23 Aralık 1959 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

23 Aralık 1959 tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

OTOMOBİL M illetçe bir takım C.H.P. milletvekillerinden dava- cıyız. "Bedelsiz İthalât" yoluyla yabancı memle- ketlerden otomobil getirten, hattâ parlak kârlar ger- çekleştirerek satışlar yapan zevat kanunlar kar- şısında bir suç işlememiş — bulunabilirler. Fakat öyle bir zarara sebep olmaktadırlar ki, amme vicdanının kendilerini mahküm — etmemesine imkân yoktur. Bu zarar, milletin ümidini boşa çıkarmak, milleti hayal kırıklığına sevketmek, aşağı yukarı — herkesin kendi payına düşen fedakarlık hissesini omuzlayarak müca- delelerin en çetinini verdiği sırada saflar arasında in- fiale ve kırgınlığa yol açmaktır. Bunun hesabının mut- laka sorulması lâzımdır. Şimdi, bir noktayı belirtmek lazımdır: "Bedelsi İthalât" yoluyla otomobil getirten milletvekilleri sade ce C. H. P, Grubunun mensupları mıdır? Hakikat bu değildir. Eger otomobil sevdasında D. P. ile C. H. milletvekilleri arasında bir mukayese yapmak gere- irse "Görülmemiş Kalkınma" nın erişilmez şampiyo- nu o vadide rakibini fersah fersah geçmektedir. Ortaya atılan ilk rakamlara nazaran "Bedelsiz İtha- fazla D. P. li arabanın mevcudiyetini bir tek kulun çı- kıp mesele yapmaması bundandır Hücumlar, aslında, bir siyasi teşekkül olarak C. H. P. için sadece iftihar vesilesidir. Ancak siyasi teşekkül olarak CH me- selenin gerektirdiği —gibi hareket 1mkan1ndan mah— rum bulunduğunu ortaya koyarsa, basit menfaatçiliğe, meşhur tâbirle "afferizm"e daha Muhalefet safınday- ken bir set çekmeğe muvaffak olamadığını belli ederse alacağı lanet aldığı hayır dualarını kat kat aşacaktır. Muhalefette böyle davranan insanlar, ellerine kudret geçırdıklerınde seleflerini. mumla aratamayacaklar mıdır? Dâva, yirmi milletvekilinin beceriklilik göstererek resmen hesabı sorulmayacak döviz sahipliğini kabul- lenmesi ve bir takım hususi müsaadelerden de fayda- lanarak otomobil getirtmesi değildir. Bir elmanın ya- rısının Öteki yarısından farklı olması için bir sebep bulunmadığına göre bu yirmi milletvekili teşekkül ola- rak C. H. P. yi ilzam etmez. yi ilzam eden, Genel Başkan İnönü ve partinin selahıyetlı organları— Ankara milletvekili Selim Soleyin şahane Mercedes'i Kalkınan Türkiye lât" kapısından yurda otomobil sokan C. H. P, millet- vekillerinin sayısı yirminin altındayken aynı becerık— liliği gösteren D. P. milletvekilleri yetmışı bulmuştur. Bu, iki Grup arasındaki nisbetin bile üstündedir. Ka- rardan evvel bir takım "Şamlı dayı" lar tedarik ederek hususi müsaadelerle memleketimizin otomobil filosu- nu kabartan D. P. şöhretlileri bunun haricindedir. Am ,D.P. den artık zaten bir şey bekleyen yoktur ki.. . P. bu şekilde davranışlar yüzünden çoktan millet ekserıyetının sevgisini kaybetmiş, bir alâka uyandır— maz hale düşmüştür. Nitekim ilk seçımlerde seçmenin sillesini yiyeceğinden zerrece şüphe yoktur . H. P. plâkalı yirmi otomobil bütün vatan afa- kında fırtınaların en büyüğünü koparırken dört misli nin yirmi milletvekilinin tutuma karşısında gösterdik- leri şaşılacak müsamahadır. —Meselenin vahim tarafı sâdece budur Otomobil sevdasına kapılmış becerikli zevatın, ha- reketlerini izah için partilerinin idarecilerine söyle- diklerini bilmek, hele bu idarecilerin o izah tarzını makbul saydıklarını görmek insanı hayretten döndü- rebilir. Milletvekilleri o lüks arabaları, o cakalı Merce- des'leri niçin getirtiyorlarmış, bilir misiniz? Seçimler- de kullanmak için. m, bu hain D üyük 1m— kânlara sahipmiş, seçim zamanları bol para verıp tün vasıtaları tutuyormuş, bedeli mukabilinde dahı araba bulunamıyor, kiralanamıyormuş.. Ee, millet killeri ne yapsınlarmış ?. Keşke yirmi milletvekili değil, AKİS, 23 ARALIK 1959