24 Mayıs 1958 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

24 Mayıs 1958 tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

K A D Sosyal Hayat Az gittik, uz gittik... 7 Mayıs pek çok Ankaralı hanı- mın heyecanla hatırlıyacakları bir gündür. 17 Mayısta Dil-Tarih v Coğrafya Fakültesinde Türk Kadın— lar Birliğinin büyük kongresi yapıl- mıştır ve bu satırlar yazıldığı sırada Kongre, seçimler sırasında cereyan e- den bazı hadiseler yüzünden büyük bir heyecan içinde sona ermiştir- Maamafih heyecan, — kongre so- nunda yapılan seçimin — neticesinde sürprizler olduğundan ileri gelme- mektedir- Türk Kadınlar Birliğinde de, tıpkı diğer birçok derneklerde, olduğu gibi seçim neticeleri evvel— den aşağı yukarı bellidir.. Cemiyet- lerde faal bir şekilde çalışacak, hele kulis faaliyetlerine zaman — hasrede- cek hanımların miktarı pek fazla de- ğildir. Bu sebepten büyük değişik- lıkler beklenemez. Hele delegelerin bir kısmı vaktiyle hazırlanmış olur- sa yapılacak pek birşey yoktur. An» cak, Anadolunun dört bir tarafın- dan gelen delegelerin — merkez- de buluşması, bunların kadınlık dâ- valarımıza getirecekleri görüş ve du- yuş, elbette ki merakla beklenmek- teydi- Cumartesi sabahı Dil-Tarih ve Coğrafya Fakültesinin Ziya Gökalp salonuna dolduran oldukça kalaba- lık bir kadın topluluğu arasında 71 delege — bulunuyordu. — Vilayetlerini temsil eden güzel bayraklarla gel- mişler ve yerlerini almışlardı. Türk Kadınlar Birliğinin misafir- DN lere — dağıttığı — faaliyet raporu ve bülten piyasada bulunması hayli güç güzel — kâğıtlara basılmıştı. Yerler muntazam hazırlanmıştı. Fakat kon- gre başlangıcında hava biraz elek- triklendi. Başkanlık Divanı seçimi- bir mikrofon — bulunmayışından bir hayli gürültüye sebebiyet verdi. ko- nuşmak isteyen delegeler seslerini duyurabilmek için bağırmak ve yer- lerinden fırlamak zorunda kaldılar. Bir müddet sonra ortalık yatıştı ama bu gürültüde iki delege de kendileri- ni gösterdiler. Bunlar sözlerini sa- kınmayan, tenkitten çekinmeyen iki hanımdır- — Birisi genç bir kız Ayşe Tavbekdir- Ayşe Tavbek Konyalıdır. Fakat Yozgat delegesi olarak gelmış- tir. Yozgatta enstitü müdürüdür. Kongre boyunca da yapıcı tenkitler ve yenınde mudahalelerıyle dikkati üzerine çekmiştir. Diğeri ise avukat Nayime Hanım, Kayseri delegesidir. şöyle tertip e— faaliyet raporu Kongre gündemi dilmiştir: — Evvelâ okunacak, delegeler faaliyet raporu-. nu tenkit edecekler, bundan sonra Genel Kurul tenkitlere cevap vere- cek ve dıleklerden sonra seçime gi- dilecekti Kongrey; yumuşak bir şekilde i- dare eden İzmir delegesi, tenkitle- rin hem yapıcı, hem de bizim yanlış olarak anladığımız mânada, yıkıcı o- labileceğini. gülerek ifade etti ama bazı delegelerin en ufak tenkitleri- ne dahi tahammül göstermek iste- meyen başka delegeler Genel Kurulu müdafaa etmeyi âdeta üzerlerine va- zife Dildiler, öyle ki, Genel Kurul ü- Ayşe Tavbek Doğru söyliyeni yeleri fazla konuşmak — lüzumunu dahi duymadılar ve mesele çabucak tatlıya bağlanıverdi. Bir delege Ge- nel Kurulun faaliyet Traporunu ten- kit ederek — çalışmaları — kifayetsiz bulduğunu söyledi. Doğrusu Genel Kurul içinde de böyle düşünen üye-. ter çoktu, fakat nedense bir başka delege buna sinirlendi ve "biz hepi- miz ev kadınıyız, Cemiyet işlerine vakit ayıran Genel Kurulu tenkit e- demeyiz dedi. İşte yanlış olan ve ma- alesef alkışlanan bu zihniyet oldu- Türk Kadınlar Birliği Kongresinde delegeler AKİS, 24 MAYIS 1953 Reyler — yeniden — sayılsın!.. 27