18 Eylül 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 15

18 Eylül 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 15

önünde bir geçit resmi yaptılar. Bu sırada, herkes, tahta parmak- lıklar oarasındaki bir zamanların Kudretli (OAdamlarını o seyrediyordu. "Düşeceksiniz, o paraşütünüzü açın Yoksa, tepetaklak gidip kafanızı kı- racaksınız' diye feryat edenleri hı- şımlarıyla kahretmeye o çalışmış, en sonda mukadder âkibetleriyle burun buruna gelmiş bu gafiller takımı en ziyade istihfaf hissi uyandırdı. Âgah Erozanın ağlamaklı bir hali vardı. Tevfik İleri ellerini (o uğuşturuyordu. Fatin Rüştü Zorlu sinirlerine hakim Cezaları Atıf Topaloğlu - Hüseyin Agun - Mehmet Fahri Mete e Ahmet Mor- gil - Nusret Akın . Tacettin Barış - Hamdi Başak - Hamza Osman Er- kan - Rıfat Kadızade - Salim Ço- noğlu - Necmettin Doğuyıldızı - Ab- dullah Keleşoğlu - Asaf Saraçoğ- lu - Fikri Şen - Hamdi Tekay - Veye-si Oran - Selâhattin Karaya- vuz - Pertev Sanaç - İsmail Şener * Mustafa Reşit Tarakçıoğlu . Ke- mal Hadımlı - Burhan Ulutan. 4 yıl2 ay Şemi Ergin - Sait Bilgiç - Os- man Talu - İsmet Olgaç - Hüseyin Ozbay - Adnan Selekler - Ahmet Tokuş - Yasar Yazıcı - Mecit Bu- min . Hilmi Çeltikçioğlu . Eyüp Doğan - Esat Budakoğlu - Muzaf- fer Emiroğhı - Mekki Sait Esen - Sıtkı Yırcalı - Sait Göker . Ekrem Yıldız - Rıfat Bingöl - Mithat Da- yıoğlu - Mahmut Güçbilmez . Kadir Kocaeli . Nezih Tütüncüoğlu - Beh- çet Kayaalp - Selâhattin Karaca- gil - Recep Kırım - Hilâl Ulman - Halim Alyot - Sedat Baran - Ke- Kâmil Yaygı - Hamit Zülfü Tiğrel - Nurettin Manyas - Rükneddin Na- suhioğlu - Hüseyin Şahin - Rıfkı Salim Burçak - Mehmet Eyüboğlu - Melik Fırat - Sait Kanterel - Hasan Numanoğhı - Rıza Topçuoglu -Ha- -- Akkurt - Muhtar Başkurt - Mus- tafa Çürük - Hamit Dedelek - Hic- ri Bezen - Ali Sakin - Hamdi Boz- AKİ8, 18 EYLÜL 1961 olmaya çalışıyordu, fakat muvaffak olamıyordu. Sebatı Ataman ve Ab- dullah Aker daha sâkindiler. Celal Bayar dilini avurtlarında dolaştırı- yor, Celâl Yardımcı ve İbrahim Ki- razoğlu endişeli gözlerle etrafı süzü- yorlardı. Suçluların telâşı hissedili- yordu. — Türk milleti adına yargı hak- kını m yetkili (Yüksek A- dalet Div Söze böyle başlayan Salim Ba- şol evvelâ, kararların nasıl açıkla- nacağını bildirdi. Dâvaların 592 sa- Çavuşoğlu bağ - Mustafa Hemiş - Tahsin İ- nanç - Ubeydullah Seven - Meh- met Dölek - Sami Göknar - İsak Altabef - Nazmi Ataç - Aslan Ni- hat Bekdik - Nuriye Pınar * Fevzi Uçaner - Behçet Uz - Ahmet Ünal - Selim Ragıp Emeç . Süleyman Cağ- lar - Fikri Apaydın - Ömer Baseğ- mez - Ebubekir Develioğlu - Fahir Köşkeroğlu - Mehmet Ali Ceylan - Avni Şakman - Dündar Tekand - Hüsnü Yaman - İshak Avni Ak- dağ - Hamdi Ragıp Atademir - Mustafa Bağrıaçık - Osman Bibi- oğlu - Nafiz Körez - Sudi Mıhçıoğ- lu - Cemil Şener - İhsan Talkın - Turan Akarca - Nuri Ozsan - Sadi Tekin - Turgut Topaloğlu - Şemsi Ağaoğlu - Baha Hun - Ömer Güriş - Ferit Tüzel - Şükrü Uluçay - Su- at Bedük - Baki Erdem - Fikri Şen- dur - Nusret Kuruoğlu - Ömer Özen - Hamdi Özkan - Mahmut Pınar - Muharrem Tansel - Ali Çakır - Ha- san Gürkan - İsmail Ozdoyuran - Ahmet Paker - Keramettin Genç- ler - Halük Çulha - Hasan Polat - Salih Zeki Ramoğlu - Ahmet Kınık - Aziz Ronabar - Faruk Tun- ca - Orhan Kökten - Remzi Birant - Sıtkı Salim Burçak - Reyhan Gök- menoğlu - Muhittin Güzelkıiliç - Ali Saim Kaymak . Hulki man - Ahmet Kozbek - Mustafa Runyun - Saba- hattin Sayın - Sami Soylu - Ömer Şeker - Nafiz Tahralı - Mehmet Di- ler - İbrahim Germeyanoğlu . Ah- met İhsan Gürsoy - İrfan Hazne- YASSTADA DURUŞMALARI nığı vardı. Bunlar 438 numara al datoplanmışlardı. -Sonradan ortaya çıktı ki I numara Celâl Bayar, numara Altemur Kılıçtır-. San sıra numaralarına göre gruplara rılmışlardı. Grup grup salona alına- caklarve herbiri hakkındaki hüküm tefhim olunacaktı. Esbabı omuc karara gelince, hazırdı. Sâdece lış cetveli yetiştirilememişti. K teksir olunmuştu. Avukatlara ve diye olunmuş veya olunacak sa ra derhal verilecekti. Divan, usu nununun bu tefhim şeklini terci Aknoz dar - Süleyman Sururi Şasuhoğlu Emin Topaler - Atıf Akın - Selin Akiş - Nebil Sadi Altuğ - Hikmt Bayur - Ömer Yüksel - Talât Al pay - Mahmut Ataman - Mehmet Lütfi Erzurumluoğlu - Numan Kur- ban - Fuat Nizamoğlu - NazımTa- nıl - Abdullah Akın - Cemal Zühtü Aysan - Suat Başol - Ali Kaya - hir Öktem - Necati Tanyolaç - Hu lâsi Timur. 3yıl Erbay Nallıoğlu - İsmet Uç Hüseyin Altan - Necati Dolay Ragıp Sipahi > Mustafa Hama rat - Ramiz Erdoğan - Hüsnü Turgut - Kâzım İrinesil - Zekerin Taşer - Kemal Şirinadalı - Abdul- lah Bozkurt - Hacı Mehmet Davut oğlu . Ali Kesiciler . Aydın Na Ediz - Mehmet Tosun - Tevfik Tir- yaki - Ahmet Gündoğmuş - İsmail Damar - Osman Gazi Gülcü - Da- vut Sipahioğlu - Ahmet Bilge - Ha- mit Fendoğlu - Memduh Alpars- lan - İhsan Çilekeş. 2 yıl Ali İpar (26,790.285 lira para cezası ödeyecek) - Fazlı Anne Ömer Atavardar - Enver Şene dem - Selâhattin Erdönulez - Mu- zaffer Balaban - İbrahim Yıldırım Kadir Cengiz - Sadık Gürata - Tur- gut Acuner - Yasar Akgün - Meh- met Dinçsoy - Neşet Köseahmet oğlu - İsmail Püsküllü - İsmail Ya- zıcı - Yaşar Yiğit Bal - İsmail Çe- tin - İsmail Kelle - Eşref Yalçına|