5 Mart 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

5 Mart 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

Güt: XXIII, Sayı: 401 YURTTA Millet Asıl teminat Derler ki, bir musibet bin felâket- milletinin gerçek duygularını gözler önüne açıkça sermek faydasını sağ- lamıştır. O hâdise karşısında, şu son bir hafta içinde gösterilen tepki top- lumumuzun ve ona istikamet veren sağlam kuvvetlerin nasıl bir fikir ve ruh haleti içinde olduğunu (o göster- miştir. Bu tepkinin neticesidir ki şu anda, tecrübeli İsmet İnönünün tabi- riyle, sergüzeştçiler tam bir itibarsız- lık içindedirler. Macera hevesinin, o karanlık Şubat akşamından bu yana tesirinden çok kaybettiğini ve oher Çevrede aklın başa gelmiş olduğunu görmemeye imkân yoktur. Türkiye- nin bütün iyi niyetli evlâtları aynı prensipler ve inançlar etrafında der- hal birleşmiştir. Milletleri hu davra- nışlar büyük millet yapar. Sergüzeştçilerin demokratik reji- me kast teşebbüsleri, (o bitirdiğimi» hafta Türk toplumu içinde şiddetle reddedildi, Gençlik, zaten daha teşeb- büsten önce tutumunu belli etmiş ve görüşünü açıklamıştı. Bu açıklama, koyulaştırılarak teyit edildi. Türk Si- lâhlı Kuvvetleri ise, bütünü itibariy- le hangi safta olduğunu macera gece- reklerden bir endişenin kalkmasının neticesi olan rahatlık vardır. Vatan- daş, güvenin demokratik sistem için- de olduğunu açıkça bilmektedir. Ama, Madalyonun öteki yüzü bel- ki daha da ibret vericidir, Macerayı tasvip etmeyen memleketin sağlam kuvvetleri, oOmaceraya cüret veren tahrikleri mahküm etmede de hata- ya düşmemiştir. Onları, aynı mace- ra derecesinde nefrete lâyık görmek- tedir ve memleketin huzuruna, sükü- nuna kastettiklerinden dolayı kendi- riyle, hükümetiyle ve basınıyla, genç- liği ve halk kütleleriyle bütün mil- 6 KİS HAFTALIK AKTÜALİTE MECMUASI 9 MART 1962 OLUP BİTENLER Başbakan İnönü Mecliste konuşmasını yapıyor Canlı letin bitirdiğimiz haftanın içinde bir raya gelmiş olması, üze- rinde dikkatle durulacak bir hâdise- ir. Hâdiselerle dolu bu hafta biterken başkentte esen hava, Türk demokra- sisinin -tıpkı New York Times'in da belirttiği gibi- bir nefes alma fırsatı bulduğunu göstermektedir, Her kolay ihtilâlden sonra bir takım sergüzeşt- çilerin okapıldıkları "Haydi, yeni baştan!" hevesi, iğne yemiş (balon gibi sönmüş ve milletten iltifat gör- tarih konuşuyor meyen hareketlerin neticesi ortaya çıkmıştır. Böylece, vatandaşı asv te boğan "ha bugün, ha yarı en- dişesi dağılmıştır, Ama, çalan alarm zilleri mesuliyet sahibi siyasetçileri uyarmak suretiyle bir başka huzur- suzluk kaynağını, herkesten çok Türk Silâhlı Kuvvetlerinin eseri (o o- lan milli 27 Mayıs hareketine sürmek suretiyle rastorasyon peşin- de olanların gayretlerini kurutmuş- tur. Berraklaşan bu ortamdır ki, mâ- AKİS, 5 MART 1962