18 Eylül 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

18 Eylül 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

YASSTADA DURUŞMALARI şinasi dinleyicilere hâkimler heyeti- nin içeri girmek üzere olduğunu bil- dirdi. "Suçluların telâşı içindekiler" Önde, Başkan Başol yürüyordu. Cübbesi Oiki yanma açılıyordu Zayıflamış olduğu açıkça belliydi Hızlı adımlarla gidip yerine oturdu. S elman Yörük Başkanın sağındaki, Rıza Tunç solundaki koltukları işgal ettiler. Diğer altı hâkim, üçer üçer iki yana sıralandılar. Başsavcı Ege- sel onbir savcıyla birlikte geldi ve id- dia makamına geçti. Başolun önünde bir dosya vardı. Uzun duruşmaların son celsesinin açılması için hiç bir mâni kalmamıştı. Başkan, artık Oo ziyadesiyle meş- hur "Sanıklar getirildiler..." tiradına başladığında sesi, onun da salonun diğer sâkinlerinden daha az heyecan- lı olmadığını hemen belli etti. Sanık- ların isimlerini, yüzlerine bakarak saydı. Bu arada, İlhan Sipahioğluna evvelâ İlhami dedi, sonra dosyaya ba karak yanlışı tashih etti. Menderesin getirilmeme sebebi, işte bu sırada or- taya çıktı. Rahatsız olduğu anlaşı- Fırat 20 yıl Nedim Ökmen 19 yıl Bumin Yamanoğlu 16 yıl Zeki Şahin 15 yıl Mükerrem Sarol - rat - Burhan Belge - gun. Hüseyin Fı- Dilâver Ar- 10 yıl 9 ay Hayrettin Eritmen - türk, Halis Öz- 10 yıl Ethem Menderes - Atıf Bender lioğlu - Hadi Hüsman - Halük Şa man . Sebati Ataman - Nüzhet U- lusoy - Turan Bahadır - Sefer Ero- nat - Kenan Akmanlar - Burhanet- tin Onat - Halil İmre - Servet Sez- gin - Kemal Terzioğlu - Haindi On- gun - Münif İslâmoğlu - Cemal Göktan - Namık Argüç . Mehmet Akın. 9 yıl Enver Dündar Basar - Cemil Mutlu. yıl İhsan Gülez - Halil Turgut. 7 yıl 11 ay Ahmet Salih Korur. 14 Topaloğlu 7 yıl Osman Kavuncu - Halük Timur- taş * Hüseyin Bayrı - Ahmet Ham- dı Sezen - Sabri Erduman - Mithat Perin - Celâl Ramazanoğlu - Tah- sin Yazıcı - Hristaki oYuvanidis Sadık Giz . Behzat Bilgin - Osman Kapani - Kâmil Gündeş - Kemal Binatlı - Celâl Kosova - Faruk Sar- gut - Selâhattin Genç - Mehmet Ço- lakoğlu - Ali Rıza Günçer - Salih Taşar - Ziya Sevginer - Ziya Ka bakcı - Hasan Keşkek - Seyfi Ak Üzeyir Arıcı - Süleyman o Başti mur - Kadriye Caymaz - İbrahim Dizdar oğlu - Mehmet Toros - Saf- fet Işık - Süleyman Kordon - İh- san Doğançay - Demir Ersoy - Ser- vet Erginalp - Fikret Gören - Sey- fi Kubat - Mevlüt Karakaya - Ha- san Hüseyin Mükükçüt - Hasan Po- lat - Ferdane Polat - Abdullah Si- pahioğlu - Halit Tartar - Turgut Tunç - Sezai Girginel - Veli Duman 6 yıl Kemal Eren - Hamit Koray - Fethi Batar - Nail Geveci - Zuhuri Danışman - Süleyman oKuranel Ali Ocak - Doğan Köymen - Mu- Şefik oÇağlayan - Mehmet Sualp - Nurettin Aknoz. Abdullah Aker - Muzaffer Önâl - Salt Agar - Gani Gürsoy - Şefik San - Ali Yaşar - Mustafa Öztürk Daim liyordu, fakat Ada Komutanlığı alâ- kalı raporu henüz sunmamıştı. Ge- lince; okunacaktı. Başkan, avukat- lardan mikrofon başına gelip kendi- lerini takdim etmelerini istedi. Bir kısmı müvekkillerinin siyasi mirası üzerine konma sevdasında olan -mü- dafiler birer birer kalktılar ve isim- lerini söylediler. Sanık (avukatlığını bir politika envestismanı olarak yük- lendikleri açığa çıkmış olan bu kısım müdafiier, tutumlarıyla müvekkille- rinin dâvasına vurdukları ağır dar- beyi umursamaz halde dinleyiciler Hapis Nejat Topçuoğlu - Orhan Uygun - Şeref Saraçoğlu OoOFaruk Çöl . Na- zifi Şerif Nabel - Yaşar Gümüşel - Hüsamettin Coşkun - Nihat Eyri- boz - Piraya Levent - Ekrem To- runlu - Cevat Ülkü . Ali İleri - A- rif Kalıpsızoğlu o Muharrem Tun- cay - Sıtkı Yırcalı - Ertuğrul Ço- lak - Mehmet Erdem - Şevket Ha- sırcı , Servet Bilir - Nurullah İh- -an Tolon - Nurettin Fuat Alpkar- tal - Nahit Ural - Hamdi Bulgurlu -* Ali Dedekargınoğlu - Cevat Köstek - çi - Ali Çobanoğlu - Ali Rıza Kara- ca - Nuri Onur - Hüseyin Ülkü - Sabahattin Parsoy - Mustafa Ze- ren - Abidin Potuoğlu - Ekrem Ce- nani - İhsan Dai - Samih İnal - Cev- det San - Selâhattin Ünlü - Rüştü Çetin - İbrahim Gürgen - Yakup Karabulut - Hidayet Sinanoğlu - Kemal Demiralay - Alt Latif Ağa- oğlu - Tevfik Tığlı - Selim Erengil - Hüsamettin Giray - Ayşe Günel - Mehmet Gürpınar - M. Faruk Gür- tunca - Ali Harputlu . Mucip Ke- malyeri Nizamettin Kırşan . Ha- lük Nihat Pepeyi - İbrahim Sever - Mıgırdıç Şerefyan - Neclâ Tekinel - Nazlı Tlabar - Sebati Acun - Dan- yal Akbel - Selâhattin Akçiçek - Necdet Davran - Perihan Arıbur- nu - Necdet İhcekara - Ekmel Ka- vur - Basri Aktas - Ali Gözlük - Ali Rıza Kılıçkale - Hakkı Kur- mel - Durdu Turan - Dursun Eroal - Saadettin Yalım - Nüzhet Onat - Gıyasettin Emre - Hasan Hayati Ülkün - Zihni Üner - Ali Gürün - AKİS, 18 EYLÜL 1961