5 Mart 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 36

5 Mart 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 36
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

şaşkın bir filmdi. Biliyor muydunuz? SAĞAN, CHABROL İÇİN SENARYO yazıyor — Fransız edebiyatının "Harika Kız'ı Françoise Sagan, roman, tiyatro ve bale denemelerinden sonra bu kes de sinemaya yöneldi. Daha önce romanları filme alınan Sagan, bunların hiç birini be- karşıya getirdi. Mala göre Sagan, Chabrol için “Landrunun Hayatını yazıyo POLİSİYE FİLMLERE İLGİ — YENİ Dalga, misler u yana hem e çekme, hem de yayılma kendilerine "Serie - ONoir'ı kaynak gerilimi içinde yapacaklarını yapıyorlar, söyleyeceklerini söylüyorlar. Bu tür filmler yeni akımın rejisörlerine büyük rahatlık sağlıyor. Eski kuşak rejisörleri de "Serie - Noir'a başlangıçtan seçtiler. karşı o yakınlaşma gereğini oduydular. Julien Duvibier'nin »on filmi John Dickson Carrın bir cinayet romanından alınma: "La Chambre Ardente” Senaryosu oDuvivier ile Charles Spaak tarafından yazılan bu yeni filmin başrolle- rinde Nedja Tiller, Claude Rich ve Jean - Claude Brialy oy- nuyorlar. RETTOİR'IN. YENİ FİLMİ — JEAN - Pierre Cassel ile mini tamamlamak üzere. "Le Caporal epingie - Mutlu On- başı”, bu mevsime yetişecek. ERNİE KOVACS ÖLDÜ — AMERİKAN sinemasının bu ünlü komedye- ni, geçen hafia içinde öldü. Bu mevsim Oyuncu, Richard Viyanada çeki- Ouinenin "7 Happened to Jane” ve "Bell, Book And the Candle" ile Carol Reed'in "Our Man in Havana" adlı film- lerinde o seyredilmişti. MAMGANO, FLEICHER'İN FİLMİNDE — AMERİKALI rejisör Ric- hard Fleicher, uzun bir süredir İtalyada film çeviriyor. Romadan Sicilyaya kadar olan bir yolculuğun hikâyesini iğ son filmi "Barabbus Express'deki oyuncuları Sil- a Mangano, Anthony Ouinn ve Vittorio Gassman. 19596 w. m OLAYINI rejisör Camillo Mastrocinaue "La ragazze bruciate verdi” adı altında sinemaya uygula- dı. Gian Paolo Callegaripin bir oyuncundan alman bu fil- min başrollerinde Alida Valli, Sergio Fantoni, Cristina Ga- joni ve Paolo Stoppa oynuyorlar. REJİSÖRLER — SİNEMADA BABASI ROBERTO Rosselini'nin yolu- nu, izleyen Renzo Rosselini Buenos Aires'de ilk filmini çe- - “7 mondo sulla spiaggia” Konu, denizle savaşan- esi, LORCA SİNEMADA — OYUNLARI YA DA şiirleri değil | İtalyanlar u ünlü şairin hayat hikâyesini filme alıyorlar. | Şimdiye kadar denenenler pek başarılı olmadı. Bu tür filmlerde İtal- yan sinemasının Hollywood sinemasından daha değişik ,bir hava getirmesi heklenebilir. "Kızıl Vazo", doğrusu istenilirse, Adları gişe oşam- filmdi ama, yine de birşeyler yapma ve birşeyler söyleme çabası içindey- piyonuna çıkmış iki ünlü Türk yıldı- zı bütün film boyunca karşıkarşıya geliyorlar, yine karşıkarşıya, gözle- rinin içlerine baygın baygın bakarak sayfalar dolusu lâf ediyorlardı. Ara- da, konu dışı bir yığın olay da ardı Ardına kovalanıyor ve sonunda orta- ya bir dirhemlik de olsa bal çıkmı- yordu. "Tatlı Belâ", Atıf Yılmazın birin- ci filmi "Kızıl Vazo"dan da boş ve "lüzumsuz" bir filmdir. Aynı reji- sörle senaryocusunun birinci ortak çalışmaları sayılan "Dolandırıcılar Şahı" başarılı, ya da başarısız bir 36 di. Haydi ikinci çalışmaları olan "Kı- zıl Vazo"da, ille de romana ve yaza- rı Peride Celâle sâdık kalma yüzün- den başarıya ulaşılamadı denilsin gerçekte o da değildir ya- peki, bu "Tatlı Belâ" ne çeşit bir filmdir, na- sıl bir filmdir ve en önemlisi, film midir? Filmlerinin ticari açıdan uğradığı dengesizlikler - iyi niyetle yola çıka- rak - rejisörü, prodüktörün istediği türde filmler yapmağa zorlamıştır. Nihayet bir yerden sonra da rejisör prodüktörüne bağlı kalabilir ve is- teklerinin sınırından dışarı çıkamaz. Ama "Dolandırıcılar Şahı" ve "Oto- büs Yolcuları" filmleriyle iddialı ve Türk sinemasına "sosyal açıdan ba- kış"ı getirdiği ileri sürülen senaryo- cusunun "Tatlı Belâ"ama ne deme- li? Nedir, ne anlatıyor, ne biçim hikâye düzenidir, olayları nasıl man- tık çizgisinin altına ve Üstüne çıka- rarak sıralıyor? Bu, "Tatlı Belâ" sonuna kadar, sabırla Seyredilmesine rağmen, yine de bulunup çıkarılamı- yor. AKİS, 5, MART 1962

Bu sayıdan diğer sayfalar: