5 Şubat 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 15

5 Şubat 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 15

İKTİSADİ VEMALİSAHADA Başbakan İnönü İstanbulda Belediye Sarayında konuşuyor Ses veren Hükümet Kollar sıvanıyor İsmet İnönü konuşmasını bitirdiği zaman gözlüklerini çıkardı, alnın da biriken terlerini geniş, beyaz men diliyle yavaş yavaş sildi. Bir süredir, Belediye Sarayının geniş salonunda Başkanlık Divanının karşısına gelen koltuklarda Oturmuş kendisini dinle mekte olan İstanbul tüccar ve sana yicileri ayakta, hararetle el çırpıyor lardı. Alkış sesleri ve tezahürat uzun zaman devam etti İstanbulda Başbakan ile Sektör temsilcileri iki gün karşıkar- şıya geldiler Toplantıların birinci salı sabahı saat 10'da tüccarla, ikir cisi aynı gün öğleden sonra sanayici lerle oldu tikinde Ticaret Odası v Ticaret Borsası tarafından o hazırla nan muhtıralar okundu ikincisine Odasının hazırladığı dinlenildi İnönü, toplantıdı söylenenleri dikkatle takip etti. not- lar aldı, yanındakilere bazı hususla- özel cevaplandırdılar, umumi Oomahiyetti ve meseleleri ele almaktan ziyade AKİS, 5 ŞUBAT 1962 duvarlar Hükümetin politikası (istikametinde konuşmalar yaptılar. gün, Başba- kan, toplantıları açarken o söylediği bir kaç söze başka bir şey eklemedi. toplantıların sonunda da, çekti git- ti. O kadar çok işi vardı ve zamanı öylesine azdı ki.. Dört gü 5 cadev yerleştirilmişti: vetler, üniversite, İş Âlem şarıları i ve Ba- Bu yüzdendir ki, salı günü dinle- en Başbakanın perşembe o sabahı konuşacağı toplantıya çok kalabalık Iki iyi nİ- meseleleri tamamile kavramış halde ok müsbet bir konuşma o yapabile- gini hatırından geçirmi- yordu. Öyle ya, Başbakan acaba ken- disine verilen bol sayfalı muhtıraları ıhi tetkike fırsat bulabilmiş miydi ? görünüşe göre hiç vakti olmamıştı ekim konuşma başladığında. istikamette bir intiba hasıl oldu tüccar ve Sanayici, İlk ve önemli meselenin siyasi huzur olduğunu be lirtmişti ya... Başbakan buna cevap veriyordu İş âlemi, karşısında ener- jik, kudretli, ne dediğini ve ne yapa aileceğini bilen bir Başbakan buldu. önü, son derece açık konuşmak su- retiyle mutahaplarının gönüllerini bir anda fethetti ve itimat verdi. Bir ihtilâldenvebirintikamdanbahsedil- diğini saklamadı. nın üzerine vurarak ve üstüne basa basa: da dünyaya ilân ediyorum. İki ihtima- lin ikisi de varit değildir!" İlk coşkun alkışlar, bu paragrafta yükseldi. Ha- va ısınmış, meraklar artmıştı Fakat tüccar ve sanayici, o asıl sürprizle konuşmanın İkinci varışın- da karşılaştı, İnönü siyasi huzur hak- kındaki görüşünü anlatıp temi» nat verdikten ve iktisadi istikrardan anladığı mânayı belirttikten osonra kendisine sâdece 48 saat önce akset- tirilmiş dilekler üzerindeki ocevapla- nıl bildirmeye koyuldu. Herkes hey- etle gördü ki işten başını alamayan Başbakan sâdece (oOmuhtıraları odik- katle okumamış, onların muhtevaları üzerinde düşünmüş, çalışmış, İlk kararları bile almıştı. teferruatını nuşmasının edayı ikinci anlatıyordu. başındaki kısımda da