23 Aralık 1959 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 11

23 Aralık 1959 tarihli Akis Dergisi Sayfa 11

Sonra milletvekillerine seçim bölge- leriyle alâkalı sualler — soruluyor ve cevaplar dikkatle dinleniliyordu. Saatler geçtikçe mevzular derin- leşti. Söz dönüp dolaşıp Muhalefet partisinin Meclis gündemine alına- cak tahkikat önergelerine getirildi. Önergelerin grupta geçirilerek -kuvvetli bir ihtimalle bu Perşembe Gruba getirilecektir- Meclis umumi heyetinde — görüşülmesine — başlana- caktı. Tahkikat önergelerinin büyük bir kısmı V. Menderes kabinesinin meşhur İçişleri bakanı Namık Gedik ile alâkalıydı. Gedik bunların altın- da ezilebilir, bu da Partinin "ali men- faatler" ini zedelerdi. Bundan dola- yı Gediki Mecliste yalnız bırakma- mak lazımdı. Davetliler kadehlerini yudumlarlarken — Beyfendi — bunları kendine has üslubuyla imâ ediyordu. Hem de nasıl, sözlerini bitirir bitir- mez bir başka mevzuya atlıyarak üzerinde durmuyormuş gibi görüne- rek! Ama D.P. nin arif milletvekil- leri Başbakanın maksadını tarife ha- cet kalmadan kolaylıkla anlıyorlar- dı. Daldan dala gece Hariciye köşkünde teşek- kül eden küçük gruplarda konu- şulan mevzular son derece çeşitli ol- du. Yılbaşı eğlencelerine bile atlanıldı. Yılbaşı — eğlencelerin- den, radyonun o gece yapacağı neş- riyata geçildi. Regaip kandillinin yıl- başıyla aynı geceye rastlaması dini bütün politikacılardan pek çoğunu üzüyordu. Kandil gecesi, hem de Re- gaip kandili gecesi içki içmek, eğlen- mek ne dereceye kadar doğru olur- du? Haydi eğlenilsin, gülünsündü. Gunah ta gizli, sevap ta gizliydi. a bağımsız devlet radyosunun gunahı nasıl gizlenirdi? İşte, dini bü- tün politikacıları düşündüren mese- lelerden biri buydu. Daha sonra bu- nun da kolayının bulunduğu açıklan- dı. Doğrusu, bulunan çareye dıye— cek yoktu. Radyo yılbaşı gecesi sa- at 22.30 a kadar dini bütün politika- cıların seçmenlerini memnun edecek bir neşriyat yapacak, ondan sonra diğer yılbaşlarında tatbik edilen programa geçilecekti. t bir hayli ilerlemişti. Millet- vekıllerıyle birlikte yeniden önerge- ler mevzuuna dönüldü. Saat 23.30 a kadar bu mesele üzerinde konuşuldu. Kâh Muhalefetın tuttuğu kötü yol, kâ nin her zamankinden daha kuvvetli olduğu, kâh seçim sathı ma- iline girilmiş bulunulduğu ele alına- rak Meclis tahkikatı isteyen önerge- lerin, Meclis umumi heyetinde pek fazla itibar görmemesi — gerektiği imâ edildi. Bundan sonra yavaş ya- vaş mevzu dağıldı. Aşırı neşe ema- releri gösteren Başbakan Menderes milletvekillerini ugurladı ve kendi- lerıne iyi geceler dile küçük ama... Başbakan Menderesi kendine has uslubuyla milletvekillerine — bazı şeyleri imâya mecbur eden şey, rubunda az da olsa bazı milletve- killerinin Meclis Tahkikatı Önerge- leri hakkında düşündükleriydi. Nite- kim Beyfendi geçen haftanın ortala- AKİS, 23 ARALIK 1959 Zeyyad Mandalinci "Hizaya gellil!.." rında perşembe günü de D.P. Grubu- nun toplantısına pür neşe girmiş, fa- kat içerde önergelerden hiç bahsedil- memişti. Buna mukabil, D. P. millet- vekilleri — toplantıdan — çıkarlarken Başbakanın İstanbulun imarı mev- zuundaki görüşlerinden bahsediyor- lardı. Başbakan bir çok defa söz al- mış, onu başka Bakanlar takip et- mişti. — Milletvekillerinin — halinden toplantının neşeli ve esprili geçmiş olduğu anlaşılıyordu. Mamafih Başbakanın bu aşırı neşesi, bazı endişeleri bulunduğu ha- kikatini tecrübeli gözler karşısında gizleyemiyordu. Grupta Dr. Gedik hakkında kendisi gibi düşünmiyenle- Baha Akşit Favori... Okuyucu mektupları Dış politika hakkında KİS'i zevkle okurum. Ti kisiyim, ama bazan öyle man— tık dışı yazılar çıkıyor ki... Uzat- mıyayım, 281. sayıda DUNYADA OLUP BlTENLER bölümünde "Birleşmiş — Milletler" başlığı al- tındaki mağlübiyet yazısı beni is- yan ettirenlerden biri. Pek ala bılıyorsunuz ki Esinin yetle bu yarışmada biz Polonyadan hep öndeydik. Durum böyle iken son oylamalardan maglup olduğumuzu — yazmı mu? biraz realist olsanız da ha iyi değil mi? birini ele alıp yıp sonradan boyun eğen Polon- ya için mi bir maglubıyet sayılmak 9 gerekir? Süleyman Çakar - Ankara C. K. M. P. hakkında aşyazarınız Metin Tokerin ye- Bniden işinin başına geçmesiyle bir kat daha cezbedici hale gelen mecmuanızı zevkle okuyoruz. saretine, istihbaratının ve tarafsızlığına sarsılmaz bir gu— venimiz olan AKİS'in C.K.M.P. zuunda çok susmasını hay— retle karşılıyoruz. Temennimiz, bu vzuda da gereken alâkanın gos— terılmesı ir. Halük Çaycılar - Bursa Gençlik hakkında skiden AKİS mecmuası Genç- la rurdu. Son bir yıldır böyle bir alakayı göremez olduk. Bu hal merakımızı mucip oldu. Zevkle oku- duğumuz AKİS mecmuası diğer bırçok meselelere yer verirken aca- ba Gençlik meselelerine de bir say- fayı yine ayıramaz mı? Ahmet Ergin - Zonguldak Kitaplar hakkında Cemıyetm düzensizliklerinin te- mızı en iyi şeki muanızm devaml okuyucularında- nım. Başyazarınız Metin Tokerin bir senelik mecburi — ayrılıktan sonra tekrar 1şının başına donmesıyle bır kat daha güç n AKİS m muasının kitap yfasına bundan böyle daha fazla ehemmiyet vere- ceğini ummaktayım. Ayrıca Sinema ve Tiyatro sayfalarının da daha ca- zip hale gelmesi bizi memnun ede- Saygılarımla Güzin Elsan -