5 Mart 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

5 Mart 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

CEMİYET Türk - İtalyan Dostluğu Cemiyeti- nin üyeleri, Gara yarın eski ser- gievinde konser tertip etti. O sergievi uzun seneler hiçbir işe yaramamıştır. Neden o kadar büyük tutulmuştu, Allah bilir? Senelerce boş, soğuk, lüzumsuz durdu. Şimdi içerisine Ankaranın en geniş konser salonu yerleştirildi. Uzun bir salon, arka sıralar kademeli. Af gibi... Ulay Paşanın düşündüğü af gibi... Böyle dostluk cemiyetinin tertip ettiği konserler hem mânâsız olur, hem de başarılmamış mektep müsa- merelerine döner. Manasızdı. Mektep müsamerelerine döndü de... Konseri bu havadan kurtaran, o da sonunda, Ferhan Onat oldu.. En ağır parçaları, Şeref Gürsoyun deyimiyle "bülbüller gibi söyliyerek”"... ü cia" büllüğünden birşey o kaybetmemişti. Bütün İtalyan Büyükelçiliği mensubu hazırdı ve hayranlıktan "bene, be- nissimo"ları bastırıyorlardı. "— Bene!.. |" 'Benissimo Ferhan!.. * Ya herkese ayni usülü tatbik et- sinler, ya kimseye hiçbir usül tat- bik etmesinler. Öyledir, biri kayırıl- makmı isteniyor, bütün kanunlar si- lindirle çiğnenir... Biri kayırılmamak mı isteniyor, bütün kanunlar kale gi- bi karşısına dikilir... Şu basın ataşe- leri meselesi hâlâ bir arap saçı... "İn- gilizcesi akademik değil" diyorlar, bi- lini jgjohdermemek istedikleri Veya "boyu yeter derecede uzun de- ğil" gibi sebepler buluyorlar. Halbuki bir zamanlar "yıldız" tâ- yinler vardı -Ahmed Yıldızınkilere öy- le deniyor-, hiçbir şart koşulmuyordu. yaptık o Gi dan başka.. fendim, biz tâyin ettikten, biz Mini gördükten, biz yolladık- tan sonra, imtihan neymiş!.. İmtihan, imtihan!.. Yildzier ge- lip geçer, kornetler kaybolur... Komi- teler lan İmtihan? İmtihan kalır... Kimse, "Rüknettin Ulutuğ gibisi gitmesin" demiyor. “Şartlar! doldur- mayan öbürleri geri gelsin" o diyor, herkes... Artık herşey keyif ve keyfilikten başka şeylere bağlanmalı! * Ankara gazetecilerinin ananevi yıl- lık balosu 24 Mart cumartesi ge- cesi Opera salonlarında verilecek. Ba- kan eşleri, büyükelçi eşleri ve Anka- ra sosyetesinin tanınmış hanımefendi- lerinden kurulu Balo Komitesi o ha- zırlıklarına iki ay önceden, büyük bir ciddiyetle başlamış bulunmakta- dır. Balonun her yılkinden daha mü- kemmel ve neşeli geçmesi için hiçbir fedakârlıktan çekinilmemektedir. Bilhassa, gazetecilerden yardımlarını esirgemiyen Vali ve eşi Münevver Te- oman, bu hususta büyük bir titizlik göstermektedirler. * Osman ( Alişiroğlunun -C.H.P.- iyi koca olduğunu, kurna başında da, kurna dışında da belli eden hanımı konuşuyordu: — Baloya gittik. 1500 liraya bir tuvalet yaptırdım, aynisinden de bir ayakkabı... Baktım ki herkes durma- dan oynuyor, ben de bizimkine 'kalk' dedim.. Bizimki 'otur oturduğun yer- de' dedi. 'Bu yaştan sonra hoplama zıp lama nemize gerek? Varsın başkası hoplasın...' Vallahi, ben bilmeye bil- meye kalkacakım, bana kalsa... Am- ma Ve lâkin, şim'den sonra dans der- si alacağım, saati 1000 liradan dahi olsa..." Dostlarımızın maddi durumlarının bu kadar parlak olmasına insan se- vinmekten başka bir şey yapma*!- Politikacı ve eşlerinin alacakları ders dans dersi ola!.. Başka derslere vaki kalmadan... Bu da vatandaşın temennisi!.. (Istanbul 5. Sulh Ceza Mahke- mesi eliyle aldığımız tekziptir) Akis dergisi Yazı İşleri Müdürlüğü- ne Ankara 19/2/1962 -gün, 399. sa- yınızın 28. sayfasında şahsımı hedef tutan yazı hilafı hakikattir: — Dairemizde binlerce (oOimza tasdiki yapılmaktadır. o Mevzubahs muameledeki istek imza tasdiki olma- yıp, mahkemeye hitaben o yazılmış, muayyen meblağı ihtiva eden borç- tan feragati mutazammın bir dilek- çeye, imza tasdiki süsü verilerek, harçlar ve Damga Resmi Kanunla- rına göre ilsakı gereken harç ve re- simden kaçmak suretiyle kanunsuz bir tasdik talebidir. 2 — Alâkalılara, harç ve resmin alınarak tasdik yapılabileceği bildiri- lince umum muvacehesinde o bağıra- rak başkâtibime ağır hakarette bu- lunmuşlarsa da bu fiillerinden dolayı haklarında bir muamele o yapılma- mıştır. S — Bilâhare başka noterde dile- diği şekilde tasdiki yaptırdığını — bil- dirmeye gelen şahsın kavgacı maksa Münevver Teoman Dikkatleri o çekti dı anlaşılarak e işgal etmeme- si rica edilmiştir — (Avaz avaz bağırarak) Ve- killikten bahisle öğünmek, tab'ıma da, hadise mahiyetine de uymaz. Ken- di hareketlerini bize tahmil maksa- dile, tamamile uydurma bu beyanın, sevilen bir mecmuada neşri teessürü mucib olmuştur. Ayrıca (Vekil - Noter), (Fantezi- tununa hiç de yakışmayan isnatlar- Bu açıklamanın ilk çıkacak sayı- nızın aynı sayfasında neşrini rica €- derim > Beşinci Noteri Zühdü Tarhan Birşey başarıya ulaşmazsa, artık en olmıyacak kişilerin (o tenkidinden geçilmez. Talât Aydemire hücum eden edene!.. Karanın veremedi, zamanı- nı seçemedi, operasyona ters taraf- tan başladı diye... En şirin tenkit bir hanımdan geliyor... Eski Emekli San- dığı İdare Meclisi (oReisinin hanımı Hatice Çetinden: — Allah Allah, ihtilâl böyle mi olu? Güpegündüz, el âlemin önün- de... Gece olur ihtilâl, gece karan- lıkta.. Hamfendi de saatini (obeğenme- miş... Duydunuz mu Albayım?.. Bir daha sefere saatını iyi ayarlayın.. AKİS, 5 MART 1962