14 Kasım 1960 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 12

14 Kasım 1960 tarihli Akis Dergisi Sayfa 12

YASSIADA Üzeyir Avunduk Hesabı Allaha verecek Özen, bu hususta cevabını Anayasayı ihlâl Ve milletvekilliği vazifesini yap- tarafından imkânsız hale sokulduğu- nu orada gösterecekti! Nedim Ökme- ni, bu vazifeyi yerine getirmek için takip etmiş ve Tarım bakanlığıyla a- lâkalı olarak D. P. Meclis Grubuna tam Il adet soru vermişti! Ökmenin jurnalleri Tama bir başka alâka çekici faslı da, düşük Ökmenin bâzı ta- takları itham tarzıydı. Şimdi, kendisi aleyhinde ifade veren bu adamlar vardı ya, onlar vaktiyle D. P. yi öv- müşlerdi. Bu, Nedim Ökmene göre suçların en ağırıydı. Meselâ Adnan Çiftçi Ökmen aleyhinde Başbakan Menderese bir mektup yazmış, bun- da D. P. ye bağlılığından, derin say- gısından bahsetmişti. Fuat Adalı da aynı vaziyetteydi. O da, D. P. lehinde partizanlık etmiş, bunun üzerine Ök- men devlet memurlarının tarafsızlı- ğını her şeyin üstünde tuttuğundan müdahalede bulunmuş ve kendilerini cezalandırmıştı. Ama yalnız cezalandırdığı kimse- ler değil, bütün tanıklar hâdiseleri aynı şekilde anlattılar. Hele İş Ban- kası Umum Müdür Muavini Bülent Osmanın sözleri son derece açıktı. Ne dim Ökmen, 1957 yılında eşinin arsa- sını satmak için başvurmuştu. Bu- sun üzerine Umum Müdür Üzeyir Avunduk kendisini oPendiğe, tetkike 12 DURUŞMALARI göndermişti. Neticede, mütehassıs- lar Feriha Ökmenin arsasına 360 bin lira kadar bir değer takdir etmişler- di. Nedim Ökmen, neticeyi almak ü- zere Bülent Osmanın makamına gel- mişti. "Arsayı alıyorsunuz, değil mi?" demişti. Bülent Osma "Evet" cevabı vermişti. Bunun üzerine düşük Ba- kan memnun, bir sigara yakmış ve devam etmişti: — Ne fiyat takdir ettiniz?" Fakat takdir edilen fiyatı öğrenin- ce hışımla ayağa fırlamış, yaktığı si- garayı tablaya bastırıp söndürmüş ve "Bu hakaret demektir" diyerek kapı- yı vurmuş, çıkmış gitmişti. -Sonra- dan, Başsavcı iddianamesini okudu- ğunda anlaşıldı ki Nedim Ökmen, Fe- riha Ökmen adına 1945'de Hazineden aldığı ve 360 bin lira teklif edilmesini hakaret saydığı arsaya tamamı ta- mamına 4024 Türk lirası ödemiştir!- Bunun üzerine işler çatallaşmıştı. Fa- kat Üzeyir Avunduk gelince arsanın 450 bin liraya satın alınması emri on- dan çıkmış, aynı gün de öteki büyük arazi üzerine şifahi mutabakata va- rılmıştı. Başkan, Feriha Ökmenin ar- sasının lojman için alındığını o ifade ederek sordu: "— Böyle bir lüzum var mıydı?" — Hayır, efendim.." — Peki, niçin alındı?" — Öteki araziyi ucuza alabilmek için.. Yani, dört milyon ödememek maksadıyla." Mesele anlaşılmıştı. Ahmet Dallı, Zirâi Donatım Kurumunun o zaman- ki umum Müdürü Adnan Çiftçi, -Fu- at Adali ondan bahsederden yanlış- lıkla Adnan Menderes deyince herkes gülmeye başladı-, Fuat Adalı, İş Ban- kasının iştirakler Müdürü Hâyri To- kay hep aynı şeyleri söylediler, zin- cirin muhtelif halkalarını birbirine eklediler. Hâdise oöylesine açıktı ki sanık ve vekilleri dahi tevsii tahkika- talüzum göstermediler. O zaman, öğleden sonraki celsede Başsavcı Al- tay Egesel iddianamesini okudu, id- dianame kısaydı. Hâdiseyi naklediyor, gerekli cezayı istiyordu. Artık söz müdafaanındı ve ne di- yeceği merakla beklenen avukatlar ayın 16 sında konuşacaklardı. Böyle Başkan Salim Başol Düşükleri terletti AKİS, 14 KASIM 1960