21 Mayıs 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

21 Mayıs 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

YURTTA OLUP BİTENLER A.P.veCH.P. nin müştereken yaptıkları son toplantı rehberliğinde, az ilerdeki karargâh binasında Tümen subaylarının obu- lunduğu kısma geçtiler. (Başbakan İnönü buradan mikrofonla subayla- ra hitap etti. Evvelâ subayların bay- ramlarını kutladı, sonra: "— Sizleri topluca görmek ve bay- ramlaşmak istedim" diyerek odaha önemli meselelere girdi oOve devam etti: "— Merasimlerde ordumuzu siz- ler temsil etmektesiniz. 28. Tümen, ordumuzun en yüksek o kıymetlerim teşkil eden bir birliktir." Ardından askeri meselelere de te- mas eden Başbakan, zamanın harp- lerinden bahsetti ve sözlerini: femizdir" diyerek bağladı. Hava son derece samimiydi. Baş- bakan, görüşülecek bulunup bulunmadığını mandanından sordu. Ku ziyaretin pek âni olduğunu, izindeki subaylara haber verilemediğini (o bil- dirdi. İnönü bunun üzerine ara Keskinere Kuvvetleri Kumandanı Ali döndü ve: "— Burada bir de 228. Topçu A- layı varmış, o nerede?" diye sordu. "Garp cephesinde yeni bir şey yok!" Ali Keskiner, yakında bildirince, Başbakan: "— Onlarla da rum" dedi. olduğunu görüşmek istiyo- Ragıp Gümüşpala "Men ne çuyem..." Ancak, Alayın haberi yoktu. Ku- mandanlar hazırlıksız bir birliği, en tecrübeli askerin karşısına çıkarmak- ta tereddüt gösterdiler. Bunun Üze- rine Ali Keskiner: "— Paşam, onları, biz NATO top- lantısından dönünce görürsünüz" de- di İnönü itiraz etmedi. Sonra Karar- gah, İsmet Paşaya gezdirildi. £ Baş- bakan pek ilgi duydu ve: esan tatbikatlarda bana istifade ederim" dedi. "— Enter haber verin, ümen Kumandanı başbakana söz verdi. İnönünün neşe- i yerindeydi. Bu sırada gözü, esas vaziyette bekleyen Merasim Kıtası- na Mi Nuri Hazer, — Bunların işi; bitmedi mi? Niye Me diye Kumandan cevap ve "— Paşam., sizi uğurlamak bekliyorlar." İnönü güldü ve Merasim Kıtasına: "— Allahaısmarladık" diye seslen- için di. Birlikten "Sağol!" sesi yükseldi. Fakat İnönü, sesi pek beğenmemiş olmalı ki: "— Daha yüksek sesle (o bağırın" dedi. Kumandanlar, eski askerin hassa- AKİS, 21 MAYIS 1962