24 Ağustos 1960 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

24 Ağustos 1960 tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

para alan basın mensupları" listesin- de geçmişti. Ortaç, Menderesin örtülü ödeneğinden para almaktan zerrece hicap duymamıştı Maskeler düşünce Ortaç derhal tevil yoluna sapmış ve Başbakanlıktan kendisine İş Ban- kası vasıtasıyla para gönderildiğini, fakat kendisinin bu parayı reddetti- ğini bildirmişti. Para ve red! Doğru- su istenilirse bu iki kelime Akbaba sahibinin -ne de sevimli oadamdır- ismiyle yanyana geldiğinde garip ka- ıyordu. Nitekim bu hafta düşük Başbakanın kasalarına sızmak imka- nını bulanlar aynı Ortaçın "Başbaka- nı, efendisi" Menderese yolladığı üç mektubu okuduklarında gürültülü kahkahalar atmaktan kendilerini ala- madılar. Hele mektupların biri haki- katen alaka uyandırıcıydı. Akbabaya ait olup sol kenarında büyük Ur A harfi taşıyan beyaz kâğıda eski türkçe harflerle yazılı mektubunda Yusuf Zira Ortaç Menderese ömrü boyunca kendisini kalemiyle koruya- cağını vadediyordu. Menderes bu va- ade inanmış mıydı? Her halde inan- mamıştı ki karakter sahibi dostunun mektubunu kasasında saklamıştı. Ni- tekim Ortaç Menderes düşer düşmez kaleme sarılmış ve düşük Başbakan aleyhinde bırakmamıştır. Hattâ daha da ileri gitmiş ve kendisi- nin ne derece medeni cesaret, asil his sahibi olduğunu da belirtmiştir. Ah. sini nakletmiştir!. Bunlara acaba ina- nan olmuş mudur Ortaç, Menderesin "İnönü Komp- leksi"ni de mükemmel şekilde okşa- mış ve düşük Başbakana şirin görün- mek için bir zamanlar -ve şimdi- göklere çıkardığı İnönüyü üstadâne bir şekilde yermiştir. İnönü kalpsiz- dir, Menderes kalplidir! Allahtan ki Menderes oAkbabanın kapaklarını kendisine" tasvibini -ve parasını- al- mak için yollayan Yusuf Ziya Ortaça -tıpkı Kılıçlıoğlu gibi- tam numara- yı vermiş ve onlara alt mektupları, notlan muhafaza etmiştir. Düşün- mek lâzımdır ki bu açıkladıklarımız düşük Menderesin o-Zavallı! Düşük diye ona diyoruz- Ortaçlarla ve Kı- lıçlıoğlularla Oo münasebetlerine o alt vesikaların sâdece bir kısmıdır ve elde daha eğlencelileri de mevcuttur. Cyrano'nun cüreti Fakat açıklanan hakikatler ve Söz derginin listesi örtülü ödenek müşterilerinin ne derece cüretkâr ol- duklarını da pek asık şekilde ortaya koydu. Hakikaten geçen hafta e de Bazbakanlık Müsteşarı Albay Tür AKİS, 24 AĞUSTOS 1960 keş "Ethem İzzet Benice" imzalı bir mektup alıyordu. Bunda, Babıiâlinin tipik karakteri mahut listeyi bahis mevzuu ediyor, kendi adının bulun- masından dert yanıyor, böyle bir ve- sikanın mevcut olup, olmadığını so- ruyordu. Benice, cinsine mahsus kur- nazlıkla bir vesikanın ele geçip geç- mediğini öğrenmek istiyordu. Anlaşı- lan, müsbet cevap alırsa cüretini art- tıracak ve tecavüze bile girişecekti. YURTTA OLUP BİTENLER Nitekim açıklanan liste üzerine ses- lerini yükseltenlerin oarasında küs- tahlığa varan sâdece o olmuştu. Fa- kat bu haftanın içinde Doğan N nin Cyrano'sunun Albay Türkeşten aldığı cevap kendisini hiç de memnun etmedi. Evet, Ethem İzzet Benice, Başbakanlıktaki kayıtlara nazaran örtülü ödenekten para almıştı ve im- zası Menderesin kasasında bulun muştu. Mektup JJ Pek aziz Başvekilim, efendim, 7/7/956 Size bir şikâyetim var. Bu şikâyeti yapmamak için hasta yatağım- da ne kadar sabrettiğimi tahmin etmek güçtür. Her şeyi yaptım: Mek- tup yazdım. Rica ettim. Hastahanede Ahmet Salih Korurun Ankara mümessilim sevgili tim. o Nafile! Ziraat (o Bankası Arz edeyim Umum Müdürü olduğumu söyledim. Nihayet, delâletini rica er- Mithat Dülgedendir. Akba baya her sene yılbaşında üç bin lira ilân tahsisatı verir. I Divan otelinin açıldığı gece yükseldiğimi, meyi vaad Benim pek muhterem ikimiz resmi ilânların bile arttiğmı anlattım. S bin Ura gönder- etti. Menderesim, ne yaptı bir masada idik. (o Fiyatların çok biliyor musunuzf.. Eskisinden de binlira eksik yolladıl. Dört Ee Jazlasından vaz geç- tim, kaybettiğimi almaya çalışıyorum, ses — Ziraat Bankası Akbabaya bir miktar abonedir. Kırk gündür mektup mektup üstüne rica ediyorum, i Mayıs sonunda bitti. yine ses 7 Bu aboneler İdareden, Bankanın neşriyat müdürü olan Münir Mazhar bey is- mindeki zata telefon ettiriyorum. Verilen cevap şu: — Beyfendinin yanına girip, arz edemedim! adar sevgisiz, bu kada çin!. U r duygusuz, bu Sizi galiba hiç görmüyor, hiç bilmiyor, hiç anlamıyor. Pek yazık! adar katı olmak ni- u gün tam 47 ci gün. Bir oda 50 lira. Bir muayene 75 lira. İlâç- Bi lar, tahliller... Astronomik bir yekün! Bütün bunları Mühat Dülgeye bir duvara söyler gibi söyledim. Onu, büyük insan Adnan Menderese bir daha şikâyet ediyorum. Artık onun yollayacağı para bana lâzım değil. de, göndermesin! Lütfen emrediniz Basın büronuz size dikkate değer yazıları arz ediyor mu acaba! Ben, Cumhuriyette Vâ-Nünun bir ve buldum. Vâ-Nünun hemşiresi, hariciyemizin faydalan, Jikrasını size kesip göndermeği fay- a çok zengin bir arapla evli- cağı -belki de yazmak istemediği- bilgiler vardır. Arzı malümat em Bize bu mektubu yazdığım için üzülecek ve utanacak kadar hisli bir insanım. Ama, galiba benden evvel utanması gereken başka birisi var. Ellerinizi, içim muhabbetle yi eek öper, arz ederim, aziz Başvekilim, efendi en derim hürmetlerimi Ortaç