September 18, 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

September 18, 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

Cilt: XXII, Sayı: 377 AKİS HAFTALIK AKTÜALİTE MECMUASI 18 EYLÜL 1961 YASSIADA DURUŞMALARI Millet Düşman çatlatan Türk milleti, düşmanlarının bütün hayallerini, gerçek dostlarının bü- tün endişelerini bir defa daha boşa çıkarmış bulunuyor. Adaletin Uç ka- demeli tecellisi -Yüksek Adalet Di- vanının hükmü, M. B. K. nin kararı ve infaz- bitirdiğimiz haftanın sonun- dan itibaren gerimizde kalmış halde- dir. O gerimizde kalmış ve şeriatın kestiği parmağın acımayacağı yolun- daki inanç yüreklerimize yerleşmiş o- larak Türkiye gemisi sükünetle ve vekar içinde şimdi yeni ufuklara doğ- ru seyretmektedir. İlk iskele, önü- müzdeki 15 Ekim tarihidir. O iskele- den dört sene için bizi sevkedecek asil kaptanı alacak ve yeniden yola Sıkacağız. Bitirdiğimiz haftanın nihayetinde, bütün karamsar tahminlerin aksine, herkes sâdece ve sâdece işiyle, gücüy- le, bir çok kimse de İzmir maçlarının muhtemel neticeleriyle (meşguldü. Bunun sebebi, uzun ve elbette ki çok tadsız bir hikâyenin sonunda varı- lan neticenin amme vicdanını gerçek- ten tatmin etmiş olmasıdır. Ateşin düştüğü yeri yaktığı bir doğru söz olduğuna göre şu anda ıstırap çeken ailelerin mevcudiyetini inkâr etmek beyhudedir. O günahsız insanların dertlerini hiç anlamazlıktan gelmek insanlık dışı bir. hareket olur. Amme vicdanının bu duyguya rağmen tat- min edilmiş olması Türk milletinin hikâyeden asgari zararla kurtulmuş bulunduğu yolunda beslenen inanç sayesindedir. Bir takım huzursuzluk- lardan korkan dostlarımız da, eğer bizi anlamaya ve içinde olduğumuz şartları takdire yanaşırlarsa, hâdise- leri prensip seviyesinde değil, beşe- rin kaba realiteleri olarak değerlen- dirirlerse güç devir mutlaka daha ko- lay atlatılacaktır. Biz Türkler zaman zaman "Kaba- hat ölende mi, öldürende mi?" diye sorarız. Şu anda, bu sualin herkesin ağzındaki cevabı aynıdır. Bu kahatin yanına, son yünlerin tansiyonu için- de kabahatlilerin yakınlarının, pa- ralı savunucularının, onların siya- si mirasına göz dikmiş olanların gafletleri, dalâletleri, hatta hıyanet- leri katılmıştır. Öyle davranışlara gi- rişilmiştir ki en geniş müsamahanın sahipleri bile "yok ,bu kadarı da ol- maz!" diye isyan etmişlerdir. Bunca faktöre rağmen sükünetin, basiretin kudret sahiplerine bu nisbette hakim olmuş bulunması, anlamaya hiç kim- senin saf iyi niyetle bir türlü yanaşma Anayasa Dâvasının suçluları Yüksek Adalet Divanı huzurunda "Bu manzarayı unutmayınız !" AKİS, 18 EYLÜL 1961