5 Mart 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

5 Mart 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

KADIN Moda Aksesuarın önemi A çık sene bd elbiseli, ince, Za- rif, genç kadın, birbirine geçme iki lor dolduran misafirlerine gü- lümsiyerek baktı, sonra koltuğunun altındaki yastıkları bos kalan yerler» serpiştirdi. Böylece herkese oturacak bir yer temin edilmiş oldu. Olay, feride bıraktığımız hafta içinde birgün, Vali Dr. Reşit cadde- sinde bir apartman katında geçiyor- du. Açık kahverengi elbiseli iaşe ka- dın, Türk - Amerikan Kadınları Kül- tür Derneğinin bir faal üyesi, Hep- sen Arseldı ve o gün derneğin Moda kolunun hazırladığı toplantı için evi- ni açmıştı. Zaten derneğin özelliği de bu idi. Toplantılar Türk ve Ame- rikalı üyelerin evlerinde yapılıyordu. Moda kolu daima en çok rağbet gö- ren kollardan biriydi. Hepsen Arselin evine o gün 100'den fazla üye geldi. Önce, aksesuarın, önemini belirtecek bir gösteri yapılacak, ondan sonra Ankara Px'inin kadın berber salonu menajeri Mrs. Barbara Hamilton saç konusu üzerinde bir konuşma yapa- caktı. Moda kolu başkam Meral Ser- met, bir kadının düşünerek yapılmış, iyi seçilmiş tek bir elbise ile bile şık olabileceğini ve bu elbiseyi sabahtan akşama kadar giyinebileceğim söyle- dikten sonra, Operada balerin olan Geyvan Balıkçıoğlu üyelere bu naza- ri bilginin tatbikatını hemen oracık- ta gösteriverdi. Geyvan Balıkçıoğlu tok frize yünlüden yapılmış bir elbi- se - ceket takımı giyinmişti. Kumaşın rengi zeytin yeşiliydi. Elbise sız, arkadan pli kaşeli, küçücük ja- pone kolları olan dümdüz bir elbisey- di. Ceketin açık bir erkek yakası var- dı. Geyvan Balıkçıoğlu bunu, sabah kıyafeti olarak çok büyük krem ren- gi bir çanta ve krem rengi ayakka- bılarla giyiniyordu. Sıcak bir bahar sabahı için ceketi kullanmıyor ve kremli portakal renkli bir eşarbı şık bir iğne ile boynuna sararak elbise- ye değişik bir hava veriyordu. Gene bir sabah kıyafeti olarak elbise ceket ile de giyilebilirdi. Öğle- den sonra kıyafeti için Geyvan Ba- lıkçıoğlu yalnızca eşarbını çıkardı ve tayyörünün yakasına yuvarlak, şık bir iğne ilâve etti. Ceketsiz olarak aynı kıyafet biraz sonra şık, küçük, kalın bir zincir kolye ve sarı, kalın bilezikle hakikaten çekici bir o öğle- den - sonra veya öğle - yemeği kıya- feti oluvermişti. Aynı elbise, ceket- siz olarak, mükemmel bir gece elbi- AKİS, 5 MART 1962 sesi oluyordu. Bunun için bele, zey- tin yeşili krep satenden genişçe bir kuşak ve boyna zengin bir inci kol- ye takmak kâfi idi. Yalnız-, krem rengi ayyakkabılar yerine bu defa siyah, uzun topuklu ayakkabılar var- dı. Büyük krem rengi çanta kaybol- muş, Geyvan Balıkçıoğlu, eline iş- lemeli siyah eldivenler ve gene işle- meli küçük bir siyah çanta almıştı. Gece için ikinci bir şekil daha dü- şünüldü. Manken, kolyesini çıkardı, beldeki kuşağın üstüne yıldız şeklin- de taşlı büyük bir iğne taktı ve aynı iğnenin yavrusunu sol omuza doğru yaka kenarına iliştirdi. Aksesuarların önemi bundan da- ha güzel belirtilemezdi. Saçlar birdenbire kurar, cansız bir hal alırsa, bunu dıştan değil, içten tedavi etmek lâzımdır. Dıştan yapılabilecek şey, kan deveranım temin etmek ve böylece saçların sağ- lığını korumaktır. Yıkanmak yalnız- ca temizlik değil, aynı zamanda bir saç dibi masajı olmalıdır. Parmaklar- la, saç dipleri her yönden ovulduğu za- man, Saçlar temizlenmekle kalmaz, aynı zamanda baş rahatlar. Şüphesiz ki baş ağrısı demlen illetin çok çe- şitli sebepleri vardır. Fakat çoğu Za- man bu tip bir masaj, baş ağrısını geçirecektir. Eski Mısırlılar, rel nı tutam tutam kıvırarak, Üç kere çekerlerdi. Bu, kam harekete getiren bir usüldür. Saçı canlı tutmak için hergün fırçâlamalıdır. Yalnız larını değil, deriye temas edecek şe- kilde bütün tepeyi fırçalamak şarttır. Barbara Hamilton konuşuyor Saç, saç, saç! Saçlar "Mrs. Barbara Hamilton, Türk kadın- larının çok güzel saçları olduğunu söyliyerek işe başladı. Saç herşeyden evvel vücut sağlığının bir aynasıdır. Bunu anlatabilmek için Mrs. Hamil- ton, saç dokusunu, resimler göstere- rek bir doktor titizliğiyle tarif etti. Saçların neden düz, kıvırcık veya çok ye neden ince veya kalın tel- i, neden kuru, yağlı veya normal ol- dağını açıkladı. Bu, saçın yapısına bağlı birşeydir. Bunları herhangi bir şekilde değiştirmek imkânsızdır. Yal- nız, saçın bu yapısını bildikten son- ra, herkesin saçım güzelleştirmesi, yâni onu canlı, parlak tutması müm- kündür. Böylece kan deveranı kolaylaştırılır. Saçlar senede bir ay veya altı hafta süre ile dökülür. Bunda merak edile- cek birşey yoktur. Saçların ömrü dört yıldır, dört yılda bir saçlar ta- mamiyle değişir. Ama, Allahtan ki bu, tedricen olur. Altı haftadan fazla süren bir saç dökülmesi için doktora obaşvurmak lâzımdır. Saçlara sabunlu şampuan yerine sentetik şampuanlar kullan- mak daha faydalıdır. Koyu renk saç- lılar yıkandıktan sonra sirke ile vs açık renkliler de limonla saçlarım çalkalarlarsa bu saçın yatkınlığım temin eder. Saç dışardan tedavi edil- mez, fakat normal sıhhatli bir saç, bakımla güzel olabilir. Bakımlı o ve sıhhatli bir saç, saç güzelliğinin, hat- ta güzelliğin esasıdır. 29