17 Temmuz 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

17 Temmuz 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

YURTTA OLUP BİTENLER oldukça titiz a e Seçim- lerin dürüst, rültüsüz patırdısız olmasını arzulayan ihtilâlin öncüleri, siyasi faaliyete tam olarak izin ve- rilmesinin zamanı üzerinde Önemle . durmaktadırlar. Bu süre içinde yurt- ta büyük gürültülerin çıkabilmesi ih- timali M.B.K. yi endişeye düşürmek- tedir. o Partilerarası münasebetlerin pek iyiye gitmediği aşikârdır. Ser- best bırakılacak siyasi faaliyet sü- resinde ortaya çıkacak durumun ne kestirilememekte, tahmin edilmektedir. nın Siyasi faaliyetin ta- mamen serbest bırakılması konusun- da önümüzdeki hafta içinde yeniden toplanması muhtemeldir. esmiyeceği M.B Partiler “Birleşelim, güzelim!" Gin bıraktığımız günlerden bir Yenişehirindeki Büyük Hanın kapısından Saim Ayan adında bir küçük odacı çıktı. E- linde iki zarf vardı. Evvelâ, biraz yukardaki Menekşe sokağa, oradan Necatibey caddesine uğradı, zarfla- rı üzerlerinde yazılı adreslere bırak- Saim Ayan, Muhafazakâr Parti adını.taşıyan bir siyasi (o teşekkülün odacısıdır. Muhafazakâr Parti, Bü- yük Hanın çatı katındaki bir odada icra-i faaliyet etmektedir. Muhafa- zakâr Partinin Genel Başkanı. Ya- Muh. P. Genel Merkezinin levhası Rumbadan cumbaya . masa" şar Yurtövendir. Genel Başkan Ya- şar Yurtöven, ayni zamanda daha az muhafazakâr bir işin, La Bohem pavyonunun sahibidir. Referandumdan bu yana ortaya atılan ve dedikodusu bitirdiğimiz haftanın sonlarında bir de "siyasi ih- tilâfa yol açan "partilerin birleş- mesi" oyununun bir perdesi, işte bu Muhafazakâr Partinin Genel Merke- zinde geçti ve küçük odacı Saim A- yan'ın taşıdığı ir işin (o yazılı tek unsurunu teşkil ett Eski bir D. P., yeni bir A. P. sempatizanı olan Yurtöven mütead- dit müracaatine rağmen A.P. ye kapa gı atamadığı için, A.P. nin Y.T.P. ile birleşmesinde kendi hesabına fayda mülâhaza etti ve hemen paçaları sı- vadı. Kalemi çekti ve bu iki partiye hitaben bir mektup döşendi. Sonra bu mektubu, daktiloda çoğalttırdı ve partilere yollamak üzere zarfla- dı. Bir daktilo o sayfasını geçmeyen mektubun başında "Halkın sesi, Hak ve Hakikatların sesidir" ibaresi bulu- nuyor ve daha aşağılardada Y.T. P. lilerle, A. P. liler bir "köşeli olmayan etrafına davet o ediliyorlardı. Ne var ki Yurtöven, mektubun bir yerinde bir eksiklik (o olduğunu hatırlıyarak hemen zarfları yırttı ve bir defa daha bu tarihi hâdisenin ilk adımı olan mektubun üzerine eğildi. dı: Cevap müddeti Kâğıtlar bir defa. daha makinelere geçirildi ve mektup yeniden yazıldı. Bu sefer mektubun altına "En geç 15 Temmuz 1961 tarihine kadar cevap verilmesi rica olunur" ibaresi yerleş- tirilmişti. Şimdi tamamdı. Yurtöven ellerini sevinçle ovuşturdu ve omek- tupları imzaladı. Ağızları yapıştırı- lan zarflar Partinin küçük oodacısı Saim Ayana teslim edilerek, gidece- ği yerler tekrar tekrar tarif edildi. Saim Ayan, tarihi misyon yük- lenmiş insanların gururu içinde Bü- yük Hanın çatı katını terketti. Bir sözün tepkileri Teşebbüs, çapından umulmayacak bir önemi bitirdiğimiz 'haftanın sonunda aldı. Muhafazakâr Partinin pavyon sahibi Genel Başkanının mektupları her iki partide, tetkik e- dilirken meşhur "Bütün dünya pro- leterleri, birleşiniz!" sloganını hatır- latır şekilde "D. P. oylarının bütün mirasçıları, birlesiniz!" propaganda- sı İşletilmeye açıldı. İşin. şampiyon- luğunu, tahmin olunabileceği gibi ge- rici basın yapıyor ve bir hayanın yaratılmasına çalışılıyordu. Baksanı- za, Referandumda ne güzel netice alınmıştı! Ee, seçimlere de birlik ha- linde ve tek bayrak altında gidilirse, oylar dağılmayacaktı. Ancak gerici AKİS, 17 TEMMUZ 1961