6 Şubat 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

6 Şubat 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

da -ki bu komisyon çalışmalarına onbeş gün önce başlamıştı- Bakanlı- gın kuruluşu üzerinde çalışmaktadır. Plânlama Kurulunun çalışma gün ve saatleri de tesbit edilmiştir. Ko- misyon ve komiteleri mesailerini bi- tirinceye kadar, her gün çalışacak- lardır. Sabah saat 9 dan 13 e kadar komita ve komisyon çalışmaları ya- pılacak, bir buçuk saatlik bir öğle tatilinden sonra saat 14 30 dan 18 e kadar komite ve komisyonların re- daksiyon Lie ai devam edecek- ir. Bu suretle bir ay sonra Milli Eğitim Planı Taslağı tamamlanabi- lecektir. Bu çalışmalarla İlgili olarak Ta- lini ve Terbiye Dairesi içinde bir Da- imi Şüra Bürosu kurulmuştur. Bu beslenmesine İmkan vermektedir. Öbür çalışmalar Milli Eğitim Bakanlığında O başlı- yan sessiz ve semereli çalışma- lar sadece bu Planlama Kurulunun faaliyetinden ibaret değildir. Bunun dışında da, yeni ve hamleci bir ruhla çeşitli alanlarda çeşitli ei başlanmıştır. Bunların en önemlile- rinden biri, bu yıl köylere gönderi, len 12 bin yedeksubay öğretmen ve köy okullarındaki Öğretimle ilgili ça- lışmalardır. Mesleki bilgileri hemen hemen biç olan 12 bin genci köylere göndermek, sonra da onları kaderle- riyle başbaşa bırakmak, bütün e- meklerin, bütün ümitlerin boşa git- mesi demektir. İster yedeksubay öğ- retmen olsun ister asil öğretmen ol- E verecek broşürlerdir. İlk bro- r "Dersimizi Nasıl Plânlarız?" a» m taşımaktadır ve köy öğretmen- lerine gönderilmiştir. Bundan başka Güzel Sanatlar, İlkokul Yönetimi, Halk öğretimi, Okur Matematik, Tarım, Çocukları Tanı , Çocukları Değerlendirme gibi konularda da broşürler hazırlanmıştır. Bir kısmı- nın baskıları otamamlanmak üzere- dir. Bunlar birbiri ardına öğretmen- lerin ellerine ulaştırılacaktır. Ayrıca Buaz Zambaklar, Memleketi ile Mefküreci öğretmen adlı ülkücü ki- taplar bugünün diliyle, yeniden ba- sılmıştır. Bu suretle köyde güç şart- lar altında çalışan meslekten öğret- menlere ve genç yedeksubay öğret- menlere mânevi ve fikri gıda verü- Orta Anadoluda bakımsız bir bura, Talim ve Terbiye Kurulu üye- leri arasından seçilen bir Genel Sek- reter tarafından idare edilmektedir. Plânlama Kurulunun çalışmaları sonunda hazırlanacak taslak, bir an- ket formüleri ile birlikte Milli Eği- tim Şürası üyelerine tetkik ve mü- talea için gönderilecek ve sonra da Şura toplantıya (o çağırılacaktır. Bu suretle katılacak üyeler, da ha önceden Oo öntasarıyı (o incelemek üzerinde çalışmak, gerekli gördük lerl teklifleri hazırlamak İmkânını bulabileceklerdir. Şüranın yaz ayla rına doğru toplantıya çağınlabilece- gI tahmin edilmektedir. Yıllardan beri bir Milli Eğitim Plânına duyulan büyük ihtiyâcın cid- diyetle ele alınmış elması yüreklere su serpmekte gelecek için ümitler AKİS, 6 ŞUBAT 1961 Evvela cehalet yenilecek... sun, köyde çalışanların her bakım- dan desteklenmeleri, yalnız bırakıl- mamaları, fikri gıdalanmalarına İm- kan verilmesi gerekmektedir. Aksi takdirde, köyün iptidai şartları ve çeşitli güçlükleri karşısında bu genç lerin ümitsizliğe kapılmaları, kendi- lerini bir çeşit mahkümiyet süresini doldurmak o zorunda olan kimseler arzetmelerl çok omümkündür. Ba kanlık bu noktayı isabetle tesbit et- miş, süratle ve elde mevcut İmkân arının azamisi ölçüsünde çalışmaya koyulmuştur. İlk olarak, öğretmen Okulları Genel Müdürlüğüne bağlı bir "Öğretmeni İşbaşında Yetiştir- me Bürosu" kurulmuştur. Bu büro, şimdilik on çeşit broşür hazırlamış- tır. Bu broşürler öğretmeniz mesle- ki bilgisini tazcliyeçek, ona yeni bil- köyün umumi görünüşü miş olacaktır. D.P. iktidarından ön- ce, Bakanlığın eğitmenler İçin ha- zırlamış olduğa 1. Yıl, 2. Yıl, 3. Yıl adlarında çok faydalı kitaplar var- dı. D.P. tktidarınca bunlar eğitmen* lere göndertilmemiş, ambarlarda çü- rümeğe mahkum edilmiştir. Şimdi bu kitaplar da gün ışığına çıkarıl- mış, mevcutlar derhal gönderilmiş ve kâfi miktarda basılmasına başla- nılmıştır. Öğretmenler için her obakımdan faydalı görülen, ama gene DP ikti- darınca yayınına son verilen İlköğ- retim Dergisi de yeniden yayınlan- mak üzeredir. Bu dergi 25 bin adet basılacak Ove bütün o öğretmenlere gönderilecektir. Dergi hem mesleki bilgilere, hem de genel kültür ve sa- nat çalışmalarına yer verecektir. 25