7 Temmuz 1959 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

7 Temmuz 1959 tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

KADIN riyle siyah noktacıkları meydana . Siyah noktacıklar daha çok mesamatı açık ve yağlı — olanlarda örülür. Çene, run, gogus ve sırt bu noktacıkların üremesine müsait- tir Bunları yok etmek için. yüzü bir müddet sıcak su buharına tutmak lâzımdır. Sonra büyük bir pamuk parçası iyi cins sabunla köpürtülüp yüze vurmak süratiyle cilt temizle- nir. Siyah noktacıklar iki parmak a- rasında temiz bir tülbentle sıkılabi- lir. Derisi kuru planlar limon suyu- na batırılmış temiz bir pamukla, yağ- l1 ciltliler ise doksan derecelik ispir- toya batırılmış pamukla her nokta- cığı ayrı ayrı silmelidirler. Bu niha- yet dıştan yapılan, bir temizliktir. ç olmaması istenirse, cildi bu nok- tacıkları yapmaya müsait — olanlar tereyağı, zeytinyağlı ve kuru sebze- ---i pek fazla yememeğe dikkat et- melidir. n meyva sularının ihtiva et- tiği asitler, cildi yumuşatmak, beş- lemek ve sıkıştırmak gibi hususiyet- lere sahiptirler. Başta çilek üzere salatalık, şeftali, üzüm, limon, portakal bu hususiyete sahip olan eyvalar arasındadır. Bu meyvalar ezılerek suyu çıkarılır, yuze sürülen Guzellik maskesı Salatalığın — suyu Temizleyici losyon ecerikli ev kadınlarının cildi te- mizleyici Ve besteciyi — losyonları evde, kendi kendilerine . yapmaları mumkund Sararmış, içi çekirdekli iri sala- talardan bulmak zor bir iş değildir. Hattâ bunların pek satışı olmadığı için ucuza da almak mümkündür. 10 - 15 tane alınız, ortalarından u- zunlamasına ikiye ayırıp bir kaşıkla kabuklarına geçmemek şartiyle iç- lerini oyunuz. Bir cam kavanozun dörtte birini çıkardığınız içlerle dol- durunuz. Kavanoz dörtte üç kapla- nıncaya kadar da doksan derecelık ispirto ilâve ediniz. Kavanozun üs- tünde salatalıkların kadar bir boşluk — kalmalıdır. İs- pirtonun uçmaması için kavanozun ağzı sıkıca bağlanır ve üç hafta gü- neşte bırakılır. Bu müddet zarfında kavanozun üstündeki boş kısma sa- latalık çekirdeklerinin yağı çıkacak- tır. Bundan sonra temizleyici losyon olmuş demektir. Bu yağlı ispirtoyu çekirdekleriyle beraber küçük şişe- lere boşaltınız. Ağızları sıkıca kapa- nan şişeler uzun zaman bozulmadan saklanabilir. Geceleri makyajınızı si- lip yüzünüzü yıkadıktan sonra yat- madan önce bu losyondan bir parça pamuğa koyup yüzünüzü silebilirsi- niz?. Cildiniz temiz olduğu halde yi- ne de pamuk parçasının siyahlattığı- nı göreceksiniz. Besleciyi salatalık losyonu Bu losyonu yapabilmek için on tane büyük salatalık — lâzımdın Ortalarından ikiye ayrılıp içleri oyulduktan sonra, toprak kavanoza konur kapta iki yumurtanın akı, telle iyice çarpılır, beyaz köpük ha lıne getiri- lir, bir bardak gül suyu ilâve edile- rek kavanozdaki salatalık içlerinin üzerine dökülür. Doksan — derecelik yarım bardak ispirto da ilâve ettik- sıkıca kapanır kaşıkla bentle süzülerek şişelere — boşaltılır. Arada sırada çalkalamak icap eder. Elde edilen salatalık sütü koyulaşır- sa gül suyu ilâve edilebilir. Bu los- yon kullanıldığı zaman, cildi besle- yıcı ve sıkıştırıcı hususıyetlerı daha iyi anlaşılı Moda Tweed modasının şartları E rkeklerin de giyinmeyi sevdikleri- ni, yenı birşeyler dıkınmeyı degıl— se de yeni bir şeyler giyinmeyi sev- diklerini unutmamak İlâzımdır. Son senelerde kadınlarda olsun erkekler- de olsun çok moda olan tweed bi hassa bahar ve tatil aylarında, dağ- da bayırda erkeklerin çok işine ya- rıyacaktır. İngilteredeki tweed neh- rinde muamele gördüğü için ilk defa tweed ismini alarak moda hayatına Bir tweed ceket <«Oh, ne rahat» atılmış olan bu şöhretli kumaş hem pratiktir, hem de fanteziye müsait- tir. Düz pantalon ve tweed ceket ha- kikaten kullan ışlı bır kıyafettir. Fantezi olarak t İlkbahar- da büyük moda. evle Ti tweed ravat- ları, tweed yelekleri ve tweed yün- le elde işlenmiş tweed kazakları or- taya attılar, Yalnız tweed giyinme- nin bazı şartları vardır. ve bunlara riayet etmek lâzımdır Tweed daha ziyade bir spor, ra- hatlık ve konfor kumaşı olarak ele alınmalıdır. Onu şehirden ziyade kır- larda ve açık havada spor kıyafet olarak giymek iyi olur. Şehirde gi- yilen tweedler çok küçük desenli, sık dokulu, "Pied de poule" tarzı ince twedlerdir. Bunlarla flanel pantalon yerine serj veya gabardin pantalo- mı terci etmek gerekir. Bu şehir kıyafetinin aksesuarları düz renk ince kıravat veya ipek örgü kravat, koyu renkli mokasen ayakkabıda Spor olarak giyilen kaba, hakiki tweedleri ise spor puloverler ye ka- lın altlı spor ayakkabılarla, düz renkli spor yakalı gömleklerle giy- mek mümkündür. Tweed giyerken dikkat edilecek en ehemmiyetli, nok- ta onu daima tek olarak kullanmak- tır. Meselâ şayet ceket tweed ise, ye- leği ve kravatı, desensiz, düz kumaş- tan olmalıdır. Yelek — veya kravat tweed ise ceket muhakkak düz ku- maştan yapılmış olmalıdır. İki tweed beraber taşınmaz. Gene tweed ceket- le ekoseli, çizgili, desenli gömlek gi- yilmez. Parlak ipliklerden — yapılmış ahiye kravatlar, — fantezi kumaştan yapılmış bir pantalon ipek bir yelek, siyah abiye iskarpin tweed ceketle kafiyen kullanılamaz.. AKİS, 7 TEMMUZ 1959