31 Ocak 1959 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

31 Ocak 1959 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

TÜRK HALİS KANI YETİŞİYOR At ve yarış 6 Ocak 1959 sabahı saat 10'da Mithat Pasa Caddesi 35 Numa- ralı binada bir faaliyet görülüyor- du. H idiyse de, idareciler pek ndiler. Sebebi sonradan anlaşıldı. Ek- seriyet olmadığından — toplantı 1 Şubata tehir edilecekti. — Nitekim öyle oldu. * 1958 yarış, yılını başarı — dene- cek bir mesai ile kapamış bulunan eni ko sinde yeni yıl programını açıklı- yacal Yalnız, seçim işini (Sadık Giz) tı! latasaray Kongresinde galip çıkan Giz'in bu kazanacağında it*tifak ediyorlar. Atçıları üzen, yıllın tek hâdise- si, muhakkak ki son senelerin se- vilmiş alması, hattin Haşve'nin bir kalb sonunda vefatı oldu. Genç yaşında sevildiğinin manalı bir ifadesi idi. Atlar İzmir'de idmana başladı- lar bile. Bütün büyük — eküriler, şimdiden kışı İzmir'de — geçirmek üzere, konaklamış durumdalar. Ti yılın hususiyeti, yeni se- zonda Arap taylarında — vukubula- cak artış olarak belirtiliyor. İzmir'e ehemmiyet veren ve en geniş kadrosu ile, atlarını Ege'nin havasına alıştıran Burhan — Kare- mehmet ekürisi ol Sevinilecek, iftiharla anılacak ve 1959'un şeref tablosu olacak bir hâ- disesini ise, (Türk Halis Kanının) bu yıl İzmir yarış alanında her se- göstermesi büyük eküriler ve husu- si ellerde yetiştirilen 66 baş Türk Halis Kanı atı, yarış severler, Şi- rinyer Hipodromunda görecek ve alkışlamak fırsatını bol kol bula- caklardır. * Jokeyler arası Trekabet bu yıl daha şiddetli, hırslı ve manalı ola- caktır. 1958 yarış yık içinde 142 birincilik alan Kâzım Yıldız, 90 birincilik alan Ümit Çılgın, 86 bi- rincilik alan Mehmet Emin Özdek- li önümüzdeki mevsim Ekrem Kurt'u hayli terletecekler ve hat- ta hattâ şampiyonluğunu tehlike- ye sokacaklardır. ısaca idarecisi, muhalifi, mu- vafıkı, seyisi, Jokeyi, antrenörü ve yetıştırıcısı ile Jokey Kulüp yeni sime yeni bir hırs ve imanla başlamıştır