30 Aralık 1959 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 32

30 Aralık 1959 tarihli Akis Dergisi Sayfa 32

KADIN tadır. Temizlik, mutfak çamaşır ve dikiş her evin yük işlerindendir. Fakat bazı ufak tefek işler vardır ki, bütçesi hudutlu olan aileler için dü— şündürücü olur. Meselâ erkek elbi- selerinin temizliği, gömlek kolası ya- hut eşarp ve eldiven temizliği gibi. Bu işleri dışarıda yaptırmak bir iki seferde eşyanın bedeli kadar para sarfetmeyi gerektireceğine göre bun- ları kolay bir yoldan evde yapmak hem karlı, hem de eğlenceli bir iş o- labilir. Kirlendiği — için işe yaramaz diye düşünülüp ortadan kaldırılan eldivenler bir kaç basit usulle işe ya- rar bale getirilebilir. Bir kaç giyiş- te kirlenen ve güzelliğini kaybeden açık renk eldivenler evde temizlen- mek suretiyle daha uzun zaman ihti- yacımızı karşılıyabilir. ve — böylece masraf kapılarından biri kapanmış olur. Son yıllarda güzel giyinmede aksesuara verilen ehemmiyet bilhas- sa eldiven üzerinde toplandığına gö- re bir kaç eldiven, gıyımı çeşitlendir- meye yardım edecektir Basit usi Kumaş eldivenler deri eldivenlere zaran daha ucuzdur. Fakatkul- lanılışları pratik olmadığı gibi görü- nüşleri de pek güzel değildir. Sağ- lam olmadıkları da söylenebilir. Her halde, devamlı eldiven giyenler için hiç de elverişli sayılmazlar. Süet eldi- venler çabuk genişler, bu bakımdan süet eldiven, alınırken daıma ele en uygun olanı alınmalı, kolay giyilebile- ceği düşüncesiyle biraz büyüğü tercih edilmemelidir. Yeni eldivenler ilk gün- lerde içleri pudralanmak suretiyle giyilmelidir. Önce dört parmağı yer- leştirmek, sonra baş parmağı geçir- mek en iyi eldiven giyme usulüdür. Bu şekilde giymekle deri fazla çeki- lip gerilmiyeceğinden, eldivenin şek- li bozulmaz. Yıkanabilen eldivenler çok kirlenmemişse, bir parça bayat ek mek içiyle uğulmak suretiyle de te- mizlenebilir. Fazla kirli eldivenler ise, ılık su içinde yıkanabilir. Bunun için iyi bir sabunla köpürtülmüş ılık su hazırlanmalıdır. Hazırlanan köpüklü suya gliserin ilave edilmelidir. Eldi— venler ele geçirildikten sonra, karken yapılan hareketlerle eldıvenlı eller sabunlu su içinde oğuşturulma- lıdır. Eğer eldivenler çok kirli ise yeniden hazırlanacak köpüklü su i- çinde aynı usulle ikinci defa yıkan- malıdır. Böyle temizlenen eldivenler sabunsuz ılık suda bastıra bastıra çalkalanmalıdır. Yıkama işi bittikten sonra eldivenler bir havlu — arasına konarak ateşten uzak ve güneşsiz bir yerde kurutulmalıdır. Deri kuruma esnasında daima daralma tehlikesine maruz kaldığından parmakları ger- mek daha iyi olur. Fakat iyice kuru- madan birkaç defa giyip çıkarmak ve sonra da içini liflemek suretiyle şişirerek asmak deriye eski yumuşak- lığını vermek bakımından lüzumlu dur. Yıkanmaya gelmeyen eldivenler benzinle temizlenebilir. Ele geçirilen eldivenler benzine daldırılarak kirli yerleri hafifçe oğusturulmalıdır. Son- ra yeniden temiz bir benzin içinde aynı şey tekrarlanmalıdır. Elde ya da elin seklini verecek bir kalıpda kurutulmalıdır. Kurutulmadan önce kuru ve temiz bir bezle nemini almak uygun olur. Beyaz deri eldivenleri de evde temizlemek mümkündür: İ- yi cins bir kalıp beyaz sabun rende- lenmelidir. Rendelenen sabun çiğ süt içinde eritilerek bulamaç haline ge- tirilmelidir. Temiz bir bezle bulamaç bütün eldivene sürülmeli ve diğer te- miz bir bezle iyice yedirilip oğulma- lıdır.