23 Mart 1960 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

23 Mart 1960 tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

Gençlik Bunu sağlayınca, onların bonşansları hakikat bulma- larını, ona göre davranmalarını temin edecektir. Gö- rüyorsunuz ki faaliyetimiz, — Muhalefetin aksettirdiği gibi üniversitelilere karşı değil, bizzat Muhalefetin sinsi fikirlerine karşıdır. Üstelik, müdafaa halinde bu- lunduğumuza ve gayretlerimizin tedafüi olduğunu tekrarlamak isterim. İdeal, bütün siyasi partilerin genç- liğin üzerinden ellerini çekmeleridir. Fakat Muhalefe- tin zararlı faaliyeti devam ederken geniş bir kütleyi onun tesiri altında bırakmayı kabul — etmeyeceğimiz tabiidir. "Buna rağmen tedafüi çalışmalarımızda takip et- tiğimiz usuller Muhalefetin usullerine asla benzeme- mektedir. Bence, Muhalefetin usulleri katiyyen makbul değildir ve hakikatleri tahrifin makbul sayılacak hiç bir tarafı yoktur. Biz memlekette neler olup bittiğini gençlerin gözleriyle görmelerini, abideleşen eserleri ya- kından tanımalarını istiyoruz. Size bir misal vereyim. Eğer biz gençleri Zonguldağa götürebilirsek veya Zon- guldağı filmlerle, resim sergileriyle gençlerin ayağına getirebilirsek gördükleri karşısında ufukları derhal açılacaktır. Bunun başka türlü olmasına imkan yoktur. Münevver bir genç bugünkü Zonguldağı görecek ve bi- zim hakkımızda müsbet kanaate varmayacak! Buna, evvelâ Türk gençliğindeki bonşans mânidir. Size böyle- likle, çalışma programımızın bir parçasını açıklamış o- luyorum: Gençleri yurdun dört köşesine götürmek ve yurdun dört köşesini gençlere getirmek! Bu istikamette bir faaliyet, zahiri havayı dahi süratle değiştirecektir. "Manevi mefhumlara, platonik kelimelere gelince.. Bunların yenilmez şeyler olduğuna kaani değilim. Metin ve vesikalar dile getirilmek — suretiyle akıl ve mantık yoluyla platonik kelimelerin büyüsü bir anda yok edi- liverir. Bütün iddiaları lafla değil, delillerle çürütece- ğiz. Onlar hakikatleri saklamaya çalışıyorlar, biz haki- katleri göstermeye çalışacağız. "Aslına bakarsanız, bu neviden çalışmalar zaten devam etmektedir. D.P. nin gençlik faaliyeti hiçbir za- man durdurulmamıştır. Eğer bugün yeni bir canlılığın arifesindeysek bunun sebebi gençliğin mizacına tesir et- me yolunda Muhalefet gayretlerinin son Zzamanlarda kesif bir hal almış olmasıdır. Biz kendi faaliyetimizi Muhalefetin gençliği rahat bırakıp bırakmamasıyla ayarlıyoruz. Onlar menfi gayretlerini arttırınca biz de tedafüi çalışmalarımıza hız veriyoruz. "Seçim çalışmalarına gelince, seçim sırasında üni- versiteli gençlerden istifade etmeye kalkışıp kalkışma- yacağımız hususunda verilmiş bir kararımız yoktur. AKİS, 23 MART 1960 Poli tikası Tarhan Mümtaz Onlar da bu milletin bir kitlesini teşkil etmektedirler ve elbette ki memleketimizin hayırlı yolda ilerlemesini sağlamak için ellerinden geleni yapacaklardır. Bizim her hangi bir tasavvurumuz olmamakla beraber C.H.P. ye cevap vermek, onların tehlikeli emellerini önlemek isteyen gençleri frenlemek elbette ki elimizde değildir. Hele bizzat gençlerin, gençliğin Muhalefeti tuttuğu yo- lundaki saçma iddiayı yalanlamak için harekete geçme- leri tamamiyle haklarıdır. Benim görüşüm şudur ki genç- ler, hakikati iyice gördükleri ve Muhalefetin menfi te- sirlerinden kurtarıldıkları zaman bugünkü iktidarın hakiki manâsını daha iyi anlayacaklar, onu daha çok sevecekler ve ona yardımcı olmayı vazife edinecekler- dir. "İstanbulda giriştiğimiz faaliyetin ve D.P. nin genç- lik politikasının esasları işte bunlardır.