3 Ekim 1960 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 15

3 Ekim 1960 tarihli Akis Dergisi Sayfa 15

Kapattıran mıma bankadan para falan çekebilir. Birgün oturduk, konuştuk ve kararlaştırdıktan sonra dâvayı açtık. De- mokrat Partinin kapatılmasının bize kaça mal olduğu- nu henüz hesaplamadık. Aslında Cemal benim bütün işlerime bakar. "Eğer Demokratlar yeni bir anlayışla yeni bir parti kursalar, şüphesiz girerim o partiye. Tabii yeni partinin kazanması duruma ve partiyi kuranlar» bağ- lı. Demokrat Partinin kapatılması için dâva açmak fik- ri bana Kırşehirde gelmişti. Ben o zaman Kırşehirde, elektrik santralının inşaatını yapıyordum. Bir de bak- tım Millet Partisi kapatılmış ve bizim vilâyet olarak gittiğimiz Kırşehir kaza olmuş. Vilâyet olarak gittiğimiz yerden kaza olarak döndük. İşte o hâdise benim aklıma Demokrat Partinin kapatılması için dâ- va açmayı getirdi. Bu sebeple, dâvayı açtığımız zaman, kazanacağımızdan emindik. Fakat, şimdi Yassıadada bulunan Alinin masum olduğundan eminim. Çünkü o, mebus maaşının hemen hepsini yanına gelen vatandaş- lara dağıtırdı. Hattâ arkadaşlarının zoruyla bir koo- peratif kurmuşlardı. Oradaki 35 bin liralık hissesini satmak için gazetelere ilân vermişti. Diğer mebuslar, onun Menderes tarafından tutulduğuna bildiklerinden, ondan faydalanmak yoluna giderlerdi. Seçimlerde bizi kazandıran bizim sülâle olmuştur. Esasen bizim 800 hanelik köyün hepsi Cumhuriyet Halk Partiliydi. Fa- kat Ali aday olunca, bir de baktık 800 hanelik köydeki sandıklardan Cumhuriyet Halk Partisine ve Millet Par- tisine çıka çıka birer adetcik oy çıktı. Tabii, bu hal ci- var köylere de sirayet etti ve Demokrat Parti seçimi Çorumda kazandı. Menderes bunu bildiği için, Aliyi çok tutardı. Fakat Ali dürüst çocuktur. Yassıadada onun muhakemesinde bulunmak isterim. Fakat henüz bir müracaatta bulunmadım. Ali 26 Mayıs günü bana geldi, Çoruma gideceğim sen kullan da gidelim, dedi. Sabahleyin bizim küçük oğlanın gürültüsü ile uyandık. Annesinden pasta iste- miş, annesi de vermeyince bizim oğlan narayı basmış. Tabii bütün ev uyandı. Radyoyu açayım dedim. Bir de baktım İnkılâp olmuş. Nasıl sevindim, bilemezsiniz!.. Tabii Aliyi de alıp götürdüler. "Demokrat Partinin kapatılması için açacağımız dâvada kimseden talimat almadık. Cemalle konuştuk, kararlaştırdık ve dâvayı açtık. Cemal şimdi hayatın- dan memnun. O da 1955 yılına kadar Demokrat Partiye çalışmıştır. Fakat ispat hakkı için Hürriyetçiler ayrı- lınca Cemal de ayrıldı ve Malatyada Hürriyet Partisini kurdu. Esasen kendisi oMalatyalıdır. İhtilâlden bir ay önce hangi partiye girsem diye temaslara başladı. Bir zaman düşündükten sonra galiba karar verdi ve yine İnkılâptan Önce Cumhuriyet Halk Partisi Yenidoğan Gülek Ocağına kaydım yaptırdı. AKİS, 3 EKİM 1960 Adam' Mustafa Geygel 1957 Demokratı "Gelecek seçimlerde ben adaylığımı koymayı dü- şünmüyorum, ama Cemal Ankaradan adaylığını koya- cak galiba. İlerde ben de fikrimi değiştirir miyim, bil- miyorum. Çünkü, biraz önce de izah ettiğim gibi. Ço- rumda bizim sülâle biraz geniştir. "Benim gibi Ali de siyasetten pek hoşlanmazdı. Hattâ son zamanlarda siyasetten lâf açıldı mı, hemen konuyu değiştirirdi. Fakat birden mebus olda. İşi çok iyiydi. Burada, Tıp Fakültesinde ihtisasını yapıyordu. Avrupadan getirttiği malzemenin ambalajını açmak nasip olmadı. Gelen âletler ambalajıyla duruyor. "İşte benim Demokrat Partiye girişim, Demokrat Partiden ayrılışım ve ondan sonra da Demokrat Parti- nin kapatılması İçin dâva açışım böyle oldu.**