15 Mart 1958 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

15 Mart 1958 tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

KADIN Gene Yves Saint - Laurent'ın ya attığı modellerde döpiyes leri orta- ceket- ceket- intibak etmiş, bedendeki yahut yânda, tir. büzgüler belde ve drapelerle kaybedilmiş- 1958 ilkbahar modasında kollar ekseri düşüktür, yakalar bol bırakıl- mış, oturtulmamıştır. Bilhassa kadı- nın ensesi açıkta kalmaktadır. Fa- kat bu modanın en bariz alıcı noktası etek boylarıdır . tuvaletleri de dahil olmak üzere, biseler hemen dizin altında' bitmek- te, bacaklar ince ve zarif ıskarpın— lerle, güzel çoraplarla büyük bir ö- hem kazanmaktadır Tahminler A;ıcak, bugün ortaya atılan mo- eller bütün bahar ayları 'boyun- ca aynı hava içinde devam edecek miydi ? Yoksa moda krallarının yeni kaprisleri aradan bir iki me- den daha başka degışıkhkler de ge- AKİS, 15 MART 1958 1958 modasının üç yeni modeli Karakteristik — özellik: — Çuvala tirecek miydi Bu bakımdan pek çok adın yenı elbiseler yaptırırken te- reddüt içindedir. Çuval biçimi ilâni- "haye -yani bahar boyunca, — devam edecek miydi? — Fakat, ortaya atı- lan modanın, bırdenbıre kaybolmı- yacağı, daha bariz şekilde devam —edeceği de — söylentiler ara- sındadır. içiminin — gayesi kadının bütün hatlarını mübalagah bir şekilde ortaya çıkaran suni kup- lara son vermekti. Yumuşak, ra- hat" birden ugü ar biselerin uzun zama miyeceği söylenmektedir. zın, kolları bile bulunmayan bu el- bısl ne kadar kolaylıkla dikile- bılecegını düşünenler kadınların bu içimden kolay kolay vazgeçmiye- ceklerini ifade etmektedirler. Kati olarak bilinen birşey varsa modanın, esas hatlarda sade. fakat ince teferruatlar üzerinde zengin bu- luşlarla devam dece idir. Getirile- bilecek — olan olsa olsa dar etekli, ceketli penssiz döpiyeslerin, yakasız, kol ka- paksız dümdüz çuvalların beyaz bi- olacakt e- bere- şapkalarm, bir cebi süsleyen puvanlı mendilin, çe- benzemek şi kravat ve fiyonkların, uzun kolyelerin, madalyonların, beklenme- dik yerlerde — kullanılan — ceplerin, düşük kamerlerin, rahat iskarpinle- rin, itina ile seçilmiş eldıven ve kü- çük şapkaların modasının devam edeceği muhakkaktır. Karelı ye tved kumaşlar neş'eli ve genç, görünüşleri ile ilkbaharda birçok kadınları' bedeceklerdir. Yalnız yeni ekoseler geçen ran çok daha arıstokrattır maşlar ele çok daha yumuşak ge- lecek bir şekilde ve pastel — renkler- de, yani soluk renklerde dokunmuş- tur. Tezatlardan ve gözalıcı Trenk- lerden kaçınmaktadır Bu maşlar daha g ziyade geniş — mesainatlıdır ve el dokumasını, örgüyü taklit etmek- tedir. Büyük ragbet görecek olan kı- yafetler örgü kıyafetlerdir. Örgü elbi- seler, döpiyesler, mantolar hattâ.tuva- letler o derece modadır ki, dışarlarda metre ile örgü kumaş satılmaya baş- lanmıştır. Örgü örmeye vakti olmıyan kadınlar bu hazır örgüleri kesip biçip, şimdiden kendilerine bahar için rob mantolar, döpiyesler, çuval elbiseler hazırlamaktadırlar. B rada Anka- ra yünü, buklet vünler gene moda ol- muştur. Büyük terazilerin yeni kapris- leri ne olursa olsun kadınlar her çe- şit Örgü kıyafetlerle ilkbaharı kor- kusuzca geçirebileceklerdir. 21