6 Şubat 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

6 Şubat 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

SANAT Haberler Gülegüle Ankaralı şiirseverlerin çok (o yakın- dan tanıdıkları şair Ümit Yaşar Oğuzoan geçen Ooperşembe Oo akşamı başkentten ayrıldı. Sekiz on yıldır Ankarada bulunan şair İş Bankasın- da çalışmaktaydı. Onbeş yıl oOemek verdiği bu bankanın 27 Mayıs sonra- sı yöneticileri nedense (oOğuzcandan rahatsız olmuşlardı. Oğuzcan, ilgili- leri bu rahatsızhktan (okurtarmak için görevinden istifa etti. Şimdi İs- tanbulda, Yapı ve Kredi Bankasında yeni bir göreve b&şlıyacaktır. Hemen her şiir gününde, her top- lulukta bulunup bol bol şiir okuyan Oğuzcanın, çoğunluğunu genç kızla- rın teşkil ettiği kalabalık bir hay- ranlar grubu vardı. Ankara o sanat çevresinde kendisini sevenler (okadar sevmiyenler, beğenenler kadar beğen- miyenler de yok değildi Denge bozuldu Şair Oguzcan ile Arısoy sevişirlerdi ama, doğrusu pek de geçinemez- i. Hattâ uzunca bir süre dargın da kaldılar. Şiir günlerinde sık sık bir arada görünürlerdi. Oguzcanın ayrılışından bir gece önce Sanatse- venler Klübünde oturuyorlardı. Yan- larında küçük bir dost grubu vardı. Oğuzcan, Arısoya baktı baktı, sonra içini çekerek: "— Ankarayı sana bırakıyorum ar- tık Ansoy" dedi. istediğin gibi hük- medebilirsin. At da senin, meydan- da..' Ansoy martinisinden bir yudum aldı, ve: — İş senin bildiğin gibi değil" diye cevap verdi. "Sen gidiyorsun, denge bozuluyor. Ben şimdi şiirlerimin değerini nasıl ispat edeceğim?" Sergiler Geçen hafta içinde Ankarada üç ye- ni sergi açıldı. Bunlardan biri AKİS, 6 ŞUBAT 1961 genç ve değerli sanatçı Asuman Kı- lıçın Türk -Amerikan Derneğinde aç- tığı sergiydi Asuman Kılıç, geçen yıl da Mayıs ayında gene aynı o yerde bir resim sergisi açmıştı. O günlerde Kızılay Meydanında gaz bombalan patlıyor, joplar (ogençlerin başında, sırtında rock'n roll yapıyordu. Bu yüzden, Asuman Kılıçın bu o güzel sergisi yeterince ilgi göremedi. Bu yılki sergisinde genç sanatçının 82 tablosu var. Bunlar daha çok "abst- rait" ve figüratif çalışmaları göste- riyor. Tablolardan 26 sı, son altı ay- lık çalışmanın mahsulü. En çok dik- kati çeken eserler "Ağaçlar", "Kilim deseni", "vazo" ve "Kompozisyon" adlarını taşıyanlardır. Sergi, o genel- likle, Asuman Kılıçın başarı yolunda emin adımlarla ilerlediğine tanıklık etmektedir. Milli İkinci sergi, Kütüphanede nunda, genç yaşında ölen değerli res- sam Akalın geride bıraktığı tek mi- ras, bu bütün canlılığı ve tazeliğiyle yeniden yaşar bulmak mümkünse de, sergi- nin ne kadar ilgi göreceği şimdiden kestirilemez. Ancak resimseverlerin, Milli Eğitim Bakanlığının ve geniş bütçeli kurumların bu resim sergisi- ne ilgi gösterip Oo göstermiyecekleri sorusu Ankara sanat çevresinde her- kesin ağzında dolaşmaktadır. Üçüncü sergi, Sanatseverler Klü- bünde Jale Yasan adında bir ohanı- mın açtığı sergidir. Açılış gününde ilk dikkati çeken, davetlilerin kay- mak tabakadan oluşlarıydı. Sergi sahibi, davetsiz kimsenin içeri girip kokteylden sebeplenmemesi için son derece dikkatli; titiz davranıyordu. Sergiye gelenler arasında Kasım Gü- lek. Munis Faik Ozansoy, Mahmut Dikerdem, ressamlardan ise, Cemal Bingöl, Rami Uluer, Salih Urallı, Jer- fi Kayhan bilhassa göze (oçarpmak- taydılar. Davetli bâzı hanımlann gi- yinişleri sergiyi bir moda defilesi hâline sokmuştu. Sergide (o yetmişe yalan resim vardı. ikram gani İdi* Asuman Kılıç Renk dolu bir sanatkar Ortalıkta dolaşan telâşlı ve oldukça hırçın görünüşlü bir hanımın, sonra- dan, sergi sahibi Jale Yasan olduğu anlaşıldı. Klübün teypi hafif dans müziği çalıyordu. Daha sergi açılma- dan bir resmin üzerine "Satılmıştır" kartı konmuştu. Sergi sahibinin ya- kın dost çevresi hariç, resimle ilgili hemen hemen kimsenin tablolara bakmadığı bilhassa dikkati çekiyor- du. Bu grup daha ziyade ikramdan müstefit olmanın isabetine inanmış görünüyordu. o Resimle ciddiyetle uğraşan bir hanım, rastladığı bir şaire, merakla sergi hakkındaki fi- kirlerini sordu. Şair, bilinen hikâyeyi telmihen: — Jale hanım bu resimleri dev- let Zorla mı yapıyor acaba, diye düşünüyorum" dedi. Bir başarı Genç sanatçılarımızdan Yıldıran Keskinin "Le Lantayn" adlı piye- si, Pariste çıkan L'avamt-Sceu adlı dergide yayınlanmıştır. Eser Fransız, Alman ve İsviçre tiyatrola- rının 1961 repertuarlarında da yer almıştır. 29