26 Nisan 1958 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

26 Nisan 1958 tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

KADIN yenmesi mümkün olacaktır ki, bu büyük bir avantajdır. Nihayet yarım metre fazla kumaş alarak eteğin üs- tüne küçük bir beden ilâve — etme hiç te güç olmıyacaktır. Bahar için temel kıyafetlerden birisi de hafif ve iyi cins bir yağ- murluktur. Yağmurlu havalarda el- biseleri koruyacak olan ve gene kı- zı çok bıktığı kışlık mantosundan kurtaracak olan bu yağmurluk iç a- çıcı, herşeye uyar bir renkte seçil- melidir. Aynı mevsımde hem döpi- yesi, hem de murluğu almak c bütçe fevkine çıktığı takdirde, yağ— murluktan bir mevsim için vazgeç- mek, fakat iş görmek için adisini al- mamak lâzımdır. Bir şemsiye ile ve- ya başı plastık bir başörtü ile muha- faza etmek te bir müddet için müm- kündür. Fazla parası olmıyan kadın- ların ve genç kızların, planlı şekıl— de giyinmeleri lâzımdır ve plân * bu sahada paradan çok Trol oynıyabil- mekte, şık olmayı — kolaylaştırmak- tadır Baharın ve yazın soğuk günleri i- çin turvakar veyahut hafif bir man- o da şarttır. Bu, döpiyesin ve yaz- lık kıyafetlerin rengine — uygun bir renkte seçilmelidir. Döpiyesle aynı kumaştan yapıldığı taktirde daha da şık olacaktır. O zaman döpiyesin kumaşını da, rengini de rek seçmek şarttır. çok düşüne- Döpiyesle bera- Hafif manto Bahar soğuğu fenadır! Gösterişli bir rob Puanlıda çizgi: Sakın ha!.. ber bir ceket yaptırtmak ta, insana pek ağır gelebilir. Bu takdirde ku- maşı alıp, ileride diktirmek, "vade- li sıklık" yapmak mümkündür. Şıklıkta, biçim kadar ve ondan fazla rol oynıyan şey renklerdir. Gü- zeldir diye üst üstüne, bırbırını renk bakımından tutmıyan şey mek, hele aynı rengin muhtelif ton- larını beraber kullanmak, çok hata- lıdır. Bir genç kız gardrobunun te- melini teşkil edecek olan döpiyes bej, gri veyahut gece mavisi, açık lâci- vert olabılır Tıvedden olabilir. Bun- ları bırakmadan eskiyinceye kadar giyinmek, yaz kıyafetlerine de u mak mümkündür. Aksesuar renkte, veyahut zıt renkte akat aksesuarlarda da 1k1 ya lar ve aynı renkte eldi- venler kullanıp ekose bir çanta alı- nabilir ve boyundakı eşarp çantanın ekosesindeki bir ge — uydurulabi- lir. Çanta ekose, ayakkabı siyah, el- diven konyak Trengi, eşarp değişik tonda başka bır bej olursa kıyafet de olsa T şey de ekos leri, puanlı çizgililerle karıştırmamaktır Desenlı kumaşlar ancak düz kumaşlarla beraber kul- lanılabilir. Meselâ empirme bir elbi- se ile çizgili eşarp, puanlı eldiven kullanılmaz Yaz için temel bir kıyafet te, a- biye bir elbisedir. Bu, genç kızın ha- yatına göre ipek 1den beyaz fisto- dan hatta beyaz ketenden, beyaz pi- keden, organzeden veya taftadan ya- pılabılır İşli bir keten, rengin etek- li bir pike çok daha pratıktır Böyle tek bir süslü entarinin yanınla bır birçok basmalara, etek zın e mel kıyafetleri az öz, fa- kat ilâve kıyafetleri degışık ve hafif olmalıdır, çünki bu yaşta değişiklik sevilir, işiklik insanı güzelleşti- rir. Genç kızların ufak efe bluzla- rını, eteklerini dikmesini öğrenmele- ri, giyim zevkini tatmaları bakımın- dan çok iyidir ve aile bütçesine bu- nun çok faydası dokunacaktır. Bir genç kızı en şık gösteren şey ise temizliktir. İtinalı bir giyim, temiz saçlar, pırıl pırıl dişler; temiz, eller ve ayaklar elbisenin biçimini gözden kaçırır. Halbuki aksi taktirde en gü- zel elbise göze batar. Genç kızlar kü- çük yaştan, ayna karşısında boyan mayı degıl lavabo önünde yıkanmayı öğrenmelidir. Süs, temizlikten sonra geldiği taktirde faydalıdır. Şıklık te- mizlikle başlayıp, temizlikle bitmeli- dir. Genç kızlar için çuval Dere, tepe dümdüz!