2 Ekim 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

2 Ekim 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

YURTTA OLUP BİTENLER derek muvaffakiyetler (diledi. Olay kısa zamanda (kasabaya yayıldı ve son derece iyi karşılandı. A.P. lideri ve beraberindekiler kasabayı terke» derlerken, bir iade-i ziyaret yapa» caklan tahmin ediliyordu. Ama Bö- lükbaşının korkusundan olacak, bu ziyaret unutuldu ve doğruca Ispar- taya geçildi. Isparta, Gümüşpalayı iyi karşı- lıyan illerden biri oldu. Bu karşıla- maya ziyadesiyle üzülenler Y.T.P. lilerdi. Yollarda öbek öbek köylüler Pala Paşaya karşı çıktılar. Zaman zaman otomobilini durdurdular. Eli- ne sarılıp öptüler. Ispartaya giriş tantanalı oldu. Pala Paşa memnun, neşeli ve dinç görünüyordu. Dinarda- ki olayı unutmuş denilebilirdi. Esa- sen partililer Gümüşpalaya Dinar o- layını pek anlatmamışlar, liderin keyfini bozmak istememişlerdi. Gümüşpalanın neşesi, yaptığı ko- nuşmadan anlaşıldı. Pala Paşa, A.P. nin iktidara geleceğini kesin bir dil- le ifade etti. Sözlerini bitirdiği za- man yapılan tezahürat, A.P. nin e- mekli General liderinin pek hoşuna gitti. Bu yüzden öğle yemeğinde ne- şeli, memnundu. Gene az konuşuyor, söylenenleri pek fazla duymuyor, ce- vap vermiyordu ama, yüzündeki ifa- de memnuniyetini anlatıyordu. Merhaba! A.P, kafilesinin keyfini Burdur ka- çırdı. Ispartadan Burdura alela- cele geçilmiş, C.H.P. nin kalelerinden biri bilinen bu ilde, A.P. liderine ya- pılacak karşılamanın tadının çıka- rılması istenmişti. Gelgelelim Bur- dur, A.P. idarecilerinin yüreklerini fena halde burdu. Yüzleri buruştu, neşeleri kaçtı. varoşlarında karşılayıcıları boşuna aradılar. Hele konuşmanın yapılacağı meydanın a- cıklı hali işleri büsbütün karıştırdı. Alanda 200 kişi ya var, ya yoktu. Onlar da büyük bir cenderenin için- deymişler gibi kımıldamadan, gele- --- olanı bekliyorlardı. . Gümüşpala kürsüye çıkmaya mecbur olduğun- dan otomobilden indi. Adımım kürsü- ye atta ve: "— Sizlere e demeğe gel- dim diyerel aşağı i . kafilesinin Burdurlu A.P. li- lere politik ziyafet, sâdece bu merhabadan ibaret kaldı. Kafiledeki otomobillerin gaz pe- dallerine Burdurdan itibaren biraz daha fazla basıldı. Amaç Antalyaya bir an evvel varmak ve iç buruklu- gunu gidermekti. A.P. li idareciler Antalyadan ümitli görünüyorlardı. Antalya, A.P. Genel (Başkanım karşılamağa hazırlanmıştı. Bir kaç yüz kişi otomobillerle gelmiş, vakit geç olmasına rağmen şehrin girişin- Zi Gümüşpala basın toplantısında konuşuyor İki el bir baş içindir de A.P. liderini bekliyordu. Bu 'sarada bir otomobilin farları parladı. Oto- mobilin ön tarafında ak saçlı, gözlük- lü bir zat oturuyordu. Kalabalık, oto- mobilin etrafım aldı. Pencereden içe- ri sarkabilen, ak saçlı gözlüklü zatın eline sarılıyor, yüzünü öpüyordu. Ak saçlı adam ise, feryat ediyordu. Ama, buna kimsenin kulak astığı yoktu. Adam kaçmağa, kalabalık kitle ken- disini yakalamağa uğraşıyordu. Bek- leyenler, otomobilde oturan bu ak saçlı adamı Gümüşpala sanmışlardı. Halbuki bu, Hürriyet gazetesinin İz- mir muhabiri İlhan Esendi. Esen, ka- labalıktan güçlükle kurtuldu. Pence- releri kapayıp kalabalığın içinden sıyrılmağa çalıştı. Bu defa otomobili kaldırdılar. Neden sonra bu zatın Pa- la Paşa olmadığı anlaşıldı. A.P. sem- patizanları çarnaçar tekrar bekleme- ge koyuldular. Muzip dans Bu sırada Antalya A.P. İl Merke- zinde bir başka olay daha cereyan ediyordu. Burdurla temasa geçen parti idarecileri, Gümüşpalanın saat 20 sıralarında şehirde olacağım öğ- renmişlerdi. Gümüşpala için taze bir dana hazırlanmıştı. Kurban edile- cekti. Bir evin alt katının iki odasını işgal etmiş olan A.P. D Merkezinden içeri bu sırada kasap kılıklı birisi girdi. Adamın gözleri yerinden uğra- mıştI. Oturan partililere sordu; — Yahu, dana ne oldu?. Oturanlar şaşkın şaşkın birbirle- rine baktılar. Sonra birisi cevap ver- — . Ne bilelim biz? Karşıda bağ- lıydı.. Gözleri dönmüş adam fazla bek- lemeden dışarı uğradı. On dakika geçmedi, daha fazla telâşla içeri gir- di V — Yahu, dana ne oldu? Meydan da e Paşa şimdi gelecek" dedi. Oturanlar gene birbirlerine bak- tılar. Sonra bir yığın adam, Gümüş- palaya kurban edilecek danayı ara- mak üzere dışarı fırladılar. Ama körpe dana hürriyeti seçmiş, nasılsa kurtularak gözden kaybolmuştu. Bu yüzden Antalyalılar A.P. liderine kurban kesemediler. Ama karşılama- da kusur etmediler Dört atlı araba Ne varki, A.P. liderinin Antalya- daki bu, diğerlerine nazaran pek iyi karşılanmasının sevinci uzun sürme- di. A.P. kafilesinin akü hocalığını ya- pan Nuri Beşerin eline bir beyanna- me sıkıştırıldı. Beyanname C.K.M.P. liler tarafından hazırlanmıştı. A.P. Genel Başkanından dört sualin ceva- bım istiyordu Sualler şöyleydi: "1) Gümüşpala 3. Ordu Kuman- danlığından İhtilâl Hükümetinin Ge- nel Kurmay Başkanlığına getirildiği 3 Haziran günü Sivasa yakın bir ka- sabada 'İnönüye uzanan dilleri kese- ceğim' demiş midir? AKİS, 2 EKİM 1961