17 Temmuz 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

17 Temmuz 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

SPOR Milli Lig İndir - bindir n aya yakın bir süredir Beden Terbiyesi Genel Müdürlüğü gö- revini yapmakta olan Bekir Silâhçı- lar, uzatılan kâğıdı okuduktan sonra geri vererek: — Biraz itidalli olmalısınız, tifanızı kabul edemem" dedi. Özyurt kararlıydı. Ancak Müdürün konuşması karşısında rarından vazgeçti. Olay, geçtiğimiz haftanın orta- Jarında birgün cereyan etti. Bursada yapılan baraj maçlarında ikinci ve üçüncü-olan Altınordu ile Yeşildirek klüpleri, milli ligin 18 takıma indiril- mesine itiraz etmişler ve haklarım aramışlardı. Merkez Danışma Kuru- lu bu sebeple geride o bıraktığımız hafta çarşamba günü toplandı. lantıya Bütün üyeler katıldı. lâ, Danışma Kurulunun "her toplan- tısına gelemeyen Burhan Felek bile oradaydı. Danışma kurulunun diğer üyeleri Rasim Adasal, Nuri Gücüye- ter, Sadi Batu ve Rauf Meleksoy da erken saatlerde toplantı için Genel Müdürlük binasına gelmişlerdi. Çün- kü bu toplantının öncekilere oranla değişik tarafları vardı. En önemlisi, iki klüp hakkında hayati bir karar verilecekti. Bu kararla Yeşildirek ve Altınordu klüpleri ya milli ligde oy- nayıp büyük ümitler içinde faaliyet- lerine devam edecekler, ya da adları bir daha duyulmıyacaktı. Üç saat İs- Genel ka- süren toplantıda Önce Futbol Federasyonu Başkanı oMuh- terem Özyurt konuştu. o Federasyo- nun iki yıl önceden hazırladığı prog- ramı tatbik edebilmesi için milli lig mutlaka 18 takıma inmeliydi. Sonra, Futbol Federasyonunun hukuk söz- cüsü Rahmi Magat söz alarak, hu- kuki' yönden Altınordu ve Yeşildire- kin bir hak iddia edemiyeceklerini açıkladı. Sıra klüplere gelmişti. Al- tınordu ve (Yeşildirek (o temsilcileri, federasyonun kararının hukuka ve yönetmeliklere uymadığım İleri sür- düler. Gösterdikleri' örneklerle hava, iki klübün lehine dönmüştü. Özellik- le -Yeşildirek otemsilcisinin o sözleri büyük dikkat topladı. Futbol Fede- rasyonunun bir itirazı, iki klüp lehi- ne olan havayı daha da kuvvetlendir- di. Federasyon temsilcileri, böyle bir karar alındığı takdirde, baraj larının yeniden yapılması gerektiği- ni baraj maçlarında dördüncü, beşin- ci ve altıncı, olan üç takımın itiraz ederek maçların yeniden yapılmasını istemekte hakları bulunduğunu ileri sürdüler. Durum gerçekten düşün- dürücüydü. 34 Ancak, Yeşildirekin iyi (oOkonuşan temsilcisinin derhal ayağa kalkarak federasyon temsilcilerine bir proto- kolü hatırlatması durumu aydınlat- tı. Bursadaki baraj, maçları obaşla- madan önce altı klüp temsilcisi bir protokol imzalanmıştı. Eğer milli li- ge üç takım alınırsa, dördüncü, be- -inci ve altıncı olacak takımlar iti- raz etmiyeceklerdi. Protokol hazır- lanırken federasyon temsilcisi Faik Gürerde hâzır bulunmuş ve proto- kol, Faik Gürer vasıtasıyla federas- yona verilmişti. Muhterem Özyurt, böyle bir protokolden haberi bulun- madığını söyleyince, Yeşildirek tem- silcisi, Futbol Federasyonu üyesi Klüp temsilcilerinin dimlenmeşinden sonra Danışma Kurulu üyeleri uzun met Sertkaya ve içişleri Bakanlığı temsilcisi Osan Nuri Erturu bulma- ya çalıştı. Beş Danışma Kurulu üye- sini ve üç Bakanlık temsilcisini bul- mak çok güç oldu. Meselâ Burhan Feleki bulmaya imkân olmadı. İçişle- ri Bakanlığı temsilcisiyse, toplantı biter bitmez bir. geziye çıktığı bulunamadı ve ikinci toplantı 15.50'de eksik bir kadro ile başladı. Toplantı başladıktan az sonra har- cırahını almak için Genel Müdürlük binasına gelen Danışma Kutulunun en eski üyesi Burhan Felek de alela- cele toplantı odasına çıkarıldı. Bir saat sonra ikinci toplantı da sona ermişti. Üyeler' karar değiştirmeden toplantı odasından çıkarlarken, Be- den Terbiyesi Genel Müdürü içerde kalmıştı. Az sonra kararın değişme- diğini haber alan Federasyon Baş- kam Muhterem Özyurt, yine Silâh- çıların yanına indi. Ancak Özyurt bu defa istifa dilekçesini değil, alı- Danışma Kurulu çalışıyor Hokus, uzun düşündüler ve kararlarını ver- diler: Milli lig 20 takım olarak ka- lacaktı. Yönetmeliklere göre bu se- zon milli ligde bir indirme yapmak imkânsızdı. Haydin toplantıya! Kirar açıklanır açıklanmaz, o Fut- bol Federasyonu Başkam Muhte- rem Özyurt, aynı zamanda müze ola- rak kullanılan toplantı odasına indi ve Genel Müdür Bekir Silâhçılara is- tifasını verdi. Silâhçılar istifayı oka- bul etmiyeceğini ve öğleden sonra bir toplantı daha yapılacağını (o vâ- detti. o Silâhçıların emriyle (Beden Terbiyesi Genel Müdürlüğü Özel Ka- lem mensuplarından Cengiz, telefon- la, Danışma Kurulu üyelerini ve top- lantıya katılan. Milli Eğitim Bakanlı- ğı temsilcisi Muammer Pamuk Mil- li Savunma Bakanlığı temsilcisi İs- pokus nacak tedbirler hakkında bilgi (o ver- mişti. Dışarı çıktığı zaman Özyur- tun çok sinirli olduğu görülüyordu. Bir gazeteci yaklaşıp sual sormak istedi ama, daha sual tamamlanma- dan: "— Bana değil de, kararı veren- lere sorun" cevabı otomatik olarak Özyurtun ağzından çıktı.. Muhterem Özyurt uzun süredir hazırladığı bütün programın bu ka- rarla alt üst olduğu, düşündüklerinin imkânsızlaştığı kanısındaydı. Buna karşılık İstanbulun Cağaloğlu o sem- tinde, İzmirin birçok yerlerinde bir bayram sevinci vardı. Yeşildirek ve Altınordulular davullar ve zurnalar- la milli ligde oynıyacak olmalarını kutluyorlardı. Bu sevinç günlerce devam etti. AKİS, 17 TEMMUZ 1961