17 Temmuz 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

17 Temmuz 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

KADIN Aile Kocanızı yükseltebilirsiniz Ges kadın dinleyicilerine şöyle bir baktı, sonra elindeki notları bı- rakarak: "— Emin olun ki kocam ve ben, hayatta başarı kazanmanın teknik bilgiye dayandığını öğrendikten son- ra bizim için herşey değişti. Daha bir sene evvele kadar her işimiz aksi gi- diyordu. Kocam birkaç kere iş değiş- bir defa da başarısızlık yü- intihara i için birşeyler yapabilirsiniz. (o Biliyorum, o nasihat etmek kolaydır. (o Ekseri doğru yolu bilir, fakat Onu bir türlü seçemez, çıkmazlara gireriz hayatı hususunda bahsedeceğim 've size İz- lemenizi salık vereceğim, kaideler aslında kolay tatbik edilir şeylerdir. Bu konuda insanlar hakikaten bil- gisiz kalmışlardır. (İşte bunun için de bunları öğrenmekte büyük fayda vardır" dedi. Genç kadın tekrar notlarını eline aldı. Sarışın, güzel bir kadındı. Çok sade bir hali vardı. e Dinleyiciilerine itimat telkin ediyordu. Adı Anne Ro- . Amerikalı meşhur iaadel Mi- casını (o yükseltebilirdi. £ Dinleyiciler bu sırra ermek üzere toplanmış bu- lunuyorlardı. İlk adım Hat müşterektir. Kadının, erke- gin işine müdahale etmeden onun işiyle ilgilenmesi saadetin ilk şartı dır. Kocasının hayatta başarı kazan- masını isteyen her kadın ilk önce ko casıyla arasında anlayışlı bir arka- daşlık kurmalıdır. Erkek bütün dış meselelerini karısına anlatmak ihti yacını duyduktan sonradır ki kadir ona yardımcı olabilir. Yapılacak ilk iş, erkeğe ne iste diğini bilmesi hususunda yardım et mektir. Ne istediğini bilmek hakika ten- başarının ilk şartıdır ve bu zan nedildiği kadar basit mesele değildir İnsanlar hayatta başarı okazanmak isterler ama bu ekseriya bir çoçuğun büyük adam olmak istemesi gibi ol- 30 dukça müphem birşeydir. Kocanızı ve sizi hayatta en çok ne tatmin e- decektir? Evvelâ buna karar veri- niz, Ön plânda olan para mıdır, pres- tü midir, iktidar mıdır, başkalarına hizmet midir? Huzurlu, sakin bir ba- yat mı, yoksa rizikolu, maceralı bir hayat mıdır? Evvelâ buna karar ve- riniz, sonra bunun yolunu bulunuz. Kocanız meselâ, "Ah, zengin olsak!' dememelidir. Ama zengin olmak için atılacak ilk adımı tespit edip, hep o amaca, O elle tutulur müspet amacı doğru yürümelidir. Hayatta ne iste diğini bilen pek az insan vardır. Zen- gin olmak için belki işe gazoz sat- makla başlamanız lâzımdır. İlk he- def bu basit hedef olmalıdır. Ondan sonra da atlama yapmayınız. Bir ba- sit- hedeften bir derece daha yükse- gine doğru, hayale kapılmadan, ça- lışarak ve yalnız kendi çalışma gü- cünüze dayanarak yürüyünüz. İşinizi seviniz yy ilk şartı ne istediğini bil- mekse, ikincisi işini (o sevmektir. Bunu da insan arzu ile, yavaş yavaş elde edebilir. En basit işin bile ilgi çekici tarafları vardır. İki inşaat a "Ne melesine, yapıyorsunuz?" diye sormuşlar, o birisi oOmuz silkmiş, "Tuğla, diziyorum" demiş, öteki memnun, "Kilise yapıyorum" diye vap vermiş. İnsanın işini sevmesi için işine ait bütün bilgileri edinmesi, her yerde işine ait malümat toplamaya çalışması, işi hakkında kafa yorma- sı lâzımdır. Kadının bu konuda eşine Dorothv Carneğie Saadet öncüsu pek çok faydası dokunabilir. İşi hak- lâzımdır. Yaptığımız her işle toplu- ma hizmet ederiz. Kocanıza bunu tatlı bir şekilde hatırlatınız. Sabah- ları yatağınızdan * zevkle kalkınız. Bu davranışınız o kocanıza da geçe- cektir. Kocanızın iş arkadaşlarını siz seçemezsiniz, fakat evdeki ahbapla- rı ekseriya siz o seçebilirsiniz. Onun için neşeli, enerjik, hayatı seven kimselerle ahbaplık kurmağa dikkat ediniz. Menfi ruhlu, uyuşuk, dediko- ducu insanlardan sakınınız. Kocanızı dinlemesini öğreniniz Kon dinlemesini biliyor musu- Onun için hayatta en önem- li şeyin dış hâdiseleri sise anlatmak olduğunu, sizden bu konuda arka- daşlık beklediğini ( biliyor musunuz? Sizin de dertleriniz var. o haklısınız. Çamaşırcı kadına okızdınız, terziyle bozuştunuz, ama kocanısın bürosun- dahale etmeyiniz. Kendisini anladığı- nızı hareketlerinizle, gözlerinizle de gösteriniz. O uşurken, gözünüz dolu sigara tablasına, çarpık kalmış perdeye takılmasın, ukalâlık ta et- meyiniz. Eğer anlattıklarına İtirazı- nız varsa, bunu zekâ ile, sükünetle, kızdırmadan yapınız. Nasihatlerinizi emir şeklinde değil, "acaba daha iyi olur mu?" şeklinde suallerle ortaya atınız, Size söylediği (o şeyleri hiçbir zaman başkasına (oanlatmayınız ve öfkelendiğiniz zaman anlattığı şey- lerden istifada etmek, meselâ patro- na hak verip onu küçültmek tarafı- na gitmeyiniz. Belki kocanızın size bile söyliye- mediği hayalleri vardır. Ona cesaret veriniz. Kendisine inandığınızı ihsas ediniz. Size açılabilsin. Hayal ile ha- kikatin, çalışma gücüyle sınırlanabi- leceğini unutmayınız. Hayalden kur- tulmanın çaresi, herşeyin daima ça- lışarak elde edileceğini hatırlamak- tır. Müphem hayaller böylece kaybo- lur. Kocanız birşeyler (o yapabileceği- ne, fakat bunu çalışma gücü nisbe- tinde yapabileceğine inanır. Onun yalnız ekmek parası kazanan gaye- mak istediği adamı tanıyınız. Amatör olarak kocanızın işiyle il- gileniniz, İşten anlayınız. Gerekirse ona yardım edebilecek şekilde ken- dinizi hazırlayınız. Bu, hiçbir zaman yardım hudutlarını aşmasın. İnsan yeni birşey öğrendikçe ken- disi'ni yeni ve genç hisseder. Fırsat- lardan istifade ediniz, okuyunuz. ge- AKİS, 17 TEMMUZ 1961