12 Nisan 1958 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

12 Nisan 1958 tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

İffet H. Oruz Şür bir güç iştir. ki.. li mükafatlan olan önlük ve "tutak" lan dağıtırken bunları üzerine prova etmeyi de ihmal etmemişti.. politikadan vakit kalsaydı, takıp şu olacaktı Toplantının sonuna doğru B.M.M. deh çıkıp bir koşu cava gelen Anka- ra Milletvekili Ubeyde Elli de — An- karalı hanımlar tarafından hararetle alkışlandı ve biraz sonra da toplan- tı bitti Ah şu şu önlüğü reçeli pişirmek ne zevkli Moda 1958 şapkaları eni moda mevsiminde şapka, her zamandan fazla bir önem kaza mıştır. Dümdüz döpiyesler, düz hatlı Bere AKİS, 12 NİSAN 1958 elbiseler göz alıcı şirin, beklenme- dik biçimde şapkalarla tamamlan- maktadır. 1958 şapka modasının ge- tirdiği en —büyük hususiyet yeniden ortaya çıkan kloş — şapkalardır. senesini yeniden yaşatan bu şapka- lar yalnızca fötrden değil, aynı za- manda hasırdan yapılmaktadır — ve kaşlara — kadar başa girmekte alın kısmını kapamaktadır Bu biçim abi- e yazlık hasır — şapkalar ekserı bir de gülle süslenmiştir. Bu 1928 tipi kloş şapkaların yanı sıra tamamile değişik tıpte rölöve şaokalar da çok Bunlar çok Trağbet gören ezmemek için şapkalar, kloş apkalann aksine arkaya doğ- ru 1tılerek giyilmektedir. Bu iki tip arasında mutavassıt rol oynayan bir üçüncü tip şapka vardır ki bu arka- da başı kloş bir şapka gibi sarmakta, dır ama önden daha ziyade rolove— dir, hiç olmazsa alnı kapamamakta- dır, Bunlar kolay giyimli ve aynı zamanda son moda şapkalardır. Kap- lin şapkalar, yalancı kasketler, — de- niz şapkalarını hatırlatan boneler, deniz böceklerini, latan şapkalar, hep bu üç tipten birine sadıktırlar. Bunlardan en pratik ve en kullanışlı olanları gayet sade görünüşlü fakat sık berelerdir. Bahar için düşünülmüş olan u renk renk ve çeşit çeşit be- reler nün her saatinde — rahatça gıyılebılecektır Bazı şapkalar pencerelidir. Bun- lar yer yer saçları göstermekte — ve böylece başın havalanmasını, sıkıl- mamasını temin etmektedır En ba- sit 'biçimli bir küçük şapkanın “ka- lot" kısmı, tülle veyahut file ile ör- tülünce derhal abiye bir şapka elde edilmektedir. Yalnızca kolalanmış tül lerden yapılmış kenarlı şapkalar da vardır. Bunların biçimleri çok sade- dir. Şapka modasında mühim rol oy- nayan birşey de, kullanılan malzeme dir. Yeni şapkalar çok hafif, ince, supl malzeme ile yapılmaktadır. Yeni Rölöve Seç seç al! KADIN Muallâ Akarca Kadın, hadım, yine kadın fötrler çok yumuşamıştır, hasır bazan tülle karıştırılacak kadar incelmiştir. Sire, tafta, empirme ipekliler sık sık şapka malzemesi olarak kullanılmak- tadır. Renkler, koray rengi, tatlı bej, türkuaz, çok açık bir saman rengi sa- rışıdır. Tül üzerine iliştirilmiş bir gül gece için bir şapka teşkil etmekte- dir. 1958 şapkaları her kadına şahsiye- tini meydana çıkarma imkânını ver mektedir, aynı esaslar üzerinde o ka- dar çok değişiklik yapılmıştır ki, bunlar arasında her n kendisine yakışanı kolaylıkla bulabılecek is- terse bu biçimin de üzerinde oynıya- bileçektir. Kalıp gibi sert başa giyil- meden oturtulan yakışıksız geri halin- deki şapkalardan başka hepsi moda- dır. denilebilir. Yalancı kasket 27