12 Nisan 1958 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

12 Nisan 1958 tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

KADIN Sosyal Hayat İftar ava kararmaya yüz tutmuş, if ar vakti yaklaşmıştı. Demirspor lokali önünde aynı anda beliren, ka- labalık, bu bakımdan telâşlı idi. Bir- birlerine saati soran hanımlar "top" u kaçırmış olmaktan korkuyorlardı. Hele Amerikalılar için bu hakiki bir mesele olmuştu. İftar saatim öğren mek için sabahtan faaliyete geçmiş- lerdi. Geçen hafta, çarşamba günü Türk - Amerikan Kadınlar Kültür Derneğinin aylık yemek toplantıla- rı “iftar” şeklinde — yapılmıştı ve ilk defa, kadınlar arasındaki bu yemek toplantılarına erkekler de iştirak e- diyorlardı. Başta Suzan Pamir ol- mak üzere, idare heyetinin — gönlü, böyle bir günde erkekleri evde — aç bırakmaya razı olmamıştı. Türk ailelerinin gözleri saatte lerken, Amerikalı aileler merakla if- tar sofrasını tetkik ediyorlardı. Oru- cun zeytinle bozulduğunu artık öğ- renmişlerdi." Sofraları süsleyen pey- nir çeşitleri de ramazan için peynir yokluğunun hiç olmazsa, lokallerde giderildiğini gösteriyordu. Hele mü- kellef iftar yemegını takiben or- taya gelen kahve, mis gibi — kokusu ile nice hasretleri söndürmüştü. Oruç bozanlar da, bozmıyanlar da gayet memnundu. Yemekten sonra oynatılan kukla, ramazan eğlencelerini hem Ameri- kalı, hem de Türk ailelerine tanıt- mış oldu. Reçel ve pasta yarısı on zamanlarda kadın faaliyetleri- nin merkezi haline gelen Demir- spor lokali geçen cuma gene heye- Jüri iş başında Parmağını canlı bir gününü yakıyordu. — Zevk- le giyinmiş zarif hanımlar, saat üç- ten itibaren lokali doldurmaya baş- lamışdı. Kimisinin elinde reçel ka- vanozları, kimisinin elinde pasta ta- bakları vardı. Kapıda» her — gelenin yakasına ismini ve soyadını taşıyan bir tanıtma kartı yapıştırılıyordu. Demirspor lokalinin büyü lonu baştan başa — dövizlerle — donatılmıştı, Ve masaların üzerinde enstitüler ta- rafından hazırlanmış Türk bayrakla- rı — vardı. Dövizlerin bir tanesinde "Usul bize nasıl zaman kazanacağı- mızı öğretir" diyordu. Bir diğerinde' "Medeniyetin temelleşmesinde en bü- yük vazife kadınların omuzundadır" Geçen yıl tertiplenen "Ah bir top atılsa!" AKİS, 12 NİSAN 1959 iftar sofrası yalayanlar ibaresi göze çarpıyordu, insanın oku- makla bıkmıyacağı bu güzel sözler yanında, sık sık şu reklam göze çar- pıyordu: "Eğer evine ve memleketi- ne daha faydalı olmak istiyorsan sen de Ev Ekonomisi Kulüplerine üye ol". Toplantı geçen sene Ankarada Türk Kadınlar Birliğine bağlı olarak kurulan ve Genel Başkan İstanbul milletvekili Nazlı Tlabarın ifada et- tiği gibi bir senede mantar gibi üre- yen Ev Ekonomisi Kulüpleri tara- fından tertip — edilmişti. Bu çay ve- silesi ile —Ankarada kurulmuş olan kulüplerin Üüyeleri birbirleriyle ta- nısmış Olacaklar, Basın bu onuda bılgı edinecekti. Çayda tertip edilen asta ve reçel müsabıksın — gelin- ce bu birçok maharetli ev kadınını takdire vesile olacaktı. Program Ağsı bir tesadüf eseri olarak o gün M.M. de çok heyecanlı bir günü. nü yaşıyordu. Kübalı meselesi vardı ve dört sözlü soru verilmişti. Bu, ga zeteci ve mılletvekılı hanımlarımızın toplantıya geç gelmelerine sebeb ol- muştu. Maamafih Genelbaşkan, top- lantıyı açmak üzere ereldi. Dinleyici- lerin sempatisini kazanan müteva- zı. bir konuşma yaptı ve sözü Ev Ekonomisi Kulüplerinin gayelerini anlatan Muallâ Akarcaya bıraktı. Ev Ekonomisi Kulüpleri bir senede ha- kikaten ümit verici bir şekilde geliş misti ve iyi bir istikbâl vadediyor du. Uyelerın hep bir ağızdan okuduk- ları "ant" da. zaten bu ümidi kuvvet- lendirmişti. Daha sonra iffet Halim Oruç, Kadın İsimli — şiirini okuduğu man da salonda sürekli alkış ses- lerı duyuldu. Bal tutan. Bu sırada jüri çok mühim bir va- zifenin halli ile meşguldü. Keh- 29