March 29, 1958 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 7

March 29, 1958 tarihli Akis Dergisi Sayfa 7

YURTTA OLUP BİTENLER İçinizin istemiş ve bu işin kendisine Verilmişti. Mezuniyetin, seçim vesa- ire gibi bir mevzu ile hiç bir alâkası yoktu. Vali muavini Hamdi Koçak ise Vazifesinin başındaydı. — Evet, gerçi bir Vali muavinine —Ragıp Uguralp— izin gerilmişti ama, çimlerden çok sonra Adanaya tâyin edildiğine göre seçimlerde D. P. nin kaybetmesiyle bir alâkası olamazdı. Ortalıkta esmekte olan Bahar Ha- yasından pek hoşlanmamışa benzeyen Yeni Sabahın ortalığı bulandırmaya matuf hareketinin böyle gün sektir- meden en sert bir dille bastırılması havayı bir parça daha yumuşattı.. Bu, İyiye alâmetti. ilmi İncesulunun mecburi izne tabi tutulduğu haberinin doğru olma- yışına en çok . sevinenler, hiç şüphe yok ki, bizzat Adanalılardı. Zira Ada- nalılar bu papyon kravatlı, kibar ta- vırlı Valide aradıkları pek çok şeyi bulmuşlardı. Vali de onlara kendini sevdirmek için elinden geleni yapı- yordu. Durmadan, dinlenmeden ça- lışıyor, vali ve belediye başkan veki- li olarak yedisinden yetmişine kadar her Adanalının derdiyle yakından alâ- kâlınıyordu. Adanalılar elbette ki böyle bir idarecinin küçük parti o- yunlarına kurban edilmesine üzülür- lerdi. Bu bakımdan Yeni' Sabahtaki tekzibi okudukları zaman en çok ke- yiflenenler Adanalılar oldu. C.H.P Sakin ve azimli Uzun boylu, iri yârı, genç adam, fik- rini soran gazeteciye: " — Bizim bu gibi dedikodularla Turgut Göle 'Toz koparan'a aldırmıyor C.H.P- li milletvekilleri tetkikte Memleket geçirecek vaktimiz yoktur, dedi Ga- zetelerinde partimiz ve — şahıslarımız hakkında hücumlar olduğunu duyu- yoruz. Bızım bu işle ilgimiz sadece bu kadarı Uzun boylu iri yarı, gene adam C. H P nin Genel Sekreter Yardım- cısı Turgut Göleydi. Gazeteci Turgut Göleden, son genlerde koparılan toz. fır tınası -tâbir Feridun Erginindir- kar- şısında partisinin durumunu sormuş; tu. Genel Sekreter Yardımcısı her zar man bir fikri bu kadar güzel şekilde ifade etmezdi ama, bu sefer .çok ba- şarılı bir cevap vermişti. Hakikaten C. oşa giden bir ağırbaşlılık içinde, hattâ D. P. gazetelerinin ala- turka kurnazlığına da başvurmaksı- zın son günlerin hâdiseleri karşısın- da sakin ve azimli bir tavır takınmış- t C. H. P milletvekilleri Meclisin ' tatilinden istifade ederek yurdun dört bir tarafını dolaşmışlardı. Gittikleri her yerde, takdir toplamışlardı. Bunu, Demokratlar dahi itiraf e- diyorlardı. Halkın 'arasına girmişler, bando mızıkayla karşılanmamışlardı ama, gonullerı fethetmışlerdı Bu çapta bir C. . teşebbüsü, uzun yıllardan beri 11k defa vuku buluyor- d eticesi muvaffakiyetti. Ger- çi vasat, muhalif milletvekilleri için müsaitti. Her yerin kendine göre der- di, sıkıntısı vardı. , bunları an- latmış, bunlara tercüman olunmasını istemişti. Bilhassa — İstanbuldaki temaslar son derece faydalı olmuştu. C. nin İstanbuldaki Gençlik kolu mü- kemmel çalışıyordu. Her hâdiseyi de- ğerlendirmesini biliyor, varlığım his- çapında — bir faarruz settiriyor, güzel particiliğin nümune- lerini veriyordu. Bu kol İstanbula ge- len milletvekillerini gruplar halinde ve talebe teşekkülleri temsilcilerinin refakatinde talebe yurtlarına götür- müştü. Milletvekilleri talebelerin ara- sına katılmışlar, onlarla birlikte ye- mek yemişler, sohbet etmişlerdi. Su- aller sorulmuş cevaplar alınmıştı. Daha iyi bir şey yapılmıştı: Milletve- killeri, il Gençlik kolunun da tavsi- yesıyle tetkik ve temaslarında parti- ciliği asla düşünmemişler, "hattâ par- tili olduklarını unutmuşlardı. Sonra, geçen haftanın sonunda bir gün inti- balarıni bir basın toplantısı yaparak umumi efkâra açıklamışlardı. Tabii alâkalılar, mevcut bütün dertleri in- kâr eden bir tekzibi savcılık marife- tiyle gazetelere koydurmamazlık et- memişlerdi. Ama sadece bu bile Üni- versite gençliği nazarında kimin hak- lı, kimin haksız bulundugunu tesbit için başhbaşına bir miyar yerine geç- mişti, İl Gençlik kolu bu münasebet- le talebe teşekkülleri ve profesörler için bir de kokteyl vermişti. Kokteyl- de istisnasız bütün talebe teşekkülle- rinin temsilcileriyle milletvekilleri bulunmuştu ama, muhtemelen Baş- bakanın ziyafetinde yediklerini ha- zımla meşgul profesörlerden hiç biri. ısrarlı davetlere Tağmen toplantıya katılmamıştı. H. P milletvekilleri, tetkikle- rini tamamlayıp bu haftanın başında Ankaraya döndüler. Önlerinde kesif bir çalışma — devresi — bulunduğunu müdrik görünüyorlardı. İktidar Mec- lise bir çok kanun teklifi getirecekti. Kendilerinin de vaad ettikleri teklif- ler vardı AKİS, 29 MART 1958