12 Nisan 1958 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

12 Nisan 1958 tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

mar ve dekoratör göndermişti. rıca Demirspor takımını kuvvetlen- dirmek ve önümüzdeki sene İstan- bulun büyük klüpleri karşısında za- fer kazanacak hale getirmek isti- du. İstanbul Yıldızlar sönünce Gegen haftanın sonunda Ankara- Cebeci diye anılan semtte, kapısının üzerindeki tabelâda T. M. T. F. yazan bir binada hararetli bir toplantı yapılıyordu. Koyu renk elbi- seli, eamer, siyah bıyıklı gençten bir adam etrafını çevirmiş olan gazeteci- lere, biraz da asabi bir sesle şöyle di- yordu Ay- Çeyrek asırdan beri ilk defa Turk gençlıgıne karşı — böyle bir dil kullanılıyor. Valinin bu sözlerine çok üzüldük. — Kendisine teessuf]erımızı bildiririz." Sonra ay m asabi eda' devam ediyordu: — Bize kara diyen. Vali, muhalif bir partiden direktif aldığımızı ve diğer isnatlarını isbat edebilir mi? Eğer ederse, biz Federasyondan top yekun çekılıp bu teşekkülü dağıtaca- Cebecıdekı Türkiye Mili! Talebe Federasyonu Genel Merkezinde yapı- lan basın toplantısında — kendisine "teessüfler" bildirilen ve "isbat" hak. ki tanınan vali, istanbul Valisi Müm- taz Tarhandı. Teessüflerini bildiren ise, Türıkiyede 45 bin talebeyi temsil eden en buyuk talebe teşekkülü T. M. .F. n başkanı Ethem Özdamir.: Bır kaç haftadan beri İstanbul valisinin yıldızları sönmüşe benziyor, du. Şehirliyi kızdırmış, otelciyi kız- dırmış, basım kızdırmış ve nihayet iş- te talebeleri de kızdırmıştı. Istanbul gazeteleri, aleyhinde genig bir kam YURTTA OLUP BİTENLER Yeşilköy terminali işletmeye açıldığı gün Pilotlukla süvarilik arasında pek de panya açmışlardı. Sabık Çalışma Ba- kanım tutan Havadisten başka ga- zete kalmamıştı. Havadisin tutması ise, eski bir alışkanlıktan ileri geç- miyordu. Hakikaten gecen hafta ve bu haf- ta gazeteler Mümtaz Tarham müte- madiyen tenkit ettiler, onu ikaza ça- lıştılar. Hemen her gazetede bu me- alde bir kaç yazı çıktı. Vali, hiç ol- mazsa asabına bir çeki düzen verme- liydi. Guç şartlar ş P. nin sabık Çalışma Bakanı. muhakkak ki son derece güç Celâl Hordanla Necati Sağer Birinci Şubede dertleşiyor Haşlandılar! AKİS, 12 NİSAN 1958 Jfark yok şarlar altında İstanbula Vali olmuş- tu, tik şanssızlığı, kendinden önce se- kiz sene İstanbul Valilik, makamında oturmuş ve hemen hi bir apma- dığı halde tatlı diliyle hemşehrileri- ne kendini sevdirmiş olan F. 0. nin yerine gelmesıydı Gökayın, "Zo- raki Diplomat" olarak Bern'e yolcu edilmesi, İstanbulluları hoşnutsuzlu- ğa sevketmişti. Gökay; hiç de yapıcı bir idare adamı olmamasına ve şeh— rin dertlerinden en ufağına bile çarı bulmamasına rağmen Istanbulluları iyice anlamıştı. Onları avutma usulle- rini — biliyordu. Gökayın en büyük marifeti — İstanbullularla ve basınla haşır neşir olarak, kimseyi hiç bir za man kızdırmamaktı. Çünkü istah- bulun, hele şu adına "İmar" denilen yıkım faaliyetinden sonra, dertleri yazmakla bitmeyecek kadar Çoğal- misti. Tarhan belki de, kendi tâbirdyle "aslında yapısı iyi bir insan" di. Ne var ki, istanbullular üzerindeki ilk intibar pek de müsbet olmamıştı. Zi- ra İstanbula Vali yapılmazdan evvel,; -seçimzedelikte baht ortağı. Prof. Göktürkten sonra Menderes IV. ka- binesinin yıldırımları üzerine en çok Çeken Bakam idi. Çalışma Bakanı sı- fatıyla yaptığı binlerce vaadin yerlini getirilmeyişinin tek mesulü olarak bir Ulu Sonra, ne de olsa, İstan bul gibi ele avuca sığmaz bir vilâyeti basında, umumi tasvibe mazhar ol mayan bir siyasi istikametin alem darlığım yapmış bir insanın bulunma sim İstemezdi. Bu bakımdan, bu es ki maliyeci ve hukukçunun (Prof Gökaym yolcu edllmesiyle meydanı gelen boşluğu dolduracağı pek beklenmıyordu Halbuki bütün, bunla ra rağmen 51 yaşındaki Tarhan yen işine gayet iyi bir hava ile başlaımş