3 Ekim 1960 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

3 Ekim 1960 tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

Harp Okulunun içi daki makinalı tabancaların adetleri arttırılmış, bütün silâhların temizlikleri yapılmış ve atışa gidilecek mak- sadiyle mermiler depolarda hazır vaziyete getirilmişti. Aynı gün öğleden evvel bir emir çıkarılmış bunda "Ör- fi İdare Kumandanlığınca Harp Okulu Subaylarına, Harp Okulunda, talebelerle birlikte kalacakları, evleri- ne gitmiyecekleri bildirilmişti". Bu sebeple de bütün okul tanı kadrosiyle hazırdı... Harp Okulu ayakta Okulun ışıklara Ohergünkü gibi söndürülmüştü. Sanki normal bir gece yaşanıyormuş hissini vermek için, Talebeler silâhları almış, gece onlarla sarmaş dolaş olmuşlardı. Talebeler sükünet içinde (o koğuşlarında bekliyor- lardı. "Bu gece bir şeyler olacak." Bunu teğmen ağa- beyleri daha küçük sınıf arkadaşlarına söylüyorlar, onlar da biribirlerine ulaştırıyorlardı. "Bu gece bir şey- ler olacak". Bu gizli ve meçhul deyim, onları iyice sü- küta davet ediyordu. Nümayiş gününden önceki gürül- tülü hal yoktu. Bu bir yürüyüş değil, bir ölüm kalım savaşı idi. Kısaç» bu, "Ya ölüm ya hürriyet" parolası- nı taşıyordu. Bu sebeple Harbiye ve Harbiyliiler derin bir sessizlikte: Gelecek mücadele için gurur, zevk ve neş'e gizli idi. ynı süküt, Ankara içinde de mevcuttu, fakat çok değişik anlamlarda, örfi İdare kasırgası gündüzleri esiyor, ve geceleri korkunç bir süküta bürünüyordu. Bu sükünette Milli Birlik Komitesi üyeleri huzur his- sediyorlardı. Çünkü sessizlik ve sokakların boşluğu, girişecekleri müstakbel harekâtı tamamen destekliye- cek ve başarısına hizmet edecekti. Saat sabahın 02.00 si... Her şey yolunda ve tamam Çankaya tarafına bakan ışıklar osöndürüldüğü gibi kaldı. Diğer taraflarda ihtiyaca yetecek kadarlar ya- kıldı. Talebeler bekledikleri son emri aldılar. "Kalkın". Sessizce kalktılar. Hepsi giyimliydi ve silâhları dolu, ateşe hazır idi. Yemekhanelere indiler, sabah kahvaltısı için çay, yumurta, peynir ve börek... Uyuyamadıkları gibi pek te bir şey yiyemediler. Ama biraz olsun midelerini bastırdılar, ölüm sükütu var çıt bile çıkmıyor koca Harbiyeden... Ancak gidiş ve gelişler vardı. Bu, baskın için şarttı. Yemeğini yi- yenler silâhları ile okulun iç bahçesinde toplandılar. Her tabur ve birlik kumandanı talebelerine vazifelerini anlattı. Görev bölümü yaptı ve harekât tarzlarını em- rettiler. Saat 0.2.30 ... Aynı sessizlik içinde okulun dışına çıkıldı. Yukarıdaki plânların tatbikine böylece başla- nıldı. Kamyonlar harekete hazırda. Her grup kendisine tahsis edilen arabalara binerek hedeflerine hareket et- ti. 3 üncü Bölüğün görevi oldukça mühimdi. Çünkü Radyo Evi en önde gelen hedeflerden idi. Hattâ Reisi- cumhurdan bile.- Zira, Radyoevi ve verici istasyon ele geçirildikten sonra neşriyata başlanabilecek ve bütün vatandaşlara iş başına çağırmak ve durumdan haber- dar etmek mümkün olabilecekti. Ulustaki Büyük Pos- tahane de aynı bölüğün hedefi olup, o derece önemli idi. Zira, diğer vilâyetlerle irtibatın sağlanması, inkı- lâp harekâtının koordinesi ancak bu kanal suretiyle yapılabilecekti. İşte, İhtilâlin tek şehidi kanını akıttı. Teğmen Kalmaz burada Harp Okulundan bir görünüş Kartal yuvası AKİS, 3 EKİM 1960 23