6 Şubat 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 17

6 Şubat 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 17

iskan meselesini dikkate alan müs- tafi İmar ve İskan Bakanı neticenin kendi plânı lehinde tecelli (o edeceği hayali içinde bulunurken, bir gün Bütçede İmar ve İskân bakanlığı i- çin sadece ve sâdece 45 milyonluk bir meblâğın ayrılmış olduğunu Öğ- rendi. Tabii bu rakam, Yavuzun tak- kesinin kafasından fırlamasına kafi geldi. Yavuzun Ok işi ilgili Bakan nez- dinde (teşebbüse geçmek oldu. Fa- kat, Bütçe yapılmış ve bağlanmıştı. Üstelik istenilenle verilen arasındaki astronomik fark müstafi (Bakanın ümitlerinin kırılmasına sebep oldu. Fakat sesini kısıp, oturmak, bir ta- kım O tasavvurlarından Oo vazgeçmek de işine gelmiyordu. Bunun için ya- pılacak en iyi iş olarak istifa yolunu tercih etti. Böylece, Allcanın yolun- da yürüyor ve prensiplerden o değil, sandalyadan fedakârlık ediyordu. İşte haftanın ortasındaki çarşam- ba günü istifa dilekçesini Hilmi İn- cesuluya veren müstafi Bakanın son Bakanlar Kurulundaki mahcubiyeti- nin sebebi hikmeti buydu. Fehmi Yavuz son Bakanlar Ku- rulu toplantısını terkettikten sonra soluğu Siyasal Bilgiler Fakültesinin Şehircilik Enstitüsünde aldı. Hafta- nın sonunda kabul edilen bu istifa ile kabinede bir fire verilmiş oluyor- du. Fakat bu fire de ânl bir kararla İmar ve İskân Bakanlığının Orhan Mersinlinin vekâletine verilmesi su- retile kapatıldı. Şimdi kabinede tek bir münhal kalıyordu, o da Zeytinoğ- lundan boşalan Devlet Bakanlığı idi. C.H.P. Eski iyi günler Bitirdiğimiz haftanın son günü, sa- 10 civarında, kırmızı oplâkalı bir Bakan arabası Kızılaydaki Karan- fil sokağa girdi, ilerledi, İlerledi ve sol koldaki yüksek, sarı bir binanın önünde durdu. Karşı pencerelerde o sırada tesadüfen bulunan bir ka kişi sıcak nazarlarla otomobile bak- tılar. Bir tanesi; "- Eee, düşmez kalkmaz bir Al- Her fenalık sonda mutlaka ce- lah! zasını buluyor, nar iyilik neticede mükâfatlanıyor. Tıpkı, Oo masallarda olduğu gibi.." dedi. Karanfil sokağa bir Bakan ara basının girmesi ilk defe vuku bul muyordu. Ama bir Bakan arabası, on senedir ilk defadır ki CHP. Gene Merkezinin önüne yanaşıyor, yolcu- sunu oraya bırakıyordu. Hakikaten, kırmızı plâkalı arabanın durduğu yer, CHP, Genel Merkeziydi. Arar badan inen şişman, kartal burunlu, AKİS, 6 ŞUBAT 1961 yumuşak çizgili adamın o yukarda, arkadaşları tarafından o tezahüratla karşılanması da bu sebepten (oldu. 00 O2I plâka numarasını taşıyan ara- ba. Basın-Yayın ve Turizm bakanlı- gının makam otomobili, yolcusu ise Bakanın ta kendisiydi. Cihat Ba- ban Hükümet üyesiydi. Ama aynı zamanda, Parti Meclisinin de üyesi bulunuyordu, O gün ise, Karanfil sokaktaki binada Parti Meclisi, tü- zükte yapılacak tadil için toplanmış- tı. Cihat Baban, komplekssiz bir a- dam olduğunu aldığı güzel kararla ortaya koydu. Bakan olmanın bir insanı partisiyle alâkasını kesme- yi veya kesmiş görünmeye mecbur kılmadığına inandığından Bakan a- rabasıyla C.H.P. ne gitti ve toplan- tıya katıldı. Cihat Baban dar, uzun salona gir- diğinde toplantı açılmak üzereydi. Saat ondan önce gruplar binaya gel- meye başlamışlardı, ilk grup İstan- bul grubuydu. Atıf Ödül, İlhami San- car ve Katip Tabir Burak önce gel- diklerine kani, yukarı çıktılar. Gör- dükleri şu oldu: İsmail Rüştü Aksal, odasında çalışıyordu! Onları, öteki üyeler takip etti. Basın-Yayın ve Turizm Bakanı kapıda göründüğünde bir alkış sesi yükseldi. Parti Mecli- sinin, doğrusunu söylemek gerekir- YURTTA OLUP BİTENLER se, yüreğinde aynı aslan yatan -tabii, bir kaç kişi hariç- üyeleri menzil-i maksuda erişmiş arkadaşlarına te- zahürat yaptılar. Bir ses "Ooo! İn- san kendini iktidara gelmiş sanıyor* diye yükseldi. Bu sırada Cihat Bep ban, sevinç ve minnettarlık hisleri içinde kızarmıştı. Bir başka ses "Bek amma utangaçmışsın, yahu!" diye seslendi. o Odada neşeli oObir o ha- va esiyordu, İşte bu hava içinde Genel Sekre- ter İsmail Rüştü Aksal o başkanlık makamım muvakkaten işgal etti ve toplantıyı açtı. Genel Başkan toplan- tda bulunmadığından üyeler oara- sından bir Başkan seçmek gerekiyor- du, Arkadaşları Fuat Sirmenin adını ortaya attılar. Sirmen, geçen defa da kendisinin başkanlık ettiğini ha- tırlatarak özür dilemek istedi. Gali- ba, alışmaktan korkuyordu. Ama Aksal, Sirmenin adaylığım koydu ve eski (oOAdalet im Mr en edildi. Ondan müzake- relerin ciddi faslına geçildi. Genel Merkezin bir raporu vardı, Onun tet- kikine başlandı. İnönü geliyor ni sonraki celse, 16'da açıla- am o sırada Genel Mer- kezin kapısın da bir otomobil dur C.H.P. Genel Merkezi Allah bu günleri de gösterdi önünde bir Bakan arabası