nın İstanbul lig beşincisine güleceğini kuvvetle tah- min etmişti. Nitekim Galatasaray, Ankara temsilcisi Gençler Birliğin- den zorlukla bir beraberlik koparır- en, Beşiktaş aynı rakibi üç farkla yeniyor, şansını beş puvarf — farkla sağlamlıyordu. Görünüşe göre Beşik- taş şamıniyon olmustu. Çok kuvvetsiz ihtimaller siyah-beyazlıların kupa galibiyetine mani olabilirdi. Bununla beraher bütün gözler bu hafta İstan- bulda oynayacak olan İzmir'in sem- patık siyah-beyaz ekibi Altay'a çev- Altay İstan- 31 İstanbııl maclarında her Zzamanki dert gene karşımızdadır: Avrupada milli mac idare edecek olan "hakem- lerimiz' Tenis Wimbledon 80 yaşında ünya Tenis âleminin kalbi sayılan İngilterenin '“imbledon — Tenis Turnuvasının sekseninci yıl maçları, 24 Haziran'da baalıyacaktır. 1877 den beri harp yılları hariç, her sene fev- kalâde bir intizam, emsalsiz bir heye- can ıle beş kıtanın ylizlerce tenis yıl- dızının boy ölçüştüğü Wimbledon, bu yıl da büyük mücadelelere sahne ola- caktır. Tenis kritikleri, her yıl Wimb- ledon'u tetkik etmeden, ananevi bir “Wimbledon olu” nu dikkatle gözden geçirirler. Bu yolda, sezo- yıldızlarının Roma, aris. Boörnemouth., Güurceng Court, Birmingham, Nice &ibi mühim tur- nuvalarda elde ettikleri başarılar te- nu açmış tenis iki hafta içinde, Avrupa spor basını da tenis sutunlarını çoğaltmış, gözle- rini İngiltereye çevirerek büyük Wimbledon'u beklemeğe başlamıştır. Kim kazanacak? Hangi Üstad bilek, tek erkek şampiyonluğunu hak ede- cek? Modern Tenisin usta temsilcile- ri Avusturalyalılardan, geçen yılın galibi Lewis Hoad, dinamik Ashley Cooper veya “Dünyanın 1 numaralı Servis'i” Neale Fraser mi? Yoksa Güneylilerin ezeli rakibi Amerikalı- lardan, yılların kort kurdu Victor Seixas, eşsiz yıldız Hamilton Richard son ve parisin Amerikalısı Budge Patty mi? Hepsi o kadar mı? Eski stilin yılmaz müdafii Jaroslav Drob- ny, Amerikanın yıldız Flam, İsveçin — sevimli Sven Davidsson şahane mücadele i- çin hazır olarak Wimbledon yolunda- lar. Tenis krittiklerinin şampiyonu tâ- yin için yazdıkları makaleler, doğrusu aranırsa, bu yıl fazlaca karışık. Ge- çen sene “Finali Hoad ve Rosewall oynıyacaktır diyebilen bircok yazar. Rose p ad'un aezon sonunda gecir him bir arızadan sonra, 80 inci şam- ovunlar çıkaran Avusturalyalı Hoad ile Davis Kupasında Seixas ve Flam'ı yenen Ashley Cooper ilk söylenecek isimlerdir. 20 yaşındaki Avustralya sewall ile oynadığı finalin dördünctül setinde 1-4 geride iken, eşsiz kudreti ılı— 15 dakıkada beş sayı kazanmış, ıinden geçirdiği arızalara iktorya Şşampiyonasında Cooper'e karşı çıkardığı insan üstü maçta for- ma yanaştığını göstererek, ikinci şampiyonluk için adaylığını koymuş- tur. Hoad ve Cooper'i finalden uzak- ” Ünvanını ka- zanan 23 vaşındaki Avustralyalı Ne- ale Fraser'dir. Fraser'in tek ta- ntuunla beraber Fraser'in wrvisim kar- şılamak hususunda Hoad ve pe in de güçlük cektikleri bir hukikıt- tir. İkinci “Out-sider” geçenlerde İs- tanbulu ziyaret eden Amerikalı Ham Richardson'dur. Donald Budge ve Tilden gibi yıldızları kendine hayran Knzdanintir. Nanmmall irtmea | NN muzdariptir. Normal maçlarında Ho- ad'u yenebilecek kudrete sahip, usta bir fileci ve iyi bir serviscidir, AKİS, 23 HAZİRAN 1953