5 Mart 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 31

5 Mart 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 31

SAN AT Haberler Fransızların hamlesi Fransız Kültür Merkezi, Ziya Gök- alp Caddesindeki yeni ve güzel binasına taşındıktan sonra çalışma- larına da geniş ölçüde hız verdi. Mer- kezin-Sinema Kulübü ilgi çekici film- "Les Vısıteur du "Les Disparus de Saint - Agil", tel du Nord", "Dernier Atout", "Horizons Sans Fm", "Napoleon". Sinema Klübünün göstermekte olduğu filmleri görebilmek için, bu klübe yıllık 10 lira ödemek suretiyle Üye olmak gerekmektedir. Fransız Kültür Merkezinin kütüp- hanesi de okuma salonu ve "Evlere Ödünç Verme Servisi" ile hizmete a- çılmıştır. Okuma salonu pazartesin- den cumaya kadar her gün saat 10- 12 ve 16-20 arasında, cumartesi gün- leri de 10-12 ve 16-18 arpamda açık bulundurulmaktadır. Kütüphanede 12 bin cilt kitap vardır. 100 den faz- la dergi ve gazete muntazam ola- rak gelmektedir. Ayrıca kütüphane- de açılan bir özel deftere getirtilme- si istenilen kitaplar yazılabilmekte, bu dilekler yöneticilerce dikkate a- lınmaktadır Bunların, dışında, o konferanslar da verilmektedir. Şubat ayı progra- mında, XIX. Yüzyıl Fransız Edebi- yatı, Fransa Tarihi, Edebiyat Aktü- alitesi, Fransız Heykelciliği Tarihi, Çağdaş Fransız Şiiri, (o konularında konferanslar yer almıştır. Şiir günü Yabancı milletlerin kültür merkez- lerinin hemen hepsi, çeşitli ve yo- ğun bir kültür çalışmasına yönelmiş- ken, bizim derneklerimiz o nedense derin bir sesizlik içindedirler. Kuru- luşuna büyük umutlar bağlanan, eksi halkevlerinin yerine Oo geçeceği o hizmeti göreceği ileri (sürülen Türk Kültür Derneği de, ne yazık ki, kendisinden beklenen hizmeti ye- terince görememektedir. ürk, Kültür Demeği, yeni bir çalışma olarak Mart ayı içinde ebir "Ozanlar Geçidi" düzenlemiştir. Bu geçidin yanı sıra, derneğin başka a- lanlarda daha etkili çalışmalar yap- masını beklemek gerekiyor. Dışardan meze.. Clair Edip Cansever, Nurer Uğurla, romancı Orhan Kemâl, AKİS, 5 MART 1962 Muzaffer Buyrukçu geçenlerde (o bu- luşmuş, ucuz bir meyhanede içme- ge gitmişlerdi.. Meyhaneden içeri girip de, gözle- rine kestirdikleri köşedeki masalar- dan birine oturduktan sonra, Edip Cansever meyhanenin duvarına ya- pıştırılmış, iri yazılı şu levhayı oku- du: "Müşterilerin dışardan meze ge- tirmesi yasaktır." Cansever canı sıkılmış gibi yüzü- nü buruşturdu, bir Orhan Kemale baktı, bir Muzaffer Buyrukçuya bak- Tedirginler Meydan Sahnesi, iki kişilik (yeni bir oyun hazırlıyor. Üner İlsever ile Nur Sabuncunun oynıyacağı oyu- nu Saim Alpago sahneye koymakta- dır.. Mart ayının ilk günlerinde baş- lıyacak olan "Tedirginler"in ilgi ge- receği umulmaktadır. Asuman Kılıçın sergisi Genç ressam Asuman Kılıç bu yıl da Türk - Amerikan Derneğinde bir resim sergisi açtı. Ankarada he- men hemen en çok ilgi toplayan ser- gi Kılıcın sergisi oldu. Bu yılki ser- gisinde resim sayısı çok değil ama, “Asuman | Kılıçın resim | sergisinde davetliler Geldiler,. gezdiler, gördüler bir ll m baktı, SM Kem "— Beğendin mi yaptığım?" de- di. Orhan Kemal: 'olmuş?" diye sordu. Cansever, Orhan Kemal ile Mu- zaffer Buyrukçunun arkasına düşen levhayı gösterdi. Dönüp okudular: "Müşterilerin dışardan meze getir- mesi yasaktır. Muzaffer Buyrukçu, o her zaman- ki iyi niyetiyle sordu: —Peki, ne var bunda?" Cansever, Buyrukçuya hiç cevap vermedi, Orhan Kemale döndü "— Madem bu meyhaneyi dali önce biliyordun, bu yasağı da bilmek gerekirdi. Ne diye Buyrukçuyu da sonra hikayeci birlikte aldın geldin!" dedi. resimlerin değeri daha da çok. Asu- man Kılıç, her sergisiyle resim ala- nında daha bir yoğunluğa yöneliyor. Bu sergisinde kılıç kalkan oynıyan lar, yarasalar, büyük boydaki kom- pozisyonu doğrusu kolay kolay unu- tulur resimlerden değil. Asuman Kılıcın yerli, yabancı, geniş bir çevresi olduğu için, sergi- nin açılışı da hem kalabalık, hem ne- şeli geçti.. Sergide Altemur Kılıçla küçük ve sevimli okızları (Ayşegül Kılıcın kırmızı karanfillerle eşine ve annesine başarılar dileyen o kartları, resimler kadar güzel ve anlamlıydı. Ankaradaki ressamların, şairlerin, romancıların hemen tamamı sergi- deydi. 31