3 Ekim 1960 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 19

3 Ekim 1960 tarihli Akis Dergisi Sayfa 19

Sözen Anlatıyor bir metres hayatı münasebeti vardı, İstanbul Emniyet teşkilâtının ahlâk şubesinden Bahri İnoğlu isminde bir memur vardı. Bu memur da haraççının biri idi ve bi- zim şebekeye dahildi. Bir gün Bahri Sahil Otelini kapat- mıştı ben Bahriye bu otelin sahipleri ile temas etme- mesini ihtar etmiştim. Bahri bu otelin sahibi Dızdızcı Mustafa ile sık sık temas ederdi. Bunlardan haraç al- dığı muhakkaktır. Ben Manolya otelinden de otelin sa- hibi Fethiyi tehdit etmek suretiyle haftada 1000 ilâ 1500 arası para aldım. Parayı Vasil veya Foti pasta- hanede veya evde verirdi. Foti ayrıca eve iki battaniye, kızartma makinesi ve karıma südyen, naylon kilot pud- ra ve kırem gibi hediyeler getirirdi. Eğer bunlar tehdit- lerim üzerine istediğim parayı getirmezler ise onların fuhuş yataklarını otel ve kumarhanelerini kapatırdım. Zira arkamı sabık devrin büyüklerine dayamıştım. On- larla bu samimiyetim de karımın düşük Menderesle metres hayatı yasamasından ileri geliyordu. İstanbul tüccarlarından Adil Kalkavan da klüp açma işi ile meş- gul olduğu sıralarda bana rüşvet vermeye yeltendi. Fa- kat buna cesaret edemedi daha doğrusu kendisi bana antipatik geldi. İstanbulda bir de klüp 93 namında ku- marhane vardı burayı Vasil işletirdi ipsiz sapsız takı- mından bir takım da ortakları vardı. Vasilden şantaj suretiyle ayda dokuz - on bin lira para alırdım. Kendisi ise günde asgari sayemde iki bin lira kazanırdı. Sabık Ankara Valisi Dilâver Argun da buraya sık sık gelirdi ve bu klüpten haraç namıyla ona da para verilirdi. İs- tanbulda Emniyet Müdürünün haberi olmadan hiç bir randevu evi, kumarhane, otel ve buna mümasil yerler ne kapanır ne de açılırdı. Çünkü kendisi de sabık devrin düşük adamlarına İstanbul'a geldiklerinde çekilen zi- yafetlerden ve odalarına şehevi maymun hislerini tat- min için atılan kadınlardan ve bu suretle onların her bakımdan tatmin edilmiş olmalarından faydalanmak suretiyle kurulan bu çete şebekesinin kendisi dahildi. İstanbulun bu çeteye yakın olan bir de arap Nasrisi vardı elli senelerinde üstüne atacak çulu dahi -olmıyan bu adam himayemiz altında kurduğu bir kumar ve fu- huş tezgâhı ile elde ettiği gayri meşru kazançla hem bizi doyurmuş ve hem de servet sahibi olmuştur. 958 yıllarında Boğazda dört yüz elli bin lira harcamak su- retiyle bir apartman yaptırmıştır ki bu sâdece menkul ve gayrı menkul emvalinden sâdece bir cüz'ünü teşkil et- mektedir. Bu herif kumardan fuhuştan sabıkalıdır ve Galata Demokrat Başkanı olarak kendisini bana tak- dim etmiştir. Kendisi Şehir Klübünde ve Şahane Klüp- te cürmü meşhut halinde kumar oynarken yakalanmış- tır. Kulüp 93 de ise randevu evi vardı ve burada sakıt İktidarın ileri gelenlerine cinsi ve münhasıran şehevi ziyafetler çekilmiştir. Bunun içindir ki burayı basıp kapatamıyorduk. Arap Nasri ayni zamanda silâh ka- çakçısıdır fakat bu sebepden dolayı ne yakalanmış ne de hakkında tahkikat açılmıştır. Bizim, öncülüğümüzle sakıt İktidarın gerek şehevi ogerek midevi bakımdan doymak bilmiyen ileri gelenleri sâdece bu klüplerde de- ğil nüfuzlarım istismar etmek suretiyle zengin olan ser- AKİS, 3 EKİM 1960 vet sahibi kimselerin evinde de eğlenirlerdi. Meselâ harcadığı paranın normal ve meşru yollardan kazanıl masına imkân ve ihtimal görülmiyen Şadan Öcalgi- rayın evinde de âlemler yapdırdı bu eve kadınlar cel bedilir sabahlara kadar eğlenilirdi. Emniyet Umum Müdürü Cemâl Göktan ve İstanbul Emniyet Müdürü Faruk Oktay da benimle beraber bu zatın evine git- mişlerdir. Ayni gece İstanbul (Emniyet mensupların- dan Ahmet Tahtalı da vardı. Amir ve madun aramızda hiç bir saygıdan eser olmaksızın sabaha kadar kadınlı sazlı ve içkili âlem yaptık. Randevucu Vasil, Namık Karayelin ikinci şube mü- dürlüğü zamanından beri çok dostumdur. Dilâver Ar- guhla dostlukları ise herkesin malümudur. Dilâver Ar- gun ve Namık Karayel âlem yapmak için klüp 93 e gi- derlerdi ayrıca Vasilin kaynı randevucu ve kumarha- neci Fotinin Cihangirdeki evinede giderlerdi. Beyoğ- lunda açılan Şehrazat isimli turistik bir yerin turistik belgesini Dilâver Argun Fotiye temin etmiştir. Sıra selvilerdeki yeri -kumarhaneyi ve randevu evini- Foti daha yeni kiralamıştır. Bir gün Fotinin eniştesi Vasil bana burada kumar oynatmak istediğini söyledi ve ben de müsaade ettim. Tezgâh kurulmuştu memuriyet nü- fuzundan istifade ile bu kumarhanenin açılmasından dolayı Vasil bana birinci hafta beş bin, ikinci, üçüncü haftalar ikişer bin lira verdi. Foti ve Vasil ile Sâbık Denizli Mebusu Baha Akşit, İstanbul Mebusu Doktor Ali Harputlu, Düşük vekillerden Muzaffer Kurbanoğlu sabık Ankara Malisi Dilâver Argunun araları gayet iyi idi. İşlettikleri Savoy oteline giderler burada sazlı ve kadınlı âlem yaparlar on para da masraf etmezlerdi. Lüks Nermini 959 senesinde Emniyet Müdürü Fa- ruk Oktayın odasında bir kere gördüm, ikinci gelişinde Müdürün odasında ben yoktum. Lüks Nermini tehdit etmek suretiyle haraç istedim. Para vermezsen kanu- ni muamele yaparım dedim. Nermine haraçların tahsili için Bedriyi gönderdim. Bedri ondan paraları alır bana getirirdi. 955 senesinde Lüks Nerminden 8000 lira tah- sil ettik. Bunun 4000 lirasını ben aldım mütebakisini de Bedri aldı. 956 ve 957 senelerinde ise tehditlerim sure- tiyle haraç miktarı 48.000 liraya yükseldi bunu da Bed- ri ile paylaştık. 959 senesinde 28.800 lira tahsil ettik 000 senesinde yine Bedri bana dört ayda on iki bin lira verdi. Kıllı Nermlne gelince: bu da kurduğumuz haraççı çetesinin himayesi altında randevuculuk yapardı. Beni kendisi ile Bedri tanıştırdı. Hatta Bedri randevu evi olarak çalıştırılmak üzere kendi evini bin liraya bu ka- dına kiraya vermişti. Kıllı Nermin bir müddet bu evde çalıştı sonra da başka bir eve taşındı. Sayemizde ka- zancı çok iyi idi. Kıllı Nerminden yaptığı bu iş karşı- lığı bidayette otuz bin Ura sızdırdık bunun tahsili altı ayda oldu bu paradan bana Bedri yirmi dört bin lira verdi.