2 Ekim 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 32

2 Ekim 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 32

KADIN Aile Evlilikte ilk yıl Yedinci yıl, büyük bir ihtimalle he- emen her evliliğin en tehli- keli yılı olarak kabul edilir. İstatis- Yedinci yıl da gene bu ilk yılın Vk ri altındadır. Yeni evli iki insan birbirine ya- bancıdır. Flört devri, nişanlılık, hat- tâ arkadaşlık devri birbirlerini tanı- mak için kâfi değildir. Mesele, aynı çatı altında yaşamaya başlayıp, evli- lik ortaklığına atıldığınız zaman mey dana çıkar. Anlaşabilmek için ilk şart, bu birbirini seven iki yabancı- nın e tanımaya çalışmala- rına ve bunu mümkün mertebe iyi niyetle mom ilama bağlıdır. Bu ta- nışma devresinde (aileler, yani kız veya erkek tarafı, (gençlere hiçbir müdahalede bulunmamalıdırlar. Hat- tâ bu devrede bunların eve fazla gi- dip gelmeleri de doğru değildir. Sı- cak, samimi, fakat çekingen bir ra- bıta kurup gençleri (obaşbaşa bırak- mak daha doğrudur. İlk yıl içinde yeni evlilerin yabancı o ahbaplıklara karşı da ihtiyatlı davranmaları şart- ken yabancılara da intibak etmeleri ve bunu beraberce yapmaları güç o- lur. İlk yıl için bilinen eski dostlar, varsa, eski müşterek dostlar çok da- ha iyidir. İlk yılda karı-koca ne fazla liliği sıkıcı zevkler keşfedip (o bunları beraberce paylaşmaktan, bazen başbaşa otu- rup, başbaşa bir eğlence yerine git- mekten de hoşlanma itiyadını edin- mek lazımdır. Ahbap dâima şart ol- mamalıdır. Evliliğin ilk yıllarında eşler birbirlerine itimat etmesini öğ- renirlerse, bu, istikbal için en iyi ga- rantidir. Aşk, kolayca şüpheci olur. Şüphe kendisini her sahada göstere- bilir. Zaten aşkı öldüren de gene şüphedir. Eve geciken erkek mu- hakkak eğlencededir o veya gezmeyi seven canlı bir kadının aklı dışarda demek değildir. İnsan bazen eşine kızmadan da asık suratlı olur. Eşler birbirlerine itimat ettikleri gibi, ken- di kendilerine de itimat etmelidirler Bu itimat hissi omutfaktan başlar, her sahada önemli rol oynar. İlk yılın bir tehlikesi de eşlerin, birbirlerini oldukları gibi değil, gör- AKİS, 2 EKİM 1961 mek istedikleri gibi görmeye çalışıp hayal kurmalarıdır. Bu hayalleri, ek- seriya hayal kırıklıkları tâkip eder. Kimse kusursuz olamaz İlk yılda eşler artık bütün mese- değil, leleri okendi o zaviyelerinden müşterek zaviyeden görmeye çaba göstermelidirler. Evlilik aynı zaman- da bir ortaklıktır, menfaatler müş- terektir. Gündelik hayatta egoizm de evliliğin en korkunç bir tuzağıdır. Yemek listesinden tutun da, evin tanziminde veya ahbapların seçilme- sinde bile karşılıklı ve ölçülü feda- karlıklar şarttır. Bazan dâima tek taraf fedakârlık eder. Bu, iyi birşey Reklâmcılık - 2060 — 173 33