17 Temmuz 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 12

17 Temmuz 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 12

Akıl Almaz İşler! Ekrem Alican Siyasi faaliyet yasak, değil mi? Bakınız, elinden tutula tutula politik- hayatına sokulan, elinden tatula tatula gelişmesine çal çılan, elinden tatula tatula kendi ayakları üzerinde durması sağlanmak istenilen ma- ruf Y.T. P. nin D. P. avına çıkmış lideri Ekrem Alicanın siyasi faaliyet sayılmayan nutukları: Y. , D. P.den açılan boşluğu doldurmak için kurulmuştur. Biz, 1946 da 'D. P. tarafından ortaya konan iktisadi görüş ve politikayı e bir siyasi teşekkülüz. Bu, yürüyecek. nin karşısında kurulmuş bir teşkilâtız. Onunla müca- dele zl vazife ve gayemizdir. C. H, P. ile en şiddetli şekilde mücade- le edeceğiz. Bugün o Yassıadada D. P. nin yanlış yoldaki, hareketlerinin o hesabı soruluyor. Fakat C. H. P. eski yolunda devam etmekte, partizanca tu,- tumunu o hâlâ sürdürmektedir. Şuna inanıyoruz ki C H. P. yeni Anaya- saya rağmen, iktidara geldiği takdirde partizanlığa devam edecek o ve memleketimizde böylece partizan zihniyet ilanihaye devam edip gidecek- İşin asıl eğlenceli tarafı, bu sözlerden bazılarının meydanlarda, çar- daklarda söylenmiş olmasıdır. Gerçi, söyleyen Alicandır. Meydanlarda, çardaklarda toplananlar ise bir kaç kişiden ibarettir. Bütün Y.T. P. ağız olup konuşmaya kalksa, cürmü kadar yer yakar. Ama, uzun aylardan beri devam ettirilen bir tuhaf vaziyete son verme zamanı her halde gel- miştir. Bu, siyasi faaliyet ya herkese yasaktır, ya hiç kimseye.. Ama, bazı kimseler için politikaya giriş kapısı olsun diye kurulduktan sonra pusu- layı şaşırmasına rağmen elinden tutulmakta devam edilen Alicanlı par- ti söyleyecek, ötekiler susacak! Bunun, adaletle uyuşan tarafı çok değil- dir. Gerçi, işin big ötekilerin sustuğunu İddia etmek de biraz fazla saflıktır. C. K. M. P. nin iri kıyım lideri halka hitap etmektedir, Hem de, şahsiyetinin ehteresan olması dolayısıyla toplanan çok daha büyük kala- balıklara.. Eh, C. H onun mehareti saman altından su yürütme Her şey gösteriyor ki bu cuma günü, Kurucu Meclis güzel parla- mento binasında toplanıp ta seçim tarihini tesbit ettiğinde M. B. K. der- hal siyasi faaliyeti serbest bırakmalıdır. Zaten, mantığın icabı da budur. Bir zamanlar bazı çevrelerde pek revaçta olan "C. H. P. ne müm- kün nisbetinde zarar vermek", "C. H. P. ni tahrip" politikası, hele Refe- randumdaki neticeden sonra pek öyle akıllı davranışı olmadığına göre herkese birden "Hodri meydan!" demek ve karşılıklı mavi boncuk teati- sine son vermek çok iyi olacaktır. Nefesine güvenen nasıl borazancıbaşı olursa, kendine güvenen de çıkar, millete, D. P.densonra, C. H. P. yi de Yassıadaya göndermeyi, sonra kendini iktidar koltuğuna aim. tavsiye eder. Eder, cevabını da alır! Bundan kolay ne var? 2 . P. de armut devşiriyor sayılamaz. A. P. ye gelince, . 21'inde Kurucu Mecliste kararlaştı- rılacaktır. M.B.K. ile Temsilciler Meclisinin müştereken bu tarihi toplantı sonunda Genel Se- çimlerin tarihi belli olacaktır. Şimdi- lik revaçta olan gün. | Ekimdir. Seçimlerin daha öne alınması bazı teknik sebepler yüzünden imkânsız gibidir. Bu teknik sebeplerin başın- da, seçmen kütüklerinin yeniden göz- den geçirilmesi ogelmektedir. Refe- randum için hazırlanmış olan kütük- lerde bazı noksanlıklar olduğu, tat- başgöstermesi (o arzulanmadığı / için biraz zamana İhtiyaç görülmektedir. 15 Ekimin uygun tarih olarak a- lınmasının bir başka ve esaslı sebebi vardır. Tecrübe sahibi kimseler 29 Ekim günü,- milli iradeden çıkma idarenin tamamen teşekkül edip iş başında Obulunmasını faydalı gör- mektedirler. Milli iradeden çıkma bir Cumhurbaşkanı, bir Başbakanı, bir hükümeti ve Türkiye Büyük Millet Meclisiyle devlet o gün ayakta bulu- nacaktır. Bayram şenlikleri öyle ya- pılacaktır. Kanuna göre seçim neti- celerinin ilân edilmesinden beş gün sonra T.B.M.M. toplanarak devletin yeni Başkanını seçecek, o da Başba- kanını hükümet okurmakla vazife- lendirecek'». " Seçimler 15 Ekimde yapıldığı takdirde netice 20 Ekim tarihinde ilân edilebilecektir. Böyle- ce ayın 25 inde Meclis toplanacaktır. Bu suretle Cumhuriyetin 38. yıldö- nümü yeni idareyi ayakta hazır bu- lacaktır. Nitekim, haftanın ortasında yeni Büyük Millet Meclisinde (o toplanan Kadri Kaplan Söz söylemeyen sözcü AKİS, 17 TEMMUZ 1961