17 Temmuz 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

17 Temmuz 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

S A N Haberler Kolejliler tiyatrosu (Geçen mevsim Ankarada kurulan "Ankara Kolejleri Mezunları Ti- yatrosu", amatör bir kuruluş olarak, çok kısa bir süre içinde hem adını doyurabilmiş, hem de yararlı çalış- malar yapmıştır. Yaz aylarından faydalanmayı dü- şünen tiyatro yöneticileri 9 ili içine alan geniş bir turne düzenlemişler ve bu ayın ilk haftasında yola çıkmış- lardır. Trabzon, Rize, Giresun, Or- du, Samsun, Amasya, Sinop, Kasta- monu ve Çankırıya gidecek olan "Ankara Kolejleri Mezunları Tiyat- rosu" bu illerimizde üç ayrı oyun oynıyacaklardır. o Oyunlardan biri Namık Kemalin "Vatan Veya Silist- ir. Eseri Esen Ünür sahneye Dekorlar Metin Gür- günündür. İkinci oyun, bu amatör topluluğun kurucularından olan genç kolejli Yahya Tezelindir. Eserin adı "Renkler ve Biz"dir. Eserin sahneye koyucusu da dekoratörü ile dır. Üçüncü oyun, Thornton Wil derin "Trenton ile Camden'e Mutlu Yolculuk" adlı eseridir. Bu Oyunu da Esen Ünür sahneye koymuş, de- korlarım Metin Gürgün hazırlamış- tır. Bu çeşit amatör tiyatro topluluk- larının çoğalması ve memleket için- elbette ya- rarlı' sonuçlar verecek çalışmalardır. Deneme Özel Sayısı Türk Dili dergisi tarafından hazır- landığını oOönceden bildirdiğimiz A T "Deneme Özel Sayısı" bu ayın ba- şında yayınlandı. yayınlanmamıştır. Dili dergisinin bu sayısı büyük boy- da, 114 sayfalık bir eserdir. Özel sa- yının başında "deneme" türünü ta- nıtan kısa bir yazı da vardır. ca derginin sonunda, özel sayıya e- serleri alınan yazarların hayatlarını, sanatlarını ve eserlerini tanıtan kısa bir biyografya bulunmaktadır. Türk edebiyatında da son yıllar- da gelişme istidadı gösteren bu tü- rün asıl ustalarından çeviriler oku- mak, bu konuya daha ilgi duymayı gerektirecektir. Bu özel sayının fi- yatı 250 kuruştur. "Bir lugat bulamadım" Uu ozan İlhan Berk nihayet -evet, nihayet- muradına nail oldu: İn- giltereye gitti. Gezi bir ay kadar sü- recek. İngiliz Kültür Heyetinin da- vetlisi olarak gittiğini söyleyen ulu ozan, Londrada, yapılmış bir prog- ram gereğince ünlü İngiliz ozanları, romancıları ve yazarlarıyla tanı- şacak ve sanat eserlerini görecektir. Bu arada BBC Radyosunda da bir veya iki konuşma yaparak 50 ster- ling kadar para kazanabileceğini um- maktadır. Ulu ozanın umutlarından biri de, hâlen Can Yücel ile Tektaş Ağa-oğlunun Londrada bulunuşudur. BASIN İLAN KURUMU GENEL MÜDÜRLÜĞÜNDEN 195 sayılı kanunla kurulan "BASIN İLÂN KURUMU" Genel Müdürlüğü, ile Şube Müdürlüklerinin adres ve telefon numaraları aşağıda gösterilmiştir; İlgililere duyurulur. Genel Müdürlük: Telefon : Şube Müdürlüğü: Şube Müdürlüğü: İstanbul - Türk Ocağı Cad. No: 1 Kat 3 224384 - 85 İstanbul - Türk Ocağı Cad: No: 1 kat 3 Ankara - Ulus İş Hanı E Bloku Kat 2 No: 41 Telefon: 105817-'105787 Şube Müdürlüğü: İzmir - 2. Kordon Mimar Kemalettin Cad. Küçük Kardiçalı Han Telefon : 23911 Telgraf: BASINKURUMU AKİS, 17 TEMMUZ 1961 (Basın - 12045/2343) — 68 İlhan Berk "Bir' lugat bulamadı) Onlar sayesinde, pek de paraya ih- tiyaç hissetmeden Oo yaşıyabilecektir. Bu gezi, aslında geçen yıl Mayıs ayında yapılacaktı. İlhan Berk bü- tün muamelelerini tamamlamıştı ki, 27 Mayıs ihtilali oldu ve Berkin ge- zisi geri kaldı. Doğrusu, ozan bun- dan son derece üzülmüştü. Şimdi, yıllardan'beri özlemini çektiği (o bir umudu gerçekleşmiş olmaktadır. Ne var ki, Ankarada ve ozanın ardında bıraktığı arkadaşları günlerden beri bir problemi çözmek için uğraşmak- tadırlar. Bilindiği gibi, İlhan Berk "Ulu Ozan" adıyla anılır ve öyle bilinir. Bir-iki gün kadar önce hikayeci Orhan Duru, ozan Özdemir İnce, e- leştirmeci Veysel Öngören, ressam Murat Katoğlu-ki bunlar İlhan Ber- kin sevdiği kişilerdir-oturmuş konu- şuyorlardı. Bugüne kadar İlhan Ber- ke "Ulu Ozan" deniyordu ama, üs- tat şimdi İngiltereye gitmişti. Ora- dan görgüsü, bilgisi, kültürü arta- rak dönecekti. Bu duruma göre, es- kisi gibi "Ulu Ozan" demek pek de yakışık almıyacaktı. Kendisine lâyık başka bir "lugat" bulmak gerekiyor- du. Dört genç sanatçı ve yazar, saatlerce düşünüp, çeşitli "lügat'lar üzerinde tartıştılar ve fakat kesin bir sonuca varamadılar. Bu konuyla ilgilenecekler, Ulu Ozan İçin bula- cakları "lugaf'ları sayfamız adına gönderebilirler. Kolaylık olmak üze- re bunlar ilgililere ulaştırılacaktır. 27