30 Ekim 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 15

30 Ekim 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 15

T.B.M.M. Pandomim Bitirdiğimiz hafta içinde Meclis mekanizmasının yürürlüğe gir- mesi ve Devlet Başkanlığı meselesi- nin dışardan gelen tesirlerle halle- dilmesinden sonra, siyasi (opartiler konuları halletmek üzere haftanın sonunda B.M.M. nde çalışmağa başladılar. Ne var ki. bu başbaşa çalışmaların neticesi, B.M. Bir alkış, bir alkış, bir alkış.. Ye- min etmek üzere kürsüye çıkan orta boylu, gözlüklü, genişce adanı bu alkışların yükseldiği sıralardan kalkmış değil. Ne hoş, ne ulvi, güzel bir kardeşlik (o havası. İşte. Demokrasi bu! Hadisenin cereyan ettiği yer, T.B.M.M. dir. Yemin e- den bir C.H.P. lidir. EMME ise A.P. nin, Y.T.P. nin, C.K.M nin bir çok üyesi. Hem de NE En müfritler diye bilinenler. Baş- gilciler. | Nasıl da iftira (oetmişler, bunlara: Kardeşlik havasını bozu- yorlar diye.. Halbuki, kendi lider- lerini bu kadar alkışlamış değiller. Dostluklarını göstermek için C. H.P. sıralarına bakıyorlar ve bası- yorlar alkışı. Yarım dakika, bir da- kika, birbuçuk dakika.. Zevk aldık- kürsüde tam adamlarını bul- dukları öylesine belli ki.. İdeal ar- kadaşlığı, çap benzerliği, fikir, ruh ve metod birliği bu işte! Yok, İkin- ci Cumhuriyetten ümitsiz olmak M. ni meydana getiren siyasi gruplar için biç de başarılı olmadı. Nitekim, haftanın sonundaki günün akşamı, Türkiyenin her tarafında seçmenler sofralarına oturduklarında, B.M.M nin geniş ve ferah salonlarında lü- zumsuz bir çekişme hâlâ hüküm sür- mekte ve Meclis Başkanlığı seçimin- de gerekli nisap temin edilemediğin- den, sekizinci tura gidilmekteydi. Her B.M.M. nin mukaddes çatısı alindi toplanan milletvekille- YURTTA OLUP BİTENLER rinin, yürürlüğe girmiş bulunan A . - nayasanın bir maddesini birbirlerin- den farklı tefsir etmelerinden doğ- du. Madde, meşhur 84. madde idi ve son derece açıktı. Anayasanın, Mec- lis Divanının terekküp tarzını göste- ren maddesine göre her iki mecliste, yânı Millet Meclisiyle Senatoda baş- kanlık divanları, o meclislerdeki par- tilerin kuvvetleriyle orantılı (o olarak teşkil ediliyordu. Bu açık hüküm ü- zerinde girişilen hukuk cambazlıkla- Uyuşanlar, buluşurlar! için sebep mevcut değil. Baksanı- za, kardeşlik havasına! Kürsüdeki bessim, başıyla Alkışlar, r Kasım Gülek, müte- selâm veriyor. alkışlar, yeni alkış- * gir metih, bir metih, bir metih.. Methedilen uzun boylu, çıplak başlı, gözlüklü adam bu methiye- lerin yayınlandığı Oo gazetelerin or- ganı bulundukları o partilerden de- NE Fi Tam, karşı partiden. hoş, ne ulvi, ne. güzel bir kar- ik havası. İşte, Demokrasi bu! Methedilen adanı, bir'C.H.P. mil- letvekili. o Methedenlerin, hem de göklere çıkarırcasına (o methedenle- rin biri Gökhan Evliyazade - Hami Tezkan ikilisinin okibar ve nezih, vatansever, idealist Son Havadisi, öteki mantık ve sağlam ruh âlemi- nin mümtaz siması Osman Bölük- başının Kudreti. İktidar için seçim kampanyası oboyunca yırtınmış o- lan bu iki parti, seçimlerden sonra bir C.H.P. liyi hangi mevkie lâyık görüyor, a inisiniz? bakanlığa! Hayır, hayır.. O C.H.P. li Başbakan olacak, fakat Evliya- zade ile Bölükbaşı Cumhurbaşkanı değil.. C.H.P. liyi nasıl takdir et- tiklerinin bir oOsamimi ifadesi bu.. Evliyazade de. Bölükbaşı da kabu- le şayan tek Başbakan adayı ilân ettikleri C.H.P. linin üstün devlet adamı vasıflarına, siyasi karakter kuvvetine ve eni ocesaretine hayrandırlar. mile memleket menfaati Li takınılmış bir tavır bu! Son Havadisin ve Kudretin, ka- bul edebileceklerini ilân ettikleri tek e adayı C.H.P hat Erimdi Mecliste, Evliyazade ve Bölük- başı, bu iki asil siyasi, kendi siyasi içtihat ve temayüllerini ancak o- nun gerçekleştirebileceğinden emin olmanın hazzı içinde methediyor- lar, methediyorlar, methediyorlar... C.K.M.P. adayı Nihad Erim takdim ediliyor AKİS, 30 EKİM 1961 "Meyhanecinin o şahidi bozacı!"